Pagina 2 van 23

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 18:06
door Jacques
Ik heb het hele spul voor mijn neus staan. Ik verbaas me er over dat de schokbrekers even lang zijn. Dus de Megane fusee compleet met schokbreker past er zo onder. Geen adapterplaten meer nodig. Ook zit er een EGR klep op. Ik denk weg ermee en een plaatje erop. Alle componenten zitten net op een andere plaats of hebben een ander stekkertje. Draden verlengen?aanpassen.
Er zit een spagettispruitstuk op (Standaard Megane) en ovenschijnlijk een groter diameter op de inlaat van de kat.
De JC0 053 bak heeft een electronische km-teller aansluiting. Ik hoop dat er ook een kabel in past ipv. een toerentellerje dat pulsen geeft. Verder mis ik het originele luchtfilterhuis. Er zit nu een sportfilter op.
Ook aardig. Megane heeft geen electrische KVS pomp. Het hele blok is compacter gebouwd. De dynamo steekt niet so ver uit naar voren en er zit een 15cm breder radiator op. Tevens zit de metalen leiding, die de olie van de stuurbekrachting koelt aan de zijkant ipv. voor de radiateur.
Misschien een beetje vreemd maar ik sta mij altijd te verbazen over constructies.

Een vraag. Is dat subframe van de megane hetzelfde als van de R19? Zou wel leuk zijn. Subframe van de megane is verzinkt!

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 18:10
door Xabre
Ja, is hetzelfde.

Ik heb er ook een JC5053 bak achter zitten, ook uit een Megane, de speedo kan je er zo weer insteken!

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 18:34
door Jacques
Bedankt. Nu wat plaatjes. Ik kan er gewoon op kicken en ben echt blij met deze aanwinst. Moest wel hard doorsleutelen want alles moest in een middag uitelkaar. Vanmorgen om 8.00 stond ik met een autoambulance bij de sloop om een vrijwaringsbewijs op kunnen krijgen.

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 18:39
door Jacques
De resterende plaatjes:

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 19:24
door Xabre
ziet er goed uit, je krukaskeerring lekt vast ook lijkt 't wel :D

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 23:13
door Jacques
Xabre, Je hebt gelijk. Ik heb de hoofdmaten nagemeten. Ik heb namelijk nog een los R19 subframe en de maten lijken hetzelfde. Dus dat bied nieuwe mogelijkheden in combinatie met de Megane draagarmen en assen. Het megane spul lijkt net wat beter van kwaltiet dan de R19 spullen.
Megane subframe is verzinkt!

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: do 09 sep 2010, 09:07
door Jacques
Meevallers en tegenvallers:
Ik heb een F7R 710 en daar zit een dekseltje op waar bij de R19 de ontstekingsverdeler zit.
Achter dit dekseltje zit dus de aansluiting voor de ontsteking! Dus ik hoef niet te frezen.
Deksel op de cilinderkop
Deksel op de cilinderkop
deksel ontsteking.jpg (31.79 KiB) 19400 keer bekeken
aansluiting verdeler
aansluiting verdeler
aansluiting ontsteking.jpg (42.84 KiB) 19400 keer bekeken
Iemand heeft waarschijnlijk zelf een koudestart injector erop gemaakt. De F7R heeft ogenschijnlijk standaard alleen 4 injectoren en geen koude start injector. Ik moet even kijken hoe ik dit ga oplossen.
Het is ook de vraag of de F7P ECU de F7R stappenmotor en deze injector kan aansturen. Een kwestie van impendatie (wisselstroomweerstamd)

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: do 09 sep 2010, 11:51
door Xabre
Die zelf gefabriekte koude start injector vind ik wel apart zeg. Waarom zou iemand dat er op maken? Ik kan me niet voorstellen dat Renault standaard slecht startende auto's aflevert.

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: do 09 sep 2010, 11:57
door Jacques
Zal wel zo'n gek zijn geweest die dacht er meer power uit te halen door extra inspuiting. Hij was ook niet meer aangesloten. Het rare is dat er op de Megane draadboom ook geen koude startventiel zit, maar de R19 heeft er wel een. Als die blijft ga ik het netter doen.

Re: cabrio van Jacques

Geplaatst: do 09 sep 2010, 12:00
door Xabre
Persoonlijk zou ik 'm weglaten. Op marktplaats zie je weleens inlaatspruitstukken aangeboden door een paar tientjes, die erop en weg ermee.