Toen ik net m'n rijbewijs gehaald had, ben ik begonnen met een R19 1.7 8V:

Deze heb ik ongeveer een jaartje gereden, en ook het e.e.a. aan aangepast zoals:
Velgen
Verlagings veren
Geblindeerde achterruitjes
Embleemloze grill
16V Ph1 sideskirts
Strakgemaakte bumpers
Sportuitlaatje (merk: Whitehooker

Witte knipperlichtjes
En nog heel veel kleine dingetjes zoals het zwartgespoten interieur en wat audio zaken.
Opzich reed de 8V nog prima, maar ik was toe aan iets sportievers. Na even zoeken kwam ik m'n huidige auto tegen. Deze kon ik voor een schappelijk prijsje van de destijdse voorzitter van de RTC (Riël) overnemen.
Een ritje naar Limburg was het resultaat en na een kleine proefrit zonder twijfelen de 16V van hem gekocht.
Dit is zoals hij er toen uitzag:

Inmiddels is er al veel aan gedaan, qua onderhoud en ook wat dingen qua uiterlijk.
Ik weet de volgorde niet meer precies, maar dit is ongeveer wat er aan gedaan is:
16" imitatie supertourismo velgen (wit) met Uniroyal Rainsport bandjes
3 cm verlaging
Koni Geel schokdempers rondom (wereld van verschil qua wegligging

Nieuwe draagarmen, fuseekogels, stuurkogels en stuurhuishoezen
Clio RS remmen voorzijde gemonteerd (geboorde schijven)
Achter schijven + blokken vervangen (ook geboorde schijven)
Meerpuntsgordels
Demperloze middenpijp van devil
Zelfgelaste katvervanger
RVS sporteinddemper (ja het maakt nu veel lawaai

Bodem en dorpels roestvrij gemaakt en in de Tektyl gezet
Niewe handremkabels
Distributieriem + spanrol en looprol vervangen
Krukaskeering (distr. zijde) + secundaire as keering vervangen
Koppakking vervangen, tevens alle andere pakkingen aan de kop en ook nieuwe klepseals. (uiteraard ook de kop gevlakt)
Gehele ontsteking vernieuwd, d.w.z.: bougies, rode Magnecor kabels, rotor en verdelerkap
Motorolie + filter vervangen en een nieuw luchtfilter. (heb een tijdje een open filter gehad, maar dat loopt toch niet echt lekker, dus daarna is het origineel weer terug gekomen).
LEREN BEKLEDING

Interieur compleet gespoten, zie foto's zodadelijk
Electrische buitenspiegels
Achterruiten geblindeerd
Korte dak-antenne
Achterruitenwisser weggehaald
Reflectorplaat op de achterklep geplaats en alles met van die speciale rode verf gespoten, zodat het 1 geheel werd.
Een Alpine Head-unit, componenten set, versterker en subwoofer van Caliber, en een aparte versterker voor de subwoofer
Verder zijn alle deuren en de kofferbak gedempt met bitumen matten
Ik zal nog wel een hoop vergeten zijn, maar dat was het in grote lijnen.
Eigenlijk zegt een foto meer dan duizend woorden, dus hier een aantal foto's uit de verzameling

Oude remmen:

Nieuwe Clio RS Remmen

Nieuwe look voor het interieur:

Hier nog zonder lederen stoelen en vloerbedekking:

Meerpuntsgordels en LEDER:

Motorruimte schoongemaakt, kleppendeksel gespoten en de rode magnecor kabels geplaatst:

Foto's van de audio installatie:

Hier de oude koppakking:

De nieuwe velgen:

Hier zie je ook de reflectorplaat:

Dat was het wel zo'n beetje. Volgende week vrijdag (12-06-2009) ga ik trouwen en zal dit onze trouw-auto worden. Foto's volgen snel