Roald's 19 16v ph2

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald

Re: Roald's 19 16v ph2

Bericht door Roald »

Hey Ronald, aan geen van de dingen die je noemt komt het dus voor.

Trillen van het stuur bij accelereren onder uit de toeren doet hij niet.
Trillen van het stuur bij het remmen doet hij ook niet.

Probleem doet zich dus alleen de eerste 20 km, dan trilt dus alleen het stuur, het lijkt net alsof je met aardig versleten stuurkogels rijd, stuur voelt onstabiel aan, en je ziet hem ook een beetje bewegen, en op bijna elke hobbel in de weg heeft het stuur de neiging tot omslaan.
Nu lijkt mij de kogels sterk gezien we dat vorig jaar nog na hebben gekeken en ook martijn hetzelfde als jij zegt over de linker binnenste stuurkogel, dat het zo weinig is dat het niet moeite van het vervangen waard is, en sinds die tijd heeft de auto max 6000 km gereden, wat niet al te veel is. (sinds de restauratie misschien 2000 km)
Of ik ben gewoon een zeur (noemt men ook wel perfectionist) :lol:

Wat ik ook merk is als ik de auto koud weg rijd dan begint het stuur zoals altijd te trillen (het is meer schommelen eigenlijk) dan ga ik een bocht om en dan kan het ook weer even weg zijn.
Vraag me af of het misschien toch ook uit de remmen kan komen, ik merk ook dat mijn rechter achter klauw (die we vorig jaar ook eens hebben los gemaakt) bij weg rijden, of als ik een bochtje maak iets te piepen, lijkt echter verder wel goed vrij te lopen, merk ook niet dat schijf overmatig veel heter word als aan de andere kant.

Tot nu toe heb ik er niet zoveel aan gedaan, dacht dat het met de carrosserie restauratie er wel uit zou komen, martijn zei tijdens het rijden ermee er ook niet echt wat van gemerkt te hebben.
Feit is wel dat ik het nu definitief opgelost wil hebben, stuur van een 19 16v hoort lekker solide aan te voelen, dat doet ie ook wel maar dan pas na 20 km rijden ongeveer.
Anything worth doing is worth doing right!
MaartenJan

Bericht door MaartenJan »

Mischien wat in het stuurverkrachtigings gedeelte? Dat is het enige waarbij ik het me kan voorstellen dat het na 20 km weg is en invloed op je stuurgevoel heeft. Verkeerde stuurbekrachtigings olie mischien? Een remklauw die blijft hangen uit zich meer in het trekken naar 1 kant lijkt mij.
Ronald16V

Bericht door Ronald16V »

Roald schreef:Hey Ronald, aan geen van de dingen die je noemt komt het dus voor.

Trillen van het stuur bij accelereren onder uit de toeren doet hij niet.
Trillen van het stuur bij het remmen doet hij ook niet.

Probleem doet zich dus alleen de eerste 20 km, dan trilt dus alleen het stuur, het lijkt net alsof je met aardig versleten stuurkogels rijd, stuur voelt onstabiel aan, en je ziet hem ook een beetje bewegen, en op bijna elke hobbel in de weg heeft het stuur de neiging tot omslaan.
Nu lijkt mij de kogels sterk gezien we dat vorig jaar nog na hebben gekeken en ook martijn hetzelfde als jij zegt over de linker binnenste stuurkogel, dat het zo weinig is dat het niet moeite van het vervangen waard is, en sinds die tijd heeft de auto max 6000 km gereden, wat niet al te veel is. (sinds de restauratie misschien 2000 km)
Of ik ben gewoon een zeur (noemt men ook wel perfectionist) :lol:

Wat ik ook merk is als ik de auto koud weg rijd dan begint het stuur zoals altijd te trillen (het is meer schommelen eigenlijk) dan ga ik een bocht om en dan kan het ook weer even weg zijn.
Vraag me af of het misschien toch ook uit de remmen kan komen, ik merk ook dat mijn rechter achter klauw (die we vorig jaar ook eens hebben los gemaakt) bij weg rijden, of als ik een bochtje maak iets te piepen, lijkt echter verder wel goed vrij te lopen, merk ook niet dat schijf overmatig veel heter word als aan de andere kant.

Tot nu toe heb ik er niet zoveel aan gedaan, dacht dat het met de carrosserie restauratie er wel uit zou komen, martijn zei tijdens het rijden ermee er ook niet echt wat van gemerkt te hebben.
Feit is wel dat ik het nu definitief opgelost wil hebben, stuur van een 19 16v hoort lekker solide aan te voelen, dat doet ie ook wel maar dan pas na 20 km rijden ongeveer.
Ik zou de wielen eens van voor naar achteren wisselen, anders verdenk ik toch de draagarmrubbers.
Roald

Bericht door Roald »

Met deze kou buiten de wielen gaan wisselen zie ik even niet zitten (bovendien is het hier overal spekglad op de stoep ) :lol:
Maar goed ik rij dus vanmorgen weg, stuur schommelt weer een beetje, ga 2 bochtjes om en tis weg en reed ook de rest van het ritje prima :?:
Kortom misschien binnenkort anders eens bij jou afspreken en de hele handel nalopen als je zin/tijd hebt ;)
Ronald16V

Bericht door Ronald16V »

Roald schreef:Met deze kou buiten de wielen gaan wisselen zie ik even niet zitten (bovendien is het hier overal spekglad op de stoep ) :lol:
Maar goed ik rij dus vanmorgen weg, stuur schommelt weer een beetje, ga 2 bochtjes om en tis weg en reed ook de rest van het ritje prima :?:
Kortom misschien binnenkort anders eens bij jou afspreken en de hele handel nalopen als je zin/tijd hebt ;)
Je hebt m'n nummer volgens mij wel, bel maar als je er aan toe bent dan houd ik de brug vrij. met die 19000Watt straalkachel op LPG wordt het zelfs in die tochtende loods van mij warm. :lol:
Roald

Bericht door Roald »

haha klinkt goed dus toch maar wat brute kracht neer gezet om het warm te krijgen daar :D
Zal 2e/3e week januari worden ongeveer, heb je nummer nog die heeft de crash van m'n vorige telefoon overleefd :mrgreen:
Roald

Bericht door Roald »

uuhmm nou om op het verhaal van mijn onstabiele stuur terug te komen, denk dat ik het opgelost heb, heb er iig nu al paar dagen geen last meer van gehad.
De oplossing lijkt te zijn: een wel goed afgestelde banden pomp gebruiken!
Conclusie: ik pomp nooit meer mijn banden op bij benzine pompen die dingen staan slechter afgesteld dan je wil weten en je moet er bij de meeste tegenwoordig nog voor betalen ook :!:
Heb gisteren even op m'n werk bij Pon in leusden met het apparaat daar (antiek ding met echte pling/bel :P ) de banden opgepompt en dat duurde een beste tijd...
Dat terwijl ik elke 2 a 3 weken de banden check en ze op 2.2 bar zet, vond de banden al slap ogen dat blijkt dus ook wel, rijd nu al voor de 2e dag ineens weer helemaal prima, als nieuw etc..

Verder laatst nog nieuwe speakers in de voordeuren gestoken (conus van linker speaker was bijna helemaal van het frame afgescheurd), nu heb ik er Audio System CO serie in zitten wat een aanrader voor 80 euro nieuw een setje!
Klinken echt geweldig zelfs onversterkt direct op de head Unit veel laag,strak,open en neutrale klank!

hier nog een plaatje (coaxiale speaker)
Afbeelding

Specs:

16,5 cm coaxiale luidsprekerset
80 Watt RMS
Euronormchassis (dus past zo plug en play in de speakerbak van je 16v)
Inbouwdiepte 63 mm

Vergeet ik nog bijna het belangrijkste nieuws, deze week worden als het goed is mijn nieuwe velgen besteld! 8-)
Het worden Speedline Turini's 16 inch velgen in Antraciet.
Voor een aardig nette prijs kunnen krijgen met een group buy via o.a. RTC.

plaatje ter illustratie:
Afbeelding
fs1
Contacteer:

Bericht door fs1 »

die wilen lijken me een gaatje te veel te hebben :-p
Roald

Bericht door Roald »

Ja klopt maar je hebt ze ook in 4x100 hoor :P

zo dan :P :

Afbeelding
MaartenJan

Bericht door MaartenJan »

Ah dat zijn mooie velgen ja 8-)
Plaats reactie