gisteren ook eens aan de slag met eentje, dat grote dikke ding deed het niet meer en zo ging ik er nooit achterkomen of die motor (de f7p dan) nog terug ging draaien nadat ik de benzinepomp vervangen had
uiteraard wat plaats maken door luchtfilter en slangen daar wat te verwijderen, die 3 bouten waar die motor mee vastzit zijn er zo uit... dan veel gepruts om de hitteschilden eruit te krijgen, dan heb je toch ook alweer veel meer plaats, eerste beugel ging vrij vlot, die zat met 2 boutjes vast en had ik ook vrij snel los, die laatste beugel die achteraan op de startmotor zit, zit met 3 of 4 bouten vast (inclusief die op de startmotor zelf) en die zijn echt moeilijk bereikbaar, vooral als de auto in nat gras geparkeerd (lees gestrand) staat... uiteindelijk toch gelukt, de nieuwe motor erin is 2 keer niks, en starten en draaien maar

ik was wel blij ja!
nog een extra weetje, ze gaven me op de sloop een starter mee waar hella op stond, werkt dus ook perfect, ik had gevraagd naar "een startmotor van een megane 1800 uit 98 of 99"
alleszins bedankt voor de tip, ik had al meerdere keren gelezen dat jacques die valeo aanraadde, maar nu weet ik ook echt waarom!