Ik ben er helaas al een paar tegen gekomen met lagerschade, zelfs bij 180.000 km al. laat ik het er op houden dat dat niet veel beter is dan de gemiddelde F7P/R en dat ik nog geen reden zie voor ombouw. Enkel het koppel onderin maar daar zie ik zelf persoonlijk geen pluspunten, als ik koppel onderin wil hebben koop ik wel een diesel.

Daarbij zit je met die fragiele nokkenasverstelling en al die andere onzin die je gratis bij een "moderne" Renault motor krijgt.
Een F7R is gewoon lekker basic, met dopje 13 je multiriem aanspannen, kunstof distributiekapje en verder gewoon een oerdegelijke cilinderkop zonder al die dunne tuimelaartjes en klepstotertjes die alleen maar extra gewicht in de kleppentrein meebrengen. Voor zover zie ik nog weinig voordelen.
Een F7P/R is overigens ook onverwoestbaar zolang er olie in zit, bij 150.000 km preventief lagers wisselen (net als bij een RS) en dat spul gaat echt niet stuk. zie mijn F7P die in mijn Race-19 gelegen heeft, 261.000 km waarvan de laatste 30.000 km alleen maar circuit en alleen maar tussen de 5000 en 7000 RPM. had 'm een waardig afscheid gegunt op het circuit maar hij is nooit gegaan. ligt nu onder mn werkbank weg te roesten..