Aangezien de 16V nu in de schuur staat en hij w.s. pas eind van het jaar ergens klaar zal zijn, heb ik een oude hobby weer opgepakt om toch dagelijks vervoer te hebben. Hieronder het verhaal:
Wegens geldgebrek moest ongeveer 3 jaar geleden mijn mooie gerestaureerde 2speed Puch de deur uit. (helaas geen foto's meer)
Nu had ik nog een ander standaard Maxi'tje staan met automaatblok, en deze heb ik overgespoten en opgeknapt voor m'n broertje die binnenkort 16 word

Sindsdien begon het erg te kriebelen om zelf ook weer een Puchje te hebben.
Een aantal weken geleden heb ik er dan ook eentje op de kop weten te tikken, welke er op dat moment zo bij stond:

Wel waren er wat vreemde dingen mee aan de hand, zoals o.a.:
De achterband zat verkeerd om gemonteerd,
Geen kettingrubber op het frame waardoor deze was gaan inslijten,
12Mm spruitstuk met een 15mm Carb,
Buddy was op een beun manier gemonteerd omdat er geen bagagedrager aanwezig was,
Verf was er ook op gebeund en zat er zo dik op dat het framenr niet eens meer te zien was.
Dit was het wel zo'n beetje. Ik heb er niet op gereden en de cilinder is ook nieuw, dus geen idee hoe hard hij ging/gaat. Stationair liep hij in elk geval prima en startte ook na 1 meter lopen.
Daarnaast heb ik ook een 2speed handgeschakeld blokje weten te bemachtigen, deze ga ik later nog reviseren, maar eerst wil ik het rollende frame af hebben.
Nu de vorderingen,
Alles is ge-demonteerd, en na een dagje verfafbijt en schuren zag het frame er zo uit:

Daarna een verstevigingsbuis gemonteerd:

En zo ziet het er uit na het plamuren en een laag zinc-spray en primer:

Vervolgens kon de kleurlak er op (de foto's zijn van slechte kwaliteit, maar het geeft een idee):


Ook zie je hier al een aantal nieuwe onderdelen zitten, tot nu toe heb ik:
Chrome achterbrug,
Zwarte 280Mm achterveren,
Zwarte zijstandaard,
Nieuwe Buddyseat,
Imitatie EBR voorvork (kort),
2x Swallow Roadstar 2 1/2" (17"),
M stuur,
Chrome vliegwielkap,
Kettingspannertjes,
Twv: 14,
Twa: 38,
Zwart voetenplankje,
Cockpit met contactslot en km-teller
De setup zal (ongeveer) worden:
70cc 6 poorter (geen idee welk merk het is, staat er niet op, zal nog wel even een foto plaatsen),
70cc HD kop,
15Mm Bing,
Std aangepast luchtfilter,
Tecno Bos uitlaat,
En natuurlijk het 2speed blokje

Dat was het voor nu, ik zal jullie op de hoogte houden en van het weekend proberen om wat mooiere foto's te maken.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Update 10-11-2009
----------------------------------------------------------------------------------------------
Het frame zit nu bijna in elkaar,
Ik heb besloten om toch de originele voorvork te gebruiken i.p.v. de chrome, dus deze heeft dezelfde kleur gekregen als het frame.
Verder zitten het stuur en de cockpit er op, en heb ik de voorremkabel ingekort en geplaatst.
Ook de buddy is nu verlaagd en ik heb een voetremsetje aangeschaft.
Foto's:



Vanavond kijken of ik de voetrem er op krijg, en mogelijk het achterlicht onder de buddy kan maken.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Update 23-11-2009
----------------------------------------------------------------------------------------------
Inmiddels is er weer een hoop gedaan:
De voetrem is gemonteerd (zelf een voetsteunas gemaakt van M16 draadeind)
Achterlicht onder de buddy gemonteerd
Kabelboom aangesloten
Nieuwe zijkappen gehaald en ingekort
Blok er onder gehangen (weird) en de cilinder/kop/carb/uitlaat gemonteerd met nieuwe pakkingen (moet nog een mooie oplossing bedenken voor het luchtfilter) Gelijk maar even een nieuwe bougie, dop en kabel geplaats.
Toen dit gedaan was heb ik een nieuw treklager gemonteerd en afgesteld, maar helaas koppelde hij niet goed. Ik kwam er achter dat dit het bekende "nokjes op het veerhuis" probleem bleek te zijn. Dus, even in de weer geweest met de dremel en de nokjes netjes weggehaald. Hierna koppelde hij zoals het hoort
Vanavond ga ik weer verder, want het blijkt dat ik de schakelkabel verkeerdom gemonteerd heb in het handvat, waardoor 1 nu 2 is en andersom :$ Ook moet waarschijnlijk het treklager nogmaals afgesteld worden, want hij ontkoppeld nog niet goed. (stilstaan en in een versnelling zetten met koppeling in = uitvallen). Als dat gedaan is, moet er nog het e.e.a. gebeuren:
Verlichting aansluiten
Kentekenplaat monteren
Km-tellerkabel aansluiten
en het afstellen van de carb/ontsteking
Ik zal vanavond ook nog even een fototje plaatsen van hoe hij er nu bij staat
----------------------------------------------------------------------------------------------
Update 25-11-2009
----------------------------------------------------------------------------------------------
Zo, gisteravond aan de slag gegaan met afstellen, de ontsteking is nu klaar.
Voordat ik hiermee begon, reed hij niet harder dan 20 en kwam totaal niet op toeren. Dit bleek te komen door de contactpunten die (met het naakte oog niet zichtbaar) open gingen. Deze netjes afgesteld op 0.45 mm en ook de voorontsteking aangepast, nu gaat het al een stuk beter. Hij trekt al lekker op en ik gok dat hij nu zo'n 55 a 60 km/u gaat. De carburateur moet nog afgesteld worden, echter zoek ik nog een mooie oplossing om het luchtfilter aan te sluiten.
Vanmorgen ook nog even een fototje gemaakt (beetje wazig):

----------------------------------------------------------------------------------------------
Update 04-12-2009
----------------------------------------------------------------------------------------------
Inmiddels zijn de eerste km's gemaakt en lijkt het afstellen bijna klaar. Het enige waar ik nog mee zit is dat hij in z'n 2 onderin nogal een dip heeft, het duurt dan even voordat hij echt op toeren komt. De huidige setup:
70cc + HD kop
15mm Bing + 15mm spruitstuk (orig)
Sproeier 78, gasnaald op 2e stand van onderen
voorontsteking op 1.5mm en contactpunten op 0,45mm
Powerfilter (origineel krijg ik er niet netjes op)
Tecno Bos
14-40 tandwielverhouding
In z'n 1 trekt hij erg goed, maar in z'n 2 gaat het dus wat langzaam. Zou dit door die Tecno uitlaat kunnen komen en zou hij beter trekken met een RS sigaar?
----------------------------------------------------------------------------------------------
Update 07-12-2009 Zo goed als af:
----------------------------------------------------------------------------------------------
De Puch is zo goed als af, inmiddels heb ik zo'n 25 km gereden. Het langzaam trekken in de 2 werd veroorzaakt door de voetrem, hierop zit een stelmoertje, maar deze trilde zichzelf steeds strakker. Dit opgelost door er een extra moertje op te doen en tegen elkaar in te draaien.
Verder heb ik de kappen aangepast en gemonteerd, en ook sterwielkapjes in kleur gespoten en erop gezet.
Er mag denk ik nog wel een maatje grotere sproeier in, de bougie is nu donkergrijs, maar ik wacht hier denk ik nog even mee tot ik de RS sigaar er onder heb hangen.
Kleine fotoshoot met die van m'n broertje er naast:



----------------------------------------------------------------------------------------------
Update 28-12-2009 Wijziging:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Aangezien het m'n daily drive wordt heb ik besloten er toch maar een 50cc op te zetten.
Vanmiddag het volgende aangeschaft:

50cc OM met OM kop
Nieuwe k-star zuiger en zuigerveren
Borgclipjes
Pakkingsetje
Update 08-01-2010:
Zojuist een pakketje ontvangen van puchshop.de, daar zit het volgende in:

HD kopje (OM)
Nieuwe bougie warmtegraad 6
Sproeier 68
Pakkingsetje
2 reparatie tapeindjes m8xm6 (1 van de uitlaattapeinden is in de cilinder afgebroken)
2 tapeindjes m6
8x koppelmoertjes zodat alles fatsoenlijk vastgezet kan worden =-)
Inmiddels is alles gemonteerd, en is het alleen even wachten tot de weersomstandigheden wat beter worden, zodat hij goed afgesteld kan worden.