Heb je helemaal geen Lambdasonde meer, of wil je die er nog in maken?
Of hij moet in de downpipe zitten, maar zie hem niet
Zou persoonlijk die koppeling (met die klem eromheen) tussen je kat en middendemper er tussenuit halen, die lekken nogal graag en lijkt me overbodig?
@ Roald
Ik ook. Anders is het in ieder geval geprobeerd, ca 8 uur werk geweest en ervaring opgedaan met RVS lassen.
@ Niels
Lambda sonde komt er nog op. Op het konische gedeelte van de inlaat van de kat.
De koppeling op de uitgang is bewust gedaan. Dan kan ik mijn uitlaat recht hangen.
Als de R19 na een rit even stil staat, start die beroerd. Alle hitte gaat in het inlaatspruitstuk zitten. In het Engels heet dit heat soak. Vanmiddag de temperatuursensor verplaatst van het spruitstuk naar voor de vlinderklep.
Ik heb er last van en Arthuur (tutuur op RTC, die eerst het blok van Roald had) heeft er ook eens over gehad, dat hij er last van had.
In ieder geval: Als ik een stuk heb gereden en ik stop even, dan loopt de motor wat moeilijk na het start en wil afslaan. Alle warmte blijft in het inlaatspruitstuk zitten. Mocht je er last van hebben, dan kan je de sensor verplaatsen. Zo zat het een paar jaar later ook op de megane F7R.
(Je vraag ik jouw topic ga ik straks beantwoorden als het nog nodig is)
Laatst gewijzigd door Jacques op zo 13 dec 2015, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb ik geen last van, na een stuk rijden even stil staan (zeg 10 a 20 minuten) dan start ie juist het beste
Komt in mijn geval door die enorme 803 injectoren, koud starten is even weten is dat je een klein tikje op het gas pedaal moet geven.
Juist als de motor net niet helemaal is afgekoeld start hij het moeilijkst.