Ronald's Race-19 16V

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
MaartenJan

Re: Ronald's R19 16V RingRacer

Bericht door MaartenJan »

Zo, ziet er nog aardig heftig uit zeg, maar het herstel verloopt voorspoedig :mrgreen: . In mijn ervaring is een JC5 toch wat sterker als een JB3, vooral achter motoren met wat meer koppel zoals een 2.0. Ze hebben niet voor niets een JC5 in de williams gezet :)
Jacques

Bericht door Jacques »

Ik zag overigens met wat zoeken op google "JC5 gearbox", dat je voor ca. 55 engelse ponden al zo'n ring met 4 boutjes hebt om de clip te vervangen en voor ca 120 engelse ponden een bril hebt om de bak te verstevigen. Ik heb geen idee hoe hard het tandwiel van het diff. is om gaatjes in te boren.
Ronald16V

Bericht door Ronald16V »

Jacques schreef:Ik zag overigens met wat zoeken op google "JC5 gearbox", dat je voor ca. 55 engelse ponden al zo'n ring met 4 boutjes hebt om de clip te vervangen en voor ca 120 engelse ponden een bril hebt om de bak te verstevigen. Ik heb geen idee hoe hard het tandwiel van het diff. is om gaatjes in te boren.
Ik ben aan het zoeken geslagen maar kan het niet vinden, heb je daar toevallig een linkje van ?
Jacques

Bericht door Jacques »

Ronald16V schreef:
Jacques schreef:Ik zag overigens met wat zoeken op google "JC5 gearbox", dat je voor ca. 55 engelse ponden al zo'n ring met 4 boutjes hebt om de clip te vervangen en voor ca 120 euro een bril hebt om de bak te verstevigen. Ik heb geen idee hoe hard het tandwiel van het diff. is om gaatjes in te boren.
Ik ben aan het zoeken geslagen maar kan het niet vinden, heb je daar toevallig een linkje van ?
Ik heb bij google afbeelingen gekeken.

Diff clipvervanger:
http://cgi.ebay.co.uk/Gearbox-renfort-C ... 2001r22369

De verstevigingsbril:

http://www.bacciromano.com/index.php?p= ... 2=51&mar=8
Bijlagen
verstegingsbril.jpg
verstegingsbril.jpg (31.92 KiB) 16297 keer bekeken
diff clipvervanger.jpg
diff clipvervanger.jpg (6.05 KiB) 16297 keer bekeken
Ronald16V

Bericht door Ronald16V »

Vanavond maar weer eens de schuur in gedoken, de onderdelen voor de versnellingsbak waren binnen dus die heb ik weer in elkaar gezet en de MB clutchpin weer overgezet (3x al :P) en het spul weer aan het blok gehangen, meteen de kabelboom opnieuw ingetaped op sommige plaatsen en fatsoenlijk vastgezet. Morgen er maar weer eens in hangen. :)

Weer een paar fotootjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MaartenJan

Heb je er zo'n short shifter aan zitten? Ik heb wel eens opgevangen dat die dingen niet zo goed voor de levensduur van je bak zijn, nou heb ik er zelf geen ervaring mee dus zeker weten doe ik het niet.
Ronald16V

Bericht door Ronald16V »

MaartenJan schreef:Heb je er zo'n short shifter aan zitten? Ik heb wel eens opgevangen dat die dingen niet zo goed voor de levensduur van je bak zijn, nou heb ik er zelf geen ervaring mee dus zeker weten doe ik het niet.
Enkel de clutch-pin van MB heb ik er aan zitten, de pook zelf niet want dan krijg je echt een verschrikkelijk korte schakelweg, de pin zelf is niet echt slecht voor je bak maar je kunt wel belachelijk snel schakelen met die pin er aan.. zo snel dat je nog wel eens de syncronisering over slaat bij het overschakelen van 1 naar 2 :roll: :mrgreen: maargoed, die gebruik ik op het circuit toch niet ;)

Verder vind ik de originele schakelweg wat aan de lange kant en met die kortere pin schakelt hij gewoon een stuk strakker en met minder speling op de pook.
MaartenJan

De originele weg is zeker een tikkeltje aan de lange kant, dus dat is dan wel fijn inderdaad :)
Ronald16V

Bericht door Ronald16V »

Ik ben nog heel even tussendoor met de 19 bezig geweest.. motor er in gehangen en alles aan de voorkant van de motor aangesloten, koelslangen vastgezet met nieuwe slangklemmen en de leidingen van de oliekoeler een fatsoenlijke route gegeven en vastgezet zodat dat in ieder geval geen kans krijgt op doorschuren.

Alleen nog de achterste koelslangenhandel aansluiten (kachelradiateur e.d.), verdelerkap er aan, aandrijfassen er weer aan en wat klein spul.. bakolie er in en dan moet ie het weer gaan doen. :)

Paar fotootjes dan maar weer.

Afbeelding

Afbeelding
Roald

Bericht door Roald »

Flink bezig weer, gelukkig dit keer niet de nacht voor het ringweekend 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
Plaats reactie