Re: Ronald's R19 16V RingRacer
Geplaatst: za 27 jun 2009, 18:53
Na wat problemen de afgelopen weken moest het er toch maar weer van komen, afgelopen Donderdag weer een trackday gereden op Circuit Park Zandvoort.
Woensdagavond moest er nog even stevig gesleuteld worden, ik had een setje andere fusee's laten aanpassen voor de RS remmen maar daar bleek een wiellager van stuk te zijn. Als je daar dus savonds om 22:00 achter komt terwijl de auto de volgende ochtend om 9:00 aan de start moet staan wordt dat dus even niets meer.
Dus heb ik een setje originele remmen gemonteerd met Textar sportblokken, meteen bij het wegrijden had ik er al een klotegevoel bij, eenmaal die RS remmen gewend is die stap terug gewoon een teleurstelling. na wat inremmen begon het er wat op te lijken maar door die voor deze remmen te grote hoofdremcilinder was er weinig slag in het pedaal en dus ook niet heel veel rembekrachtiging..
Het was sowieso al een ramp opzich, de Semi-slicks kampten met wat leveringsproblemen in Engeland dus die waren niet op tijd binnen dus Dinsdagavond even Rotterdam op en neer gereden om een setje Toyo T1-Sjes op te halen, die er woensdagmiddag omheen gedraaid dus dat was ook weer geregeld.
Uiteindelijk Donderdagmorgen om 06:00 smorgens nog even snel de laatste dingen geregeld, wat olie bijgevuld en alles nog eens nagelopen en op naar Zandvoort.. na wat file's kwamen we rond 09:00 aan. omdat het op de planning stond om de eerste 2 uur te gaan vlaggen en de heat van 11:00/13:00 zou gaan rijden stond ik smorgens vroeg te klappertanden op de baanpost in de Tarzanbocht. erg mooie bocht en op de baanpost kun je de Curbstone bijna aanraken dus lekker veel actie zo dichtbij. weinig gebeurd overigens, 2x gevlagd in die 2 uur.. 1 Caterham die spinde bij het uitkomen van de Tarzanbocht en een Golf 5 uit de Dieselcup die plofte bij het aanremmen van de Tarzan en de complete bocht in de rook zette.
Uiteindelijk om 11:00 de baan op gegaan, de remmen vielen me de eerste ronden nog wel mee, na een ronde of 10 begonnen ze wat te faden dus even gestopt, spul even uit laten roken en weer verder gegaan, nog eens een rondje of 10 gedaan en gekeken maar toen begonnen de schijven al zwart te worden wat leek op smeltende remblokken.. daarna nog een dik uur door zitten knallen en uiteindelijk na het wapperen van de Finishvlag bij de uitrijronde remde ik ijzer op ijzer na het rechte stuk.
Het spul is zo heet geweest dat de remzuiger een poging gedaan heeft om door het remblok heen te smelten en zelfs het complete remblok kromgetrokken heeft.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 12-480.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 28-110.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 62-410.jpg
De Toyo's hadden het wel prima gehouden, er zijn hier en daar wel wat stukjes loopvlak verdwenen maar niets ernstigs voor een gewone straatband.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 33-410.jpg
Verder nog wat actiefoto's die ik op internet tegen kwam.
http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... G_0968.jpg
http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... G_0977.jpg
http://members.home.nl/ar33/df/191.jpg
Vanmorgen meteen nieuwe wiellagers gemonteerd links en rechts voor en de RS fusee's en remmen weer gemonteerd
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 62-030.jpg
Nieuwe loodjes op de zwarte wielen even platgeslagen omdat ze anders de remklauw raken. past allemaal weer net :E
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 516-20.jpg
De R19 16V staat inmiddels weer binnen voor wat kleine aanpassingen, mischien nog heel iets meer camber op de voorwielen, achterremmen moet ik nog even nakijken en 1 tapeind voor de bevestiging van de voorpijp van de uitlaat is afgebroken dus daar moet even een oplossing voor gevonden worden.
