Alleen mijn oliedrukmeter op het dashboard werkt niet meer, komt omdat de olieretour van de turbo daar nu in zit.
Ben wel voornemens die weer werkend te maken door een sandwichplaat bij het olie filter te gaan plaatsen en daar weer de oliedruk sensor op aan te sluiten.
Dat doe ik pas bij de volgende keer olie verversen, wil elke 5000 KM of 1 keer per seizoen als frequentie gebruiken om te verversen.
Nu zit er Castrol Magnetic 5w40 vol synthetisch in, reed ook al met 5w40 rond toen de F7P er nog in lag.
Volgens sommige kon hij daar niet tegen, mwoah das toen 105.000 km goed gegaan en het torretje liep na 270.000 km nog steeds als een zonnetje
Dat je vanaf de 60 graden olie temp inderdaad voorzichtig de belasting kan opvoeren klopt, alles er onder heel rustig rijden en vooral niet belasten (dus heel langzaam in toeren laten klimmen en weinig toeren maken)
Meestal wacht ik met weg rijden tot de olie boven de 40 graden is, en dan heeeeel rustig aan op temp laten komen tijdens warm rijden.
Na 20 KM is de boel echt op temperatuur en kun je echt gaan knallen
140 graden ben ik tot nu bij lange na niet in de buurt gekomen, tegen de 120 is echt de max en dan heb ik echt lopen blazen en sta ik daarna bijvoorbeeld enige tijd stil bij een stoplicht.
Bij circuit gebruik zal dat waarschijnlijk wel een issue worden/zijn, maar goed dit is een straat auto en circuit zal hij bijna nooit zien.
Misschien eens een dagje hogere rijvaardigheidscursus met de CRS of een rondje gewoon om het eens gedaan te hebben.