cabrio van Jacques
Re: cabrio van Jacques
Vandaag begoonen met de reparatie van de Magnex demper. Het is eigenlijk gewoon een geperforeerde pijp met steenwol erom heen. De geperforeerde pijp zit aan een kant los. Alles is voorbereid en wordt door een kennis afgelast. Het steenwol wordt vervangen. De oude steenwol is een harde massa geworden vol kool. Uiteindelijk komt er een iets grotere RVS plaat overheen (1cm overlap). Hopelijk is de boel weer wat stiller.
@Roald Een 2L blok produceerd hardere klappen dan een 1.8. Met een beetje gas erop is de Remus behoolijk lawaaiig.
@Roald Een 2L blok produceerd hardere klappen dan een 1.8. Met een beetje gas erop is de Remus behoolijk lawaaiig.
- Bijlagen
-
- 100_7080klein.jpg (43.76 KiB) 19564 keer bekeken
-
- 100_7079klein.jpg (29.36 KiB) 19564 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
Denk dat het ook scheelt wat je grens voor lawaaiig is
Die van mij heeft ook nog eens een demperloze middenpijp, dus de enige demper die ik heb is de Remus en ik vind het nog wel mee vallen
Tot de 2500 rpm is het zelfs nog redelijk stil, boven 3500 rpm pas komt het geluid pas echt los.

Die van mij heeft ook nog eens een demperloze middenpijp, dus de enige demper die ik heb is de Remus en ik vind het nog wel mee vallen

Tot de 2500 rpm is het zelfs nog redelijk stil, boven 3500 rpm pas komt het geluid pas echt los.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: cabrio van Jacques
Ah nee man, kwam nog net geen bloemetjes uit de uitlaat.Roald schreef:Mwah vond die van mij al luid genoeg met de Remus en geen middendemper

Zo klonk die van mij met Devil katvervanger (met demper dus) en de originele 2 tussendempers en 1 of andere goedkope ovalen eindpijp. dit is met de F7P 1.8 16V. Bleef op het randje onder de 95dB limiet.
Overigens niet echt te vergelijken met die gestripte binnenkant maar het gaat om het idee. niet op het tempo letten, was in de regen op spekgladde semi's


http://vimeo.com/16446306
Re: cabrio van Jacques
Je haalt anders nog aardig wat mensen in ondanks de regen en spekgladde semi's
Vind die van mij echt meer dan luid genoeg, bij 125 en 4000 rpm in de 5 hoor je de radio niet zo heel best meer

Vind die van mij echt meer dan luid genoeg, bij 125 en 4000 rpm in de 5 hoor je de radio niet zo heel best meer

Anything worth doing is worth doing right!
Re: cabrio van Jacques
Het was meer mikken dan racen, je ziet het camerabeeld wel eens wat bijdraaien door een nogal uitbrekende kont :p uitaccelereren was ook niet te doen. tot aan de 3e versnelling wielspin :pRoald schreef:Je haalt anders nog aardig wat mensen in ondanks de regen en spekgladde semi's![]()
Vind die van mij echt meer dan luid genoeg, bij 125 en 4000 rpm in de 5 hoor je de radio niet zo heel best meer
Re: cabrio van Jacques
Binnenwerk zit weer vast, heel veel steenwol erin en de boel is weer dichtgelast.
- Bijlagen
-
- 100_7082.JPG (58.01 KiB) 19521 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
Ik heb de opnieuw gevulde Magnex weer gemonteerd en alles is heerlijk stil. Alleen een hel lage roffel. Ik ben er wel blij mee.
Re: cabrio van Jacques
Sorry voor het off topic maar http://link.marktplaats.nl/506798338 heb ik dit type ook niet bij jou zien staan?
Never drive faster, than your guardian angel can fly.
Re: cabrio van Jacques
Ja, dat klopt. Ik heb een DB200 uit 1936.
Re: cabrio van Jacques
Afgelopen maand heb ik wat contact gehad met Tako van het Megane forum. Het is dus ook mogelijk om met een F3R ECU het F7R 710 blok aan het praten te krijgen We hadden een Duitser ontdekt, die zelf zijn ECU bouwt!
Dit topic: http://www.forum-meca.com/viewtopic.php ... 10683f6cc1
Zodoende raakte we aan de praat en vroeg hij of ik nog mij megane chip had. Uiteindelijk bood Ruzki de oplossing in de vorm van een F3R ECU. Dit kun je hier lezen: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... ;topicseen
Misschien ook leuk om te lezen, hoe je zelf een Honda of Renault ECU kan programmeren met behulp van een Ostrich eprom emulator: http://home.kpn.nl/j.c.jong/Management.htm
Langzaam aan komt al die techniek waar je vroeger geen verstand van had naar je toe.
Dit topic: http://www.forum-meca.com/viewtopic.php ... 10683f6cc1
Zodoende raakte we aan de praat en vroeg hij of ik nog mij megane chip had. Uiteindelijk bood Ruzki de oplossing in de vorm van een F3R ECU. Dit kun je hier lezen: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php ... ;topicseen
Misschien ook leuk om te lezen, hoe je zelf een Honda of Renault ECU kan programmeren met behulp van een Ostrich eprom emulator: http://home.kpn.nl/j.c.jong/Management.htm
Langzaam aan komt al die techniek waar je vroeger geen verstand van had naar je toe.
Laatst gewijzigd door Jacques op do 12 jan 2012, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.