cabrio van Jacques

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik had toen in Midwolda even in een 2.0 16V megane gereden en dat gaf de doorslag om verder te gaan. Ik ga morgen even bestuderen of er een brede radiator in kan. Op de sloop staat namelijk een 1.8 8V cabrio met een brede radiator. Die radiator interseert me niet, die heb ik ook wel liggen, maar de steunen. Mocht het lukken dan zal het potje van de stuurbekrachtiging verplaast moeten worden, maar dat is het probleem niet.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Mooi man, nog even en je kan genieten van de 2.0 16v :D
Ik hou het voorlopig nog bij de standaard F7P, moet nog even sparen maar dan komt er ook wat :twisted:
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Ziet er goed uit, nog even een radiateur erin klussen. Dat potje kan ook wel een paar cm achteren lijkt mij, zou niets uit moeten maken :geek:
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik heb inmiddels een set radiatorsteunen uit een R19 1800 automaat en de brede megane radiator past erin met ca 4 cm speling tussen blok en radiateur. Die heb ik ook wel nodig. Het motorblok zelf staat nu ook steviger met de 3 nieuwe steunen. foto's volgen als de verf v.d. steunen droog is.
Het hele koelsysteem wordt nu heel simpel en er zit ook geen kvs pomp meer tussen.
dumpie
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Za 06 Mrt 2010, 16:24

Re: cabrio van Jacques

Bericht door dumpie »

ziet er goed uit. wij hebben ook zon motor gebouwd voor de cross, ook 2 liter met 1800 kabelboom enz.
alleen paste bij mij de gewone bougiedoppen niet op de 2 liter klepdeksel. lukt dat bij jou wel??
alleen wel een geklooi om hem aan de gang te krijgen, vergeet niet de injectors van de 1800 erin te doen want met de 2 liter injectors doet ie het niet goed.
als je nog ergens niet uit komt moet je maar eff horen.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Bedankt voor je reactie en hulp aanbod. Ik heb de bougiedoppen er nog niet in gehad. Ik gebruik de injectoren van de F7P en heb ze ook laten reinigen (nieuwe filter erin en verse o-ringen). Voorlopig gaat de ECU om een 2L programma draaien, dat is bedoelt voor een F7P ombouw naar 2L. De bedoeling is om hem, na het inrijden (nieuwe zuigerveren) verder te mappen. Vandaar ook de extra lambda aansluiten voor de kat om er een wideband lambda in te draaien (tijdelijk).
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik heb vrijdag de radiator met steunen uit een 1.8 8V automaat gehaald. De kern van de radiator is 570x349x22 in tegen stelling tot onze radiatoren 430x400x35mm. Alles is geverft en gepast. Ik zit nog even te twijfelen. Ik vang wel veel meer wind, maar hij is minder dik. Het past wel. Het hele slangenfeest is dan van de megane.
De maat v.d. rad. is hetzelfde als van de megane 2.0 16V (F7R). Als ik hier mee door ga, koop ik wel een nieuwe radiator. Ze kosten ca 70 euro.
Volgens mij zit de achterbrug van deze auto nu bij Martijn eronder.
Bijlagen
Beugel op subframe Rechts
Beugel op subframe Rechts
radsteun_R.jpg (76.08 KiB) 14036 keer bekeken
Radiator van achteren gezien
Radiator van achteren gezien
brede rad achter.jpg (95.65 KiB) 14036 keer bekeken
Beugel op subframe links
Beugel op subframe links
radsteun_L.jpg (82.55 KiB) 14036 keer bekeken
martijnkriek
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON Do 15 Okt 2009, 20:29

Re: cabrio van Jacques

Bericht door martijnkriek »

De achterbrug van de cabrio 8v is er in ieder geval wel onderuit.
Maar ik heb em er nog niet onder zitten.