24 Juli weer richting de Nürburgring (Duitsland) en in Augustus waarschijnlijk nog een dagje Circuit Zolder (België) het begint er in ieder geval weer op de lijken.
Woensdagavond moest er nog even stevig gesleuteld worden, ik had een setje andere fusee's laten aanpassen voor de RS remmen maar daar bleek een wiellager van stuk te zijn. Als je daar dus savonds om 22:00 achter komt terwijl de auto de volgende ochtend om 9:00 aan de start moet staan wordt dat dus even niets meer.
Dus heb ik een setje originele remmen gemonteerd met Textar sportblokken, meteen bij het wegrijden had ik er al een klotegevoel bij, eenmaal die RS remmen gewend is die stap terug gewoon een teleurstelling. na wat inremmen begon het er wat op te lijken maar door die voor deze remmen te grote hoofdremcilinder was er weinig slag in het pedaal en dus ook niet heel veel rembekrachtiging..
Het was sowieso al een ramp opzich, de Semi-slicks kampten met wat leveringsproblemen in Engeland dus die waren niet op tijd binnen dus Dinsdagavond even Rotterdam op en neer gereden om een setje Toyo T1-Sjes op te halen, die er woensdagmiddag omheen gedraaid dus dat was ook weer geregeld.
Uiteindelijk Donderdagmorgen om 06:00 smorgens nog even snel de laatste dingen geregeld, wat olie bijgevuld en alles nog eens nagelopen en op naar Zandvoort.. na wat file's kwamen we rond 09:00 aan. omdat het op de planning stond om de eerste 2 uur te gaan vlaggen en de heat van 11:00/13:00 zou gaan rijden stond ik smorgens vroeg te klappertanden op de baanpost in de Tarzanbocht. erg mooie bocht en op de baanpost kun je de Curbstone bijna aanraken dus lekker veel actie zo dichtbij. weinig gebeurd overigens, 2x gevlagd in die 2 uur.. 1 Caterham die spinde bij het uitkomen van de Tarzanbocht en een Golf 5 uit de Dieselcup die plofte bij het aanremmen van de Tarzan en de complete bocht in de rook zette.
Uiteindelijk om 11:00 de baan op gegaan, de remmen vielen me de eerste ronden nog wel mee, na een ronde of 10 begonnen ze wat te faden dus even gestopt, spul even uit laten roken en weer verder gegaan, nog eens een rondje of 10 gedaan en gekeken maar toen begonnen de schijven al zwart te worden wat leek op smeltende remblokken.. daarna nog een dik uur door zitten knallen en uiteindelijk na het wapperen van de Finishvlag bij de uitrijronde remde ik ijzer op ijzer na het rechte stuk.
Het spul is zo heet geweest dat de remzuiger een poging gedaan heeft om door het remblok heen te smelten en zelfs het complete remblok kromgetrokken heeft.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 12-480.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 28-110.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 62-410.jpg
De Toyo's hadden het wel prima gehouden, er zijn hier en daar wel wat stukjes loopvlak verdwenen maar niets ernstigs voor een gewone straatband.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 33-410.jpg
Verder nog wat actiefoto's die ik op internet tegen kwam.
http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... G_0968.jpg
http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... G_0977.jpg
http://members.home.nl/ar33/df/191.jpg
Vanmorgen meteen nieuwe wiellagers gemonteerd links en rechts voor en de RS fusee's en remmen weer gemonteerd
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 62-030.jpg
Nieuwe loodjes op de zwarte wielen even platgeslagen omdat ze anders de remklauw raken. past allemaal weer net :E
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 516-20.jpg
De R19 16V staat inmiddels weer binnen voor wat kleine aanpassingen, mischien nog heel iets meer camber op de voorwielen, achterremmen moet ik nog even nakijken en 1 tapeind voor de bevestiging van de voorpijp van de uitlaat is afgebroken dus daar moet even een oplossing voor gevonden worden.
24 Juli weer richting de Nürburgring (Duitsland) en in Augustus waarschijnlijk nog een dagje Circuit Zolder (België) het begint er in ieder geval weer op de lijken.