Jacques schreef:IK weet het. Ik gebruik megane nokken. Overigens kreeg ik van Menno te horen dat de originele injectoren (200cc @ 3 bar)tegen de duty-cycle grens aan zitten. Wie meer vermogen uit zo'n blok wil halen moet of de brandstofdruk verhogen of andere injectoren nemen.
Mmz minder heb ik net een set 802 injectoren verkocht, maar was er volgens menno dan nog meer uit te halen met alleen grotere injectoren ?!?
@Ronald
Inderdaad dus dat zou nog iets lekkerder moeten gaan
Nee, er was met grotere injectoren niet meer extra uit het blok te halen. Maar de stelregel is maximaal 80% dutycycle. Honda gaat zelfs tot bijna 100% dutycycle. Nu rij ik nooit vol gas. Dus dat gaat wel goed. Wat jouw verhaal betreft. 802 injectoren zijn 310 cc en 2,4 ohm Dat is dan tock OK.
Megane gebruikt origineel 0280155724 229cc 16.0 ohm
Jacques schreef:Nee, er was met grotere injectoren niet meer extra uit het blok te halen. Maar de stelregel is maximaal 80% dutycycle. Honda gaat zelfs tot bijna 100% dutycycle. Nu rij ik nooit vol gas. Dus dat gaat wel goed. Wat jouw verhaal betreft. 802 injectoren zijn 310 cc en 2,4 ohm Dat is dan tock OK.
Megane gebruikt origineel 0280155724 229cc 16.0 ohm
Dat klopt Jacques zei het dat ik die 802 injectoren dus verkocht heb
Najah mocht het nodig zijn dan vind ik vast nog wel een andere set.
Ik had het verkeerd gelezen dat de 802 verkocht zijn. Maar de bestaande megane injectoren kun je toch prima gebruiken in combinatie met KDFI.
Ze zijn volgens berekeningen geschikt tot 183 krukaspeekaas. Opbrengst per injector/5 Dus 229/5= 45,8 pk en dan maal 4 geeft 183,5pk
Ik heb het uit een artikel van internet http://autospeed.com/cms/title_Injector ... ticle.html
Kun je overigens zelf verder gaan in je eigen topic.
Voorlopig zal er even nog niks te melden zijn in mijn eigen topic, pas na de winterstop denk ik weer
183 pk zal mijn 2.0 niet gaan halen ik ben al blij als ie rond de 160 a 165 pk zal gaan doen, dat zal al meer dan een prima upgrade zijn!
Ik heb nog een setje 802's liggen extra maar die heb ik mischien nog nodig voor een ander project... ik betwijfel alleen of ze groot genoeg zijn daarvoor en anders hoor je 't wel.
Voorlopig een Remus einddemper. De schotten in mijn Magnesx zaten los. De demper maakt iets meer herry. Misschien dat ik de Magnex een keer open zaag en de boel weer vast zet.
Staat toch niet verkeerd zo met die Remus demper, alleen voor het mooie zou je hem recht t.o.v. de uitsparing in de bumper kunnen hangen.
Ronald vind die Remus uitlaten altijd weer te stil
Kan echt niet zo Jacques, lijkt wel een Golf GTI zo met die demper zo schuin. Wel een mooi uitlaatje
Vind die Remus dingen inderdaad wat aan de stille kant. met originele middenpijp hoor je het verschil bijna niet eens. Al ga ik straks ook wat downsizen qua uitlaatgeluid, ik heb straks mijn handen al wel vol aan een setje krijsende ITB's en de decibel limieten worden ook steeds scherper op het circuit.
Heb nog wel een mooie Devil Group N van voor tot achter liggen voor de mensen die echt gek willen worden in de auto.