Pagina 10 van 35
Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 04 dec 2011, 08:10
door Roald
Zo zie je blokken inderdaad maar zelden

Ik weet dat je de Megane ecu ook programmeerbaar kan maken vanuit inderdaad Jacques zijn topic hier en op RTC.
IIg bedankt voor de info.
Ik ging ook niet voor een pk monster maar ook voor een vlottere 19 16v die vooral niet meer zo lui onderin de toeren is zoals de F7P origineel is.
Als ik een PK/koppel monster wil zal er een turbo ombouw moeten komen.
Maar van een kleine 120 pk adw origineel naar 150 adw is toch een aardig meer dan merkbare upgrade

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 04 dec 2011, 11:06
door MaartenJan
Dat merk je prima, mijn laguna (dci) is van 101 adw naar 128 adw gegaan en het is er gewoon een hele
andere auto van geworden.
Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 04 dec 2011, 12:45
door Roald
Dat merkte ik al met de cabrio van Jacques met de standaard Megane F7R er in, hele andere auto zoveel soepeler onderin de toeren, een wereld van verschil met die luie F7P.
En toen had hij de mapping voor inrijden er nog op zitten, zou nu volgens Jacques nog beter moeten gaan onderin de toeren.
Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 04 dec 2011, 13:09
door MaartenJan
En van een F7P naar een F7R gaat het ook nog dubbel op, niet alleen extra pk maar ook nog een bak koppel erbij

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 04 dec 2011, 13:16
door Roald
En vooral die bak extra koppel met name onderin de toeren maakt een gigantisch verschil.
Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 04 dec 2011, 14:07
door michiel
waarom niet gewoon een 19 kabelboom met een willie computer en een verdeler in de kop maken?is toch veel simpeler!en je krijgt ook het gewenste 2liter vermogen+ geen gezeik met computers en afstellen !
Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 04 dec 2011, 16:02
door Jacques
F7P met een soort willie chip om in te rijden en uiteindelijk gewoon laten afstellen door Menno of Henk Dijkstra. Zo heb ik het gedaan.
De standaard Megane ECU is uiteraard ook bruikbaar. Je kunt de startonderbreker eruit laten halen of zorgen dat de de juiste sleutel en transponder etc. hebt.
KDFI is eerder gebruikt voor een F7R megane blok. Dat heeft als voordeel dat een basis programma al bestaat en je het verder zelf moet afstellen.
Er zit wel een mogelijkheid op voor on-line monitoring en een wide band lambda.
Als je een goede Megane ECU hebt is dat veruit het voordeligst. De optie om een F7P ECU te gebruiken kan ook. Reken op 50 euro kop bewerken (kamer erin frezen) Kopvlakken, koppakking en kopbouten komen er nog bij en ca 150-250 euro programeren van de Eprom. Of je moet het niet zo nauw nemen en een williams of e-bay eprom erin stoppen. (wel een beetje jammer)
In het geval van Bart is de F7P natuurlijk de beste keus. Er zit al een onstekingsverdeler in de kop en Jo weet de weg naar Henk. Je hoeft verder ook geen draadboom aan te passen. Kat in het bakje.
Bart, Waarom gebruik je een williams 4in1? Ik heb hier gelezen
http://www.motor-talk.de/forum/leistung ... 77790.html en er staat ook op het RTC forum een stuk over
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5791eadee0, dat het gietijzeren spruitstuk veel meer koppel levert over het hele toerenbereik dan het williams 4in1 spruitstuk. Ik gebruik zelf ook het gietijzeren spruitstuk (De megane 4in2 in1 ligt op de plank).
Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: za 28 jan 2012, 17:15
door fs1
Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 29 jan 2012, 00:07
door jo21
spijtig van de kwaliteit, blokje ziet er gewoon als nieuw uit. Ow, wacht...hij is ook nieuw !
Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v
Geplaatst: zo 29 jan 2012, 09:55
door Roald
Goed bezig daar, maar ondanks de matige kwaliteit van de foto's kun je wel zien dat hier een keurig vers blokje word opgebouwd
