proostjoost schreef:Enfin.....Dat ene rubber waar het subframe mee vast zit (de andere 3 punten zijn staal op staal) die was iet zo fris meer. Koste 30 Pleuri bij ome reno, dacht nog dat ik ooit wel eens goedkopere rubbers in mooiere gaten had gestoken maar dat was dan ook niet om een ploink kloenk tegen te gaan. Het goede nieuws is dat het probleem weg is. Ik post het onderdeelnummer nog.
Waar zit dit rubber precies?
Ik heb ook een ploink kloenk geluid erbij gekregen... althans erbij gekregen, sinds ik m'n auto verder heb verlaagd is het geluid veel sterker geworden. Met name bij scherp insturen, hoge of lage snelheid.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
nr. 9 , is deze een beetje redelijk goed te vervangen?
Het geluid lijkt van de bijrijderskant af te komen trouwens, net ergens achter het schutbord bij de voeten.. dan lijkt dit wel de boosdoener te kunnen zijn.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Mijn ploink, ploink geluid begint nu ernstige vormen aan te nemen en
ik dacht aan de fuseekogel.......
Dat was em dus niet, had trouwens ook de verkeerde kogel meegekregen
(12mm ipv 10mm). Na nader onderzoek lijkt het geluid te komen van de
binnenste spoorstangkogel (rechts in dit geval).....
Er bestaat een speciaal tooltje om de precaps, dat zijn de binnenste spoorstangkogels, los te maken.
Kost bij de autogroothandel ca 50 euro bruto. Met een moordenaar losmaken gaat lastig want je kan er niet goed bij. Zelf heb ik toen het hele stuurhuis vervangen. Bij mij was de tandheugel ook defect.
Xabre schreef:Is dat een beetje redelijk te doen zonder brug? in de 5,5 jaar dat ik de auto heb zijn de binnenste stuurkogels nog nooit vervangen. Is het nodig of doe je het alleen maar preventief?
Als het lastig is laat ik het wel bij een garage doen, m'n auto moet binnenkort toch weer gekeurd worden.
Met dit gereedschap is het goed te doen zonder brug. Op zich is dat stuk gereedschap zijn geld absoluut waard. Arco van RTC heeft het toen op mijn aanraden gekocht.
Eerlijk gezegd preventief. Schokbrekers, veren, buitenste stuurkogels, fuseekogels, draagarmen en alle bijbehorende rubbers zijn vrij nieuw en toch sindskort een ploink geluid. Dit is nog het enigste wat ik kan bedenken, afgezien van dat subframe rubber.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
inmiddels dat rubber voor in het subframe + 2x binnenste stuurkogels besteld, alles bij elkaar 33 euro.. dat zijn de kosten nou ook weer niet, nu nog hopen dat dat de oplossing is
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'