Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Zo het is even geleden sinds de laatste update maar er zit eindelijk weer vooruitgang in de 19 16v 8-)

Allereerst (crappy photo alert :P ) de turini's zijn binnen zoals in Remon's (van de RTC) topic al te lezen was.

Afbeelding

Afbeelding

Verder vorige week nog een setje Clio RS klauwen+grotere HRC opgehaald bij joeri in het verre zeeland.

Afbeelding

Nog wel een goede foto van de turini's uit Remon's topic (RTC) :P

Afbeelding

Voor de RS Remmerij heb ik nu nog nodig, setje gefreesde fusee stukken, goodridge RVS leidingen en de blokken+schijven, adapter platen had ik al reeds meer dan een jaar liggen.

Dat was hem denk ik wel weer :D
Anything worth doing is worth doing right!
Roald

Bericht door Roald »

Zo een kleine update, paar weken geleden alweer met de DAP poetsmachine aan de slag geweest samen met een maat van me.
Er zaten nogal wat nare hologrammen en swirls in de lak na de restauratie, die konden er nu eindelijk uitgehaald worden omdat de lak eindelijk genoeg is uitgehard en het weer er ook eens naar was.
Ook gelijk voorzien van een mooie laag wax, de beading en sheeting van deze wax is echt geweldig!

De Turini's voor de RTC openingsmeeting er onder gaat helaas nog niet lukken, dat zal pas eind mei ergens gaan gebeuren.

Tijd voor wat foto's

Net even de hogedrukspuit er overeen geweest:

Afbeelding

De beading na een regenbui:

Afbeelding

Nog van iets verder weg:

Afbeelding

Glans en reflectie nu goed te zien in de motorkap:

Afbeelding

en nog een leuk plaatje:

Afbeelding
MaartenJan

Bericht door MaartenJan »

Nette beading!
Roald

Bericht door Roald »

Zo vandaag maar eens aan de slag geweest met de binnenkant te detailen.
Ergerde me al een tijdje dat er in de hemel bekleding wat vlekken in zaten.
Dus men pakt een beetje APC (All Purpose Cleaner) giet dat in een lege spuitfles, een schone hagelwitte handdoek en gaan met die banaan.
Dacht ach doe alleen even die vlekken en klaar, uhmm minder het verschil is zo groot dat ik het hele plafond meteen heb moeten doen :lol:

De handdoek die dus voor ik begon stralend wit was:

Voorkant:

Afbeelding

Andere kant:

Afbeelding

De hemel bekleding na het schoonmaken:

Afbeelding

Als nieuw! :D :D

Afbeelding

Closup aan de voorkant bij de zonneklep (daar zaten de ergste vlekken)

Afbeelding

Conclusie, ook al ziet je interieur er na ruim 18 jaar nog zeer goed uit, na een echt goede schoonmaakbeurt is het nog strakker :D
Roald

Bericht door Roald »

Gisteren even het sleepoog achter los gehaald, geschuurd en netjes zwart gespoten, staat toch stuk beter dan zo'n half roestig stuk ijzer wat uit je bumper steekt :D

en een crappy foto :lol:

Afbeelding

Volgende week sleepoog voorkant dezelfde behandeling geven is dat ook weer netjes.
En ook de steenslag schade aan de grille en de motorkap worden volgende week weg gehaald :smile:
fs1
Contacteer:

Bericht door fs1 »

goed gedaan! dat vooraan is gebroken bij mij, er heeft iemand me iets te hard getrokken ;-) al goed dat ik dat van de cabrio nog heb, 't zijn de kleine dingen die het af maken!
Roald

Bericht door Roald »

ai das minder, beter dat je die nog van de cabrio hebt :)

Ben nu inderdaad bezig allemaal van dit soort kleine details in te vullen, dat geeft uiteindelijk als resultaat dat de auto in het geheel er dalijk super strak bij staat.
Roald

Bericht door Roald »

Zo en en en we gaan verder met poetsen, langzaam kom ik in het eind stadium dat het eindelijk klaar is.
Flink aan de gang geweest met de dodo red mist en wat glimt dat spul toch verdraaid hard.
Hierna alleen nog een keer de achter schermen,deuren en voor schermen nog een behandeling geven met de dap 500 poets machine en het is helemaal prachtig.

Foto's zijn natuurlijk weer lekker met m'n trouwe crappy nokia phone cam gemaakt, een paar doen geen recht aan m'n werk :-(
Toch maar eens paar eu'tjes investeren in een fatsoenlijke camera.

Verder dit weekend eindelijk banden bestellen voor de turini's de originele velgen trekken m'n 16v zo langzamerhand echt omlaag (N)

Anyway gisteren dus nog een tweede laagje red mist er overheen gelegd dus we beginnen weer met een foto van de beading tijdens het wassen.
Beading van dodo red mist is behoorlijk mooi maar haalt het niet bij de beading van collinite 476s paste wax

Afbeelding

Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie heeft er 1 van de meest strak glimmende dakjes van het land:

Afbeelding

Afbeelding

Leuk shotje van de spoilert:

Afbeelding

overall plaatje (minder gelukt vanwege die fijne mooie nokia phone cam :p )

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik laatst de steenslag op de grille en neus van de motorkap laten verwijderen.
Hopelijk schiet Martijn16v op met het vers gespoten bumpertje+stootstrip rechts (klein stukje laf van 2 bij 2 mm) heeft iemand fijn even zijn deur in gezet Grrrrr :@
Dan kan ook eindelijk de gloednieuwe laguna lip er onder en is hij weer perfect.
Roald

Bericht door Roald »

Sinds vandaag weer een compleet steenslag vrije voorkant :D
Bumpertje opnieuw laten spuiten met briljant lak, schijnt kei en kei hard te zijn, hopelijk houd het de steenslag wat langer tegen :)
Ben ik alleen vergeten te vragen of ze het sleepoog voor los hadden kunnen halen zodat ik die kon laten stralen en coaten, nu steekt er nog steeds dat roestige stuk ijzer uit de bumper |:

en natuurlijk (crappy nokia phone cam) foto's :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Xabre

Bericht door Xabre »

Ziet er weer goed uit, nu maar hopen en veel afstand houden om 't netjes te houden :)
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Plaats reactie