Kuch, nou vandaag bezig geweest met de KM teller kabel, gezien mijn snelheidsmeter alleen nog maar 0 km/h aangeeft sinds een week.
Man o man wat zit dat ding op een nare plek zeg, was iig niet los zowel aan de bak zijde als aan de tellerbak kant, maar eens even kijken hoe nu verder te gaan.
Wel iig het laatste rammeltje opgelost wat ik had, deurpaneel rechts bleek niet helemaal goed vast geklikt te zitten.
Snelheidsmeter werkt weer, kabel inderdaad gebroken vlak achter de tellerbak, wel een duur kabeltje (met hal gever) 60,- eutjes ex btw
Nu nog het volgende issue oplossen, mijn stuur wiebelt een beetje, lijkt op onbalans in de wielen maar dat is het niet.
Hier had ik al last van voor het ongeluk, destijds linker stuurkogel vervangen met Ronald16v (die was echt gaar) echter wiebelt m'n stuur nog steeds en voelt de auto ook onstabiel aan bij rechtuit rijden.
Stomme is als ik 20 a 30 km gereden heb is het weg en stuurt de auto gewoon zoals het hoort.
Ik weet dat er een minimale speling op de linker binnen kogel zit, echter als die dat is zou het toch niet na 20 a 30 km weg mogen zijn ?
Zowel Ronald16v als Martijn16v zeggen beide dat de speling zo weinig is dat het de moeite van het vervangen niet waard is.
Vraag me echt af waar in het kan zitten (versleten rubber bussen, stabi stang,wiellager etc ?!?)
Versnellingsbak zelf lijkt me sterk, ding schakelt echt als nieuw, zit zelf aan een aandrijfas te denken die niet helemaal fris meer is, vandaag weer een flink stuk gereden en na 15 a 20 km was het weg en rijd de auto weer als een zonnetje.
De binnenste homokineet van de rechter as kan wel wat trillingen veroorzaken maar dat doet ie dan alleen bij acceleren onder uit toeren. mijn 19 16V trilt de eerste kilometers ook altijd een beetje maar dat lijkt vooral achter weg te komen. heb het nooit echt gevonden eigenlijk.
Zou overigens bij jou best een draagarmrubber kunnen zijn maar dan moet ie ook wel wat trillen tijdens het remmen.