In die zwarte ovalen bak zit je luchtfilter, de slang naar voren is de aanzuigbuis, ik heb zelf ook een tijd die schotel eraf gehad en een open filter gehad, maar ik vind het nu met een k&n inleg filter stukken beter rijden.
Ziet er wel erg netjes uit onder die kap trouwens!
Joopieboy schreef:In die zwarte ovalen bak zit je luchtfilter, de slang naar voren is de aanzuigbuis, ik heb zelf ook een tijd die schotel eraf gehad en een open filter gehad, maar ik vind het nu met een k&n inleg filter stukken beter rijden.
Ziet er wel erg netjes uit onder die kap trouwens!
wat voor effect het zonder die kap??
dammm man ik wou dat dit mijn motor was man haha nee dit is plaatje van google
Joopieboy schreef:In die zwarte ovalen bak zit je luchtfilter, de slang naar voren is de aanzuigbuis, ik heb zelf ook een tijd die schotel eraf gehad en een open filter gehad, maar ik vind het nu met een k&n inleg filter stukken beter rijden.
Ziet er wel erg netjes uit onder die kap trouwens!
wat voor effect het zonder die kap??
dammm man ik wou dat dit mijn motor was man haha nee dit is plaatje van google
en hoe zit het met de diameter en een universele neem ik aan?
sorry voor de vele vragen maar het boeid me echt veel en ik wil echt graag aan de slag
Dit is niet zo'n leuke maar zou te doen moeten zijn. Je schroeft die luchtfilter behuizing er af,
die zit op je spi huis. Daar meet je diameter van op, en daar kun je mee aan de slag met een stuk slang naar voren.
Je hebt wel wenig vlees op het spi huis, dus dat maakt het extra lastig!
Persoonlijk zou ik het zelfde doen als joopie, vervangingsfilter.
dat kan geen kwaad, want je maakt een buis op de aansluiting welke onder die zwarte kap zit. Maar zoals hierboven al eens is aangegeven, zou ik voor een vervangingsfilter gaan van b.v. K&N. Dan houd je gewoon die zwarte bak, maar dat filter laat meer lucht door. Ik heb ooit ook eens een open luchtfilter gehad, en dat merk je echt in je vermogen (nadelig).
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
chris19 schreef:dat kan geen kwaad, want je maakt een buis op de aansluiting welke onder die zwarte kap zit. Maar zoals hierboven al eens is aangegeven, zou ik voor een vervangingsfilter gaan van b.v. K&N. Dan houd je gewoon die zwarte bak, maar dat filter laat meer lucht door. Ik heb ooit ook eens een open luchtfilter gehad, en dat merk je echt in je vermogen (nadelig).
Dus de kap er op houden en op zoek naar een K&N vervanings filter. iemand een website of een prijs?