
cabrio van Jacques
Re: cabrio van Jacques
Mooi dat je er een XRD hebt ingezet, heb je meteen altijd je testkast(je) bij je 

Anything worth doing is worth doing right!
Re: cabrio van Jacques
Het probleem met onrustig lopen is gevonden. Ik had 2 maanden geleden 4 injectoren, uit het oude blok van Mark, laten reinigen en de o-ringen laten vergvangen. Helaas was er minstends een die niet het goede verstuiversprofiel had. De boel is weer op een injector testbank geweest, maar nu met mij erbij. Er waren geen injectoren beschikbaar bij de Bosch-dealer. Uiteindelijk rijdt ik nu rond met injectoren uit mijn eigen F7P-blok met 240 000km en die geven wel de juiste straal. Ik had al zo'n vermoede dat er een injector nadruppelde en zo het stationair lopen verpeste. Nu loopt de boel weer heerlijk rustig. Was even zoeken waar de ellende vandaan kwam. Bij het gas los laten sloeg de boel regelmatig af. Onder tussen alles al vervangen: lambdasonde, temp-sensoren, Map sensor, stappenmotor. Het moest gewoon aan de inspuitventielen liggen.
O ja, In Frankrijk heb je de keuze uit Euro 95 SP met E10 of Euro 98 sans plomb. Kies voortaan maar voor Euro 98 sans plomb. De F7P injectoren zijn niet bedoelt voor methanol en water.
O ja, In Frankrijk heb je de keuze uit Euro 95 SP met E10 of Euro 98 sans plomb. Kies voortaan maar voor Euro 98 sans plomb. De F7P injectoren zijn niet bedoelt voor methanol en water.
- MaartenJan
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 15:57
Re: cabrio van Jacques
Die E10 rotzooi moet je niet tanken inderdaad 

Re: cabrio van Jacques
Inderdaad Die E10 meuk vinden onze oude 19's niet leuk.
Maar beter dat het nu allemaal mooi en goed loopt Jacques, ga je er nog andere in zetten of de F7P injectoren lekker laten zitten ?
Maar beter dat het nu allemaal mooi en goed loopt Jacques, ga je er nog andere in zetten of de F7P injectoren lekker laten zitten ?
Anything worth doing is worth doing right!
Re: cabrio van Jacques
Wel relaxt hoor in Frankrijk kon je nog lekker overal 98 tanken zowat.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Re: cabrio van Jacques
De eerste 7000 km zitten er bijna op. We zijn in Frankrijk en Duitsland geweest met veel bergen. De motor trekt heerlijk van onderuit weg. Ook in de bergen kun je vanaf 2500 toeren gewoon het gas erop zetten. Ik rijd de laaste tijd wel wat langzamer. Vroeger moest ik hard rijden om in de powerband te komen. Nu rijdt ik af er toe heerlijk 3000 toeren en loopt de boel nog steeds soepel. Toch zit de vaart er wel in. Vanaf ca 4000 rpm gaat het als een raket. Het verbruik zit zo rond de 1 op 13,5. (Dit is al gecorrigeerd, want mijn teller wijkt door de gewijzigde bakverhouding ca 10km af). Na het vervangen van de injectoren loopt en start de boel goed.
Re: cabrio van Jacques
Mooi man dat het nu allemaal naar wens rijd!
Anything worth doing is worth doing right!
- MaartenJan
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 15:57
Re: cabrio van Jacques
Lekker hoor, een motor die bij de cabrio past 

Re: cabrio van Jacques
Zaterdag de auto laten uitlijnen bij Sterinkbanden, tijdens de RTC-onderstelmeeting.
- Bijlagen
-
- steverink.jpg (366.38 KiB) 18135 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
En je Cabrio rijd echt lekker Jacques, heerlijk soepel met die 2.0 er in!
Anything worth doing is worth doing right!