mijn 19 is nooit een originele 16v geweest heb mijn oude vertrouwde 1.4 helemaal gestript en heb er 16v van gemaakt met de verdere aanpassingen.
heb de auto voor een jaar of 10 geleden van mijn pa en ma over genomen als beginners auto,

de eerste paarjaar wat meer looks gegeven 16v voorbumper met espacelip, 16vskirts, aangepaste 16v bumper embleemloze grill velgjes, verlaagd en zelf wat luxer gemaakt met elektrische ramen, centrale vergrendeling, andere stoelen en bank uit een 1.8s best leuk maar geen power

ik wou toen toch eens wat meer pk onder de kap, had wat anders kunnen kopen maar vond ik toen jammer..
was toen bezig met een 1.8s blok met 95 pk, maar de sloper had mij die auto plat gedrukt en niet meer aangedacht van die motor..
is toch een 16v motor geworden uit een blauwe chamade op de sloop, het plan was eerst andere nokkenassen uitlaatspruitstuk, open luchtfilter maar goed dat is hooguit 170pk, en een turbo is toch ff wat meer

motor is helemaal gereviseerd, zowel de kop als onderblok, de nodige aanpassingen ook gedaan in het blok
lage compressie zuigers, andere lagerschalen met arp bouten, stalenkoppaking. de 'standaard' turbo aanpassingen laat ik maar zeggen

andere injectoren andere brandstofpomp, ecu zal nog een keer aan gepast moeten worden
ook rest aangepakt, race koppeling, jc5 revisiebak van een megane 2.0, oliekoeler, intercooler (pas en meet werk!)
remmerij compleet nieuw ook de leidingen omdat ik van een trommelrem as naar een schijf as ben gegaan,
grote voor remmen van hi-spec 300 mm ( meer voor het oog )

Dit is een beetje het globale, andere info en fotos komen vanzelf wel los haha staat nog ergens in een verdwaalde map,
de motor heb ik al geprobeert te starten maar hij draaid alleen nog op de startmotor..
vonken doet die wel alleen heb het brandstof systeem nog niet gecontroleerd, de relais doet het welk als je hem op contact zet, aan komende week eens mee bezig..