cabrio van Jacques
Re: cabrio van Jacques
Plaatjes:
- Bijlagen
-
- Op de rollenbank bij Tovami
- Rollenbank_klein.jpg (38.89 KiB) 24618 keer bekeken
-
- Hier wordt het vermogen, koppel en AFR uitgelezen
- gegevens rollenbank+AFR meting_klein.jpg (44.82 KiB) 24618 keer bekeken
-
- ECU met emulator
- ECU met emulator_klein.jpg (70.38 KiB) 24618 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
Dat zijn prima waarden voor zo goed als standaard Mégane blok, zag dat een aantal anderen met meer aanpassingen minder haalde.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: cabrio van Jacques
Dank je. Blok is standaard, spruitsuk en katalysator zijn aangepast. Ik zou zeggen rijdt er maar weer eens een stuk mee. Hij trekt onderin iets minder maar trekt bovenin harder (vanaf va 3000rpm).
Re: cabrio van Jacques
Een probeersel het volledige spruitstuk van de megane met nieuwe balgen, EGR aansluiting dichtgelast en kat aangepast.
Inmiddels is ook de achterste flens gemaakt op de draaibank en vastgehecht. Starks nog even laten aflassen. Ik heb zo'n Ferm CO2 las apparaat. Leuk om te hechten maar niet om af te lassen.
Inmiddels is ook de achterste flens gemaakt op de draaibank en vastgehecht. Starks nog even laten aflassen. Ik heb zo'n Ferm CO2 las apparaat. Leuk om te hechten maar niet om af te lassen.
- Bijlagen
-
- Volledige setup van de F7R megame
- megane kat_1.jpg (44.32 KiB) 24410 keer bekeken
-
- Megane downpipe met uitsparing voor aandrijfas
- megane voorpijp.jpg (28.84 KiB) 24410 keer bekeken
-
- EGR klep volledig verwijderd
- megane spruitstuk.jpg (37.03 KiB) 24410 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
Inmiddel rij ik al weer een hele tijd rond met het megane F7R spruitstuk en ben er nog steeds blij mee. Ik heb meer vermogen onderin als met het gietijzeren F7P spruitstuk en zeker meer vermogen onderin als met mijn Devil 4in1in2. De renault blijft het verder goed doen met zijn nieuwe motor Inmiddels 40 00km verder.
Verder is de achterkant hersteld. Ik reed achteruit en raakte een boomstronk. Alleen de bumper en de uitlaat waren behoorlijk beschadigd. Bumper is weer hersteld. Bijna geen onderdelen meer te vinden. De uitlaat is door een collega gelast (TIG).
Verder is de achterkant hersteld. Ik reed achteruit en raakte een boomstronk. Alleen de bumper en de uitlaat waren behoorlijk beschadigd. Bumper is weer hersteld. Bijna geen onderdelen meer te vinden. De uitlaat is door een collega gelast (TIG).
- Bijlagen
-
- achterschade2.jpg (56.59 KiB) 22825 keer bekeken
-
- achterschade1.jpg (65.57 KiB) 22825 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
ik krijg nochtans nog zelden een vraag naar onderdelen voor de 19 :-p die garage heb ik precies ooit al eens een keer in gestaan 

Re: cabrio van Jacques
Ja, dat klopt. Je hebt toen een draadboom overhandigd aan Mathilde.
Re: cabrio van Jacques
Balen van die schade, en ph1 onderdelen zijn zeer zeldzaam geworden
Mooi dat het beestje weer hersteld is

Mooi dat het beestje weer hersteld is

Anything worth doing is worth doing right!
Re: cabrio van Jacques
Ben weer eens verder gegaan. Kijken wat het opleverd. Een 200 cell (per vierkante inch) katalysator van een cup Megane er tussen bouwen. Afgelopen week de flenzen gemaakt en het lastrafo gerepareerd. Ik ben bezig nu de boel aan het lassen. Wel speciaal gas 98/2 (Argon/CO2) moeten kopen om RVS te lassen. Alvast wat plaatjes.
- Bijlagen
-
- 101_8165.JPG (439.88 KiB) 22370 keer bekeken
-
- 101_8164.JPG (389.69 KiB) 22370 keer bekeken
-
- 101_8160.JPG (259.66 KiB) 22370 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
Ziet er goed uit Jacques ben benieuwd of het wat oplevert.
Anything worth doing is worth doing right!