Pagina 9 van 35

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: di 29 nov 2011, 21:05
door Xabre
Mooi mooi mooi :) komende zomer dus weer lekker rijden

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 07:02
door Roald
Klinkt goed man, ben benieuwd!

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 21:26
door Jacques
Altijd leuk als er weer een project gaat lopen. Het is al zo rustig hier.

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: vr 02 dec 2011, 17:48
door Roald
jo21 schreef:het spijtige aan heel het verhaal is dat de bak olie volgens mij nooit ververst is en de motorolie...nou zo zwart als de nacht en te dik om goed te zijn. De geur die eraan zat deed me vermoeden dat er bak-olie in de motor gegaan is. Het blok zit muurvast, en het gruis dat eruit kwam voorspeld niet veel goeds.

De spec's van het nieuwe blok ? Megane F7R onderblok (gereviseerd + nieuwe randapparatuur), 19 kop die nog moet gereviseerd worden. Catcams (258/265°), 4in1 spruitstuk, custom afstelling. Blok deed met een inrijchipje 144 adw. Het wordt een leukerd na de custom.
Ik zat voor mijn (Megane) F7R aan een zelfde nokkenas configuratie te denken, echter volgens Ronald zou het weinig tot niks uitmaken t.o.v. er F7P nokkenassen in te zetten.
Verschil met Bart is wel dat ik de Megane kop er op laat zitten en de boel via KDFI wil gaan aansturen.
Ben benieuwd wat jouw mening hier over is.

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: vr 02 dec 2011, 17:55
door jo21
wat bedoel je precies met "niet zoveel uitmaken" ? Als we over vermogen spreken, daar ben ik wel gerust in vermits dit blok al op de bank heeft gestaan :)

Ikzelf ben anti-kdfi en megasquirt, gewoon omdat het een drama is. Diverse voorbeelden beschikbaar waaronder Joost. Die is ondertussen al zoveel geld kwijt aan dyno tijd en mapping ... en nog steeds werkt het niet naar behoren. Gerry (kms), idem...

Een eeuwenoude quote van Henk (Fastchip), waarom standalone gaan als je met een std managment hetzelfde of zelfs beter resultaat haalt ?

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: za 03 dec 2011, 08:01
door Roald
jo21 schreef:wat bedoel je precies met "niet zoveel uitmaken" ? Als we over vermogen spreken, daar ben ik wel gerust in vermits dit blok al op de bank heeft gestaan :)

Ikzelf ben anti-kdfi en megasquirt, gewoon omdat het een drama is. Diverse voorbeelden beschikbaar waaronder Joost. Die is ondertussen al zoveel geld kwijt aan dyno tijd en mapping ... en nog steeds werkt het niet naar behoren. Gerry (kms), idem...

Een eeuwenoude quote van Henk (Fastchip), waarom standalone gaan als je met een std managment hetzelfde of zelfs beter resultaat haalt ?
Het verschil in vermogen/koppel tussen F7P nokkenassen en de 258/264 graden catcam's in een Megane F7R zou volgens Ronald weinig uitmaken voor het vermogen.
De reden dat ik voor KDFI wilde gaan is dat ik dan de megane F7R kop kan laten zitten, ik had nog nooit gehoord of gelezen dat het een zo'n drama schijnt te zijn met KDFI.
Verder is mijn Megane F7R nu nog helemaal standaard op dit moment.
Het blok dat je voor Bart aan het bouwen bent is qua vermogen ook ongeveer wat ik uit die van mij wil hebben, rond de 160 a 165 pk aan de krukas +/- 150 aan de wielen, leek mee een mooie upgrade vanaf de originele 135 pk.
Weet je toevallig ook ongeveer wat het max koppel van die configuratie is of eventueel een grafiek van het koppel verloop van die configuratie ?

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: za 03 dec 2011, 19:22
door jo21
Roald, wat je bouwt en bekomt is nog net iets anders dan "van horen zeggen". Het blok waar we over praten doet zonder custom map 144 adw. Dat is met het 710 onderblok, P-kop met de nokkenassen en een 4-1 spruitstuk. De eigenaar verwacht geen pk monster maar een vlotte auto, dus daar zorgen we ook voor. Ik verwacht een resultaat van minimaal 150 adw na afstelling.
Je kan trouwens de ecu van de megane ook programmeerbaar maken, Jacques weet daar alles van.

Ik heb straks nog enkele prachtige foto's.

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: za 03 dec 2011, 22:00
door jo21
tadaaaaa...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gelijk naar het oud ijzer verwezen. Iemand een blok kopen ? ZGAN ! :lol:

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: za 03 dec 2011, 22:20
door MaartenJan
Tering, zo erg zie je ze niet vaak, gewoon blank ijzer zonder een druppel olie :lol: . Zat er nou daadwerkelijk bakolie in?

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Geplaatst: za 03 dec 2011, 22:40
door jo21
Er zat een olie-achtige substantie in, laat het ons daar op houden. Zonder afbreuk te willen doen aan iemand zijn werk, blok is duidelijk open geweest, maar er is een berg hobby-bob ingegaan. Verkeerde bouten, totaal verkeerde aanhaalmomenten of zelfs geen aanhaalmomenten, vloeibare dichting die je normaal in een badkamer terug vind enz enz...
De kop heeft door dit geknoei ook een vette klap gekregen, 2 kleppen helemaal krom om maar te zwijgen van de klepgeleiders.