Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Vanavond de brandstofleidingen en benzinetank maar eens gedemonteerd. de leidingen waren na 19 jaar zo hard als beton en ben eigenlijk van plan om het spul door de auto te laten lopen evenals de remleidingen en dan meteen een nette remdrukverdeler er tussen.

Vorige keer op Zandvoort de helft van de steuntjes afgebroken toen ik de grindbak in dook. mischien moet ik wat meer op de baan blijven maar mischien is 't ook maar beter om dat spul wat meer hufterproof te maken :)

Afbeelding

Afbeelding
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

En vandaag is de winterschilder even langs geweest. :p

Afbeelding

De voorkant moet nog, maar dan moet eerst de kooi er even uit voor het nette. dashboard moet ik toch nog wisselen dus dat kan mooi even. :)
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Dat is wel heel wit ;) welk merk klimrek is dat Ronald?
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Het is een Wiechers kooi met alle optie's :) De kooi was al een tijdje wit overigens.
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Vanavond heel even bezig geweest, dynamosteunen e.d. geschuurd en gespoten en dynamo even opgelapt.

Afbeelding

Kop zit er even los op om stof buiten te houden. :)
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

Van de week is er zowaar weer wat aan de 19 gebeurd. Martijn is even langs geweest voor wat laswerk. aangezien de zooi nog rotter was dan gedacht viel het een beetje tegen en is het even bij 1 binnen en buiten dorpel gebleven. moet alleen nog afgelast worden allemaal. :) andere kant moet nog en nog wat gaten in de bodem. In ieder geval een dorpel nu zonder gaten en deuken. :D

Afbeelding

Binnendorpel zonder inspectieluikjes. :p
Afbeelding

En lang op gewacht.. aangezien ik het zo zonde vond om die geschilderde dynamo en vriesdoppen af te dekken met een inlaatspruitstuk een setje Jenvey ITB's gescoord. :D Was wel weer een rib uit m'n lijf (met m'n rug er bij :P) maar dan heb je ook wat. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Spul past nog niet helemaal geweldig, m'n dynamo kan ik niet meer spannen omdat ie tegen de Jenvey's aan zit. Stuurbekrachtigingsvaatje zit op de plek van 1 kelk dus die zal ook wel moeten verhuizen, maargoed, die zat anders voor m'n dynamo te lekken en daar kan ie schijnbaar niet zo goed tegen (Flashback Nürburgring April 2010...) dus da's maar beter ook. geen idee hoe het uit komt in de motorruimte. anders maar hier en daar wat zaagwerk. :p
Roald
BerichtenCOLON 649
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Roald »

Vette shizzle man! kost wat maar dan heb je ook wat.
Ben echt heel benieuwd hoe dat allemaal gaat presteren en ook naar het geluid! 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Beter :mrgreen: en gaat wel passen, het past ook in een clio dus :lol:
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door Ronald16V »

iets zoals deze. :) ik heb alleen nog grotere kleppen en sterkere klepveren van CatCams en een Devil spruitstuk. :) Zonder ITB's ging ie al als een raket en draaide ie rond de 185 PK. met ITB's zal dat nog wel een flinke slag meer zijn. :D

http://www.youtube.com/watch?v=8IBi8GRLzcY
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: Ronald's Race-19 16V

Bericht door MaartenJan »

Mooi filmpje en 13s over 400m is serieus snel :shock: 8-)
BUTTON_POST_REPLY