Xabre schreef:waarom zullen ze dan niet bij alle 19's het zo doen als bij de 16v?
Geen idee, ze zullen eerst wel de "gewone" 19 ontwikkeld hebben. Daarna de 16V waarbij besloten is dat de standaard ophanging
niet voldoet bij sportief gebruik en ze dus voor de 16V een nieuwe variant hebben ontwikkeld. Zoiets
Een 16V heeft wat negatief camber op de voorwielen. dat draagt bij aan een betere wegligging maar met als kanttekening dat de binnenkant van de banden altijd iets sneller slijt dan de buitenkant. helemaal als er altijd stapvoets mee een bocht in gereden wordt.
Dat camber ontstaat door dat de boutgaten voor het fusee schuin zitten, bij een 8v variant zit dat recht maar dat had alsnog wel met de lagers in het topschotel gekund natuurlijk
Ronald16V schreef:Een 16V heeft wat negatief camber op de voorwielen. dat draagt bij aan een betere wegligging maar met als kanttekening dat de binnenkant van de banden altijd iets sneller slijt dan de buitenkant. helemaal als er altijd stapvoets mee een bocht in gereden wordt.
Ik rij toch niet echt stapvoets door de bochten maar alsnog waren de oude banden aan de binnenkant meer versleten dan aan de buitenkant