Ik ben op dit forum 1 van de traagste denk ik, maar ik heb wel veel lol van mijn auto, en ook bezig met eigenhandig op te knappen en erg flink geld in te steken ondanks dat het geen 16v is. Wat meer over mijzelf, ik luister in het echt naar de naam Johan, als klein jongetje al helemaal autogek, en sinds ik met mijn rijbewijs heb bijna niet meer uit auto's te sleuren. Ik werk er inmiddels ook mee, ondanks dat ik een opleiding tot elektromonteur volg. Verdere hobby's zijn computers, audio, karten, mountainbiken, etc.

Allereerst wat info over de auto, het is een phase 3 latitude uitvoering 3 deurs hatchback uit 1995 in de mooie kleur cyprish rood. Hij heeft een 1.4 8v energy blok (single point injectie) erin die 80 pk, en 107 nm koppel levert, dat op 920 kilo komt redelijk voorruit.
Hij heeft aardig wat opties, alleen geen elektrische ramen (mis zelfs de kabelboom ben ik al achter gekomen) en heeft geen elektrische spiegels (ook niet meegekleurd), geen elektrische koplampen etc. Klein lijstje wat hij wel heeft met andere extra's:
- 4cm verlaagd rondom (komen binnenkort 16v poten met verlagingsveren onder, met dank aan leon)
- Remus 120mm sportuitlaat
- K&n inlegfilter
- Ngk bougies
- Koudere thermostaat
- Osram All Season en T10 gele lampen
- Textar sportblokken en 238mm massieve schijven voor
- 16 inch rial le mans sportvelgen met voor pirelli p zero nero en achter goodyear eagle f1 in de maat 205-45-16
- Espace lip voorzijde
- 16v spoiler achter
- Witte zijscherm knipperlichten
- Lederen bekleding uit een 16v (zonder hoofdsteunen)
- 16v lederen sportstuur
- 16v deurhendels
- Lederen renault sport pookknop
- Lederen pookhoes
- Zwarte middenconsole
- Zwarte hoedenplank + steunen
- Pioneer deh6000-ub headunit
- Mtx thunder ths652 16,5cm compo set voorin
- Mtx thunder thx502 13cm speakers achterin
- Parrot ck3100 black edition

Ik heb de auto begin dit jaar gekocht met achterstallig onderhoud, en in de loop der tijd van alles eraan vervangen:
- Koppakking
- Distributieriem en multieriem inclusief spanrollen, waterpomp, etc
- Nieuwe koppeling en drukgroep en nieuwe bakolie
- Remklauwen voor zijn gereviseerd inclusief nieuwe schijven (238mm), textar sportblokken, nieuwe remolie, nieuwe trommelschoentjes achter
- Nieuwe ontsteking, kabels en ngk bougie's
- Gasklephuis is gereinigd
- Kleppen zijn gesteld
- Stationair afgeregeld
- Nieuw k&n inleg filter
- Nieuwe vloeistoffen, filters, etc
- Rondom nieuwe wiellagers
- Koudere thermostaat en nieuwe ventilator schakelaar, radiateur en koelsysteem is gereinigd en voorzien van nieuwe vloeistof
- Nieuwe voorpijp en pakkingen
- Bodem is volledig behandelt tegen roest, oude coating eraf en volledig nieuwe coating eronder
- Nieuwe gasklepveren kofferklep
- Nieuwe raamrubbers onderkant raam
- Nieuwe pirelli p zero nero banden voor, en goodyear eagle f1 achter in de maat 205-45-16
- Verlichting dashboard volledig werkend gemaakt, knoppen vervangen en lampjes vervangen
- Nieuwe pedaalrubbers, oude waren gescheurd
- Nieuwe raamrubbers
Etc, etc.
Kortom, echt veel onderhoud eraan gehad maar inmiddels is hij weer zo goed als nieuw. Op dit moment worden wat pakkingen vervangen en de schakelrubbers. Foto's en meer info zie mijn site: http://www.joopiesplace.nl/projecten.html
Binnenkort dus verder verlagen met 16v poten, en verder niet veel plannen (nog).
Nog een paar foto's dan als laatste maar:





Dat was het zo'n beetje geloof ik.
