Aandrijfas LV vervangen
Geplaatst: zo 31 mei 2015, 12:35
Om de LV aandrijfas te vervangen heb ik een mal gemaakt om de wielstand over te nemen. Op de velg zit een moer en een doorboorde moer gelast waar een draadeind in past. Later heb ik nog een busje en een moer toegevoegd om de speling uit de schroefdraad te halen. Het draadeind schampt langs de schokbreker en dat is dan de methode om de hoek weer goed af te stellen bij opbouw.
Demontage as; Bakoplie aftappen. Centale moer van de as losmaken. Ik doe dat met een luchttol en dop 30. Haal de 2 M12 bouten uit de schokbreker los. Remblauw los maken (2xM8) en ophangen mbv. draadje. 3xM8 loshalen aan de bak. Schuif de as voorzichtig uit de bak en let op dat er GEEN naalden uitvallen. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Opbouw: Nieuwe as erin. M12 erin. Wielstand weer goed instellen. M12 hand vast zetten. Verden opbouwen en M12 bouten vastzetten met 110Nm. Wielmoer moet 250Nm zijn. (Bij mij zit die nu met 170Nm vast). De plaatjes:
Demontage as; Bakoplie aftappen. Centale moer van de as losmaken. Ik doe dat met een luchttol en dop 30. Haal de 2 M12 bouten uit de schokbreker los. Remblauw los maken (2xM8) en ophangen mbv. draadje. 3xM8 loshalen aan de bak. Schuif de as voorzichtig uit de bak en let op dat er GEEN naalden uitvallen. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Opbouw: Nieuwe as erin. M12 erin. Wielstand weer goed instellen. M12 hand vast zetten. Verden opbouwen en M12 bouten vastzetten met 110Nm. Wielmoer moet 250Nm zijn. (Bij mij zit die nu met 170Nm vast). De plaatjes: