Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
Berichten: 650
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 11:09
Locatie: Amersfoort

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Of binnen zetten en niet mee rijden haha ,Nah das ook weer zonde van een leuke auto als deze :mrgreen:
Maar afstand houd ik zeker liefst 200 meter maarja dat lukt niet altijd helaas.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikersavatar
Xabre
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 19:35
Locatie: Leusden

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Xabre »

Er steekt alleen nog iets roestigs uit ;)
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Roald
Berichten: 650
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 11:09
Locatie: Amersfoort

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Xabre schreef:Er steekt alleen nog iets roestigs uit ;)
I know :| nu moet ik de bumper alsnog 2 keer los halen ipv 1 keer :P
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
Berichten: 650
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 11:09
Locatie: Amersfoort

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Zo er is weer eens flink werk aan de 19 16v verricht en dat was nodig ook.
De 16v moest voor de apk en dat ging niet zonder slag of stoot.

Wat er gedaan moest worden:

-4 nieuwe banden (vredestein sportraq 3)
-2 nieuwe schokdempers voor (rechts was echt helemaal gaar)
-Remklauw rechts achter (alweer) los maken
-1 nieuwe remslang links voor (canvas zichtbaar)
-4 nieuwe bougies
-Set nieuwe bougie kabels+verderkap kabel
-Nieuwe olie+filter

Echter tot overmaat van ramp plofte vorige week de bougie van cilinder 3 er ineens uit bak herrie onder de motorkap vandaan en het vermogen viel natuurlijk ook weg.
Na 2 minuten onderzoek was ik er wel uit wat het probleem was, schroefdraad van de bougie in de cilinderkop was gewoon rot, pot vol blommen iemand heeft dat ooit dus gewoon eens keer gesloopt.
Met veel moeite en pijn de resten bougie kabel uit de schacht gepulkt om vervolgens een paar uur te lopen klooien om de bougie er uit te krijgen, die draaide namelijk dol in de kop... fijn! :@

Maar goed met een 16mm pijpsleutel en een grijpveer na lang pielen voor elkaar gekregen om het kreng er uit te krijgen. |:

Vervolgens de 19 bij de garage neer gezet om er een heli coil in te laten zetten, dat kon er ook nog wel bij nadat eerder die week het lager van de pas 2,5 jaar oude dynamo begonnen te janken.

Maar goed alles is weer opgelapt 16v rijd weer en hoe zeg!!
Ik kan me niet herinneren dat ie ooit zo gigantisch fijn en heerlijk heeft gereden!

Schommelende/onstabiele stuur issue is hiermee ook meteen opgelost dat lag dus duidelijk aan die gare schokdemper.
Schrok er best wel van hoe rot dat ding was, ronduit gevaarlijk eigenlijk, werking van een fietspomp was duidelijk beter te noemen :p

Aangezien na de dynamo issue en bougie incident heb ik het ook echt meteen gehad met F7P en ga morgen als het goed is een 2.0 F7R blokkie ophalen, later daar over uiteraard meer :)


And last but not least... woohoo de Speedline Turini's zitten er eindelijk onder :smile: :smile:

Smoelt heerlijk die velgen al komen ze er nog lang niet optimaal uit, de 16v zal asap toch echt 3 a 4 cm moeten zakken en een spacertje met name bij de achterwielen zal ook een hoop goed doen.

En dan nu Foto's! in goede Roald traditie van crap kwaliteit met de nokia 2.0 MP phone cam gemaakt, waardoor de turini's er nog minder uit komen.
In het echt is het toch een heel ander en vooral beter gezicht.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



De Rotte schokbreker, je kon de gaten er gewoon in prikken, en de zuigstang (of hoe je het ook noemt) was zeiknat van de olie...


Afbeelding


Afbeelding

Dat was het weer voorlopig.

Grtz,

Roald
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
Berichten: 650
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 11:09
Locatie: Amersfoort

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Gisteren het toekomstig nieuwe hart van de 19 16v opgehaald, Megane F7R 2.0 16v 8-)
Zal nog wel een aardige tijd duren voordat het blok er in gaat, moeten eerst nog een aantal modificaties aan gebeuren en ik heb geen haast, F7P loopt voorlopig nog zeer prima.

F7R kop gaat vervangen worden voor een F7P kop zodat je niet de hele kabelboom moet ombouwen, geen gezeur met ontsteking ombouwen en een ECU die niet te chippen is etc.
Bijkomend voordeel is dat de F7P nokkenassen wat minder tam zijn dan van de Megane F7R.

Voorlopige config:

-F7R onderblok
-F7P cilinderkop
-Williams ECU
-Misschien tandje snellere nokkenassen (260 graden +/-)

Verder sta ik open voor ideeën voor meer modificaties (geen itbs's die zijn me te duur :lol: )

Paar plaatjes:

Blok op een karretje bij ophalen:

Afbeelding


Blok in de motortakel bij afleveren in Ronald zijn sleutelruimte:

Afbeelding
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
Berichten: 650
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 17:11
Locatie: beveren-waas, belgië
Contacteer:

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

ben benieuwd naar deze evolutie, heb je dan nog genoeg voordelen van de f7r over? met name is er een schatting van het vermogen dat je gaat hebben?
Roald
Berichten: 650
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 11:09
Locatie: Amersfoort

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

De bedoeling is om tegen 170 pk te gaan draaien.
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
Berichten: 650
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 17:11
Locatie: beveren-waas, belgië
Contacteer:

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door fs1 »

dat klinkt leuk, en dat kan zonder verdere modicifcaties dan?
Roald
Berichten: 650
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 11:09
Locatie: Amersfoort

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Dat gaat niet zomaar zonder modifcaties natuurlijk, daar word nu nog naar gekeken wat de mogelijkheden zijn.
Blok zal er ook pas volgend jaar in gaan dus ik heb nog uitgebreid de tijd om daar over na te denken ;)

Voorlopige config:

-F7R Onderblok
-Verse F7P Kop
-F7P nokkenassen of +/- 260 graden aftermarket nokkenassen
-Williams ECU/Aangepaste F7P ECU+voetje met custom mapping van Fastchip

Mogelijke opties tot nu toe:

-Compressie verhogen (10,3 of 10,5:1 ipv 10,0:1)
-Devil Spaghetti uitlaatspruitstuk+sport cat +60mm uitlaat pijp (Megane cup)
-Scherpere nokkenassen (+/- 260 graden)
-Alsnog de Megane kop gebruiken met F7P of aftermarket nokkenassen en het Schema van Jaqcues gebruiken met Aangepaste F7P ECU+voetje in gesoldeerd.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikersavatar
Xabre
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 19:35
Locatie: Leusden

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Xabre »

Ik mis nog 2 turbo's.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Plaats reactie