Roald's 19 16v ph2
Re: Roald's 19 16v ph2
Lekker klusje die kachel uitbouwen. Alle pedalen en midden console eruit. Waarom ga je de multiriem weer vervangen? Die is toch nog bijna nieuw.
Re: Roald's 19 16v ph2
ik kan fout zijn, maar pedalen? middenconsole eruit, bedieningspaneel en grijze cover onder eruit, ventilator in parafan losmaken, nog wat schroeven los die de verdeelblok aan het dashbord houden, slangen eraf uiteraard, en dan kan je heel de verdeelblok eruit nemen en dan rustig het radiatortje vervangen
Re: Roald's 19 16v ph2
Nee die multiriem zit er al bijna 5 jaar op hoor.Jacques schreef: za 04 apr 2020, 18:09 Lekker klusje die kachel uitbouwen. Alle pedalen en midden console eruit. Waarom ga je de multiriem weer vervangen? Die is toch nog bijna nieuw.
En tis lekker rottig klusje om die kachel radiator inderdaad te vervangen

@Bart, soms ben ik wel bezig

Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Ondertussen staat mijn 19 16v turbo al een tijdje bij Ronald voor groot onderhoud en een paar reparaties.
Inmiddels gedaan:
Lucht tempsensor functioneert weer (deze had ik zelf laatst gemaakt, bleek 1 draadje los te zitten bij de sensor)
16 verse klepstoters
D-riem vervangen incl. loop en spanrol.
4 verse bougies
Gasklephuis had speling, Ronald heeft van 3 weer 1 goed gasklephuis gemaakt
Nieuwe Kachelradiator zit er inmiddels in maar nog niet aangesloten op koelsysteem.
Klepdeksel beetje opgeknapt
Lambda sonde vervangen
To do:
Stuurbekrachtigingspomp vervangen deze blijkt inderdaad te lekken en is nog niet zo makkelijk los te krijgen
Kachel weer op koelsysteem aansluiten
Multiriem vervangen
Olie+filter verversen
Koelwater verversen
Met de laptop er aan kijken wat er nou precies mis gaat, want ook met de nieuwe lambda sensor loopt hij eigenlijk ook net zo (slecht) als met de oude.
Dus schommelen met de toeren bij terug komen naar stationair draaien en dat hij warm stationair gewoon niet mooi draait.
Ik weet dat Menno hem stationair toen wat aan de arme kant heeft gezet want koud loopt ie perfect stationair (en de lambda doet dan niet mee)
Zodra de motor op temperatuur komt dan zie je op de AFR meter dat ie begint wapperen, ik kan het alleen nog wijten aan de 803 injectoren die te groot zijn en ook nog eens de verkeerde weerstand waarde hebben voor de ECU en het feit dat hij aan de arme kant loopt bij warme motor.
Heb Menno inmiddels gevraagd of hij een misschien een veilige basis mapping heeft voor F7R turbo met 802 injectoren.
Inmiddels gedaan:
Lucht tempsensor functioneert weer (deze had ik zelf laatst gemaakt, bleek 1 draadje los te zitten bij de sensor)
16 verse klepstoters
D-riem vervangen incl. loop en spanrol.
4 verse bougies
Gasklephuis had speling, Ronald heeft van 3 weer 1 goed gasklephuis gemaakt
Nieuwe Kachelradiator zit er inmiddels in maar nog niet aangesloten op koelsysteem.
Klepdeksel beetje opgeknapt
Lambda sonde vervangen
To do:
Stuurbekrachtigingspomp vervangen deze blijkt inderdaad te lekken en is nog niet zo makkelijk los te krijgen

Kachel weer op koelsysteem aansluiten
Multiriem vervangen
Olie+filter verversen
Koelwater verversen
Met de laptop er aan kijken wat er nou precies mis gaat, want ook met de nieuwe lambda sensor loopt hij eigenlijk ook net zo (slecht) als met de oude.
Dus schommelen met de toeren bij terug komen naar stationair draaien en dat hij warm stationair gewoon niet mooi draait.
Ik weet dat Menno hem stationair toen wat aan de arme kant heeft gezet want koud loopt ie perfect stationair (en de lambda doet dan niet mee)
Zodra de motor op temperatuur komt dan zie je op de AFR meter dat ie begint wapperen, ik kan het alleen nog wijten aan de 803 injectoren die te groot zijn en ook nog eens de verkeerde weerstand waarde hebben voor de ECU en het feit dat hij aan de arme kant loopt bij warme motor.
Heb Menno inmiddels gevraagd of hij een misschien een veilige basis mapping heeft voor F7R turbo met 802 injectoren.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
klinkt als veel werk! succes!
Re: Roald's 19 16v ph2
Is inderdaad veel werk, maar enige lastige/lange klus is nog de stuurbekrachtigingspomp, kan ie daarna iig weer een lange tijd er tegenaan.
Anything worth doing is worth doing right!
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 05 jul 2018, 22:58
Re: Roald's 19 16v ph2
Mooi bezig Roald en Ronald! Ben benieuwd als het klaar is
Re: Roald's 19 16v ph2
Mijn 19 16v getimed door de Dragy app, gaat toch best leuk
https://www.youtube.com/watch?v=uY4aUjB23NE

https://www.youtube.com/watch?v=uY4aUjB23NE
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
bijna een F1 :-p is dat op de openbare weg? of op de rollenbank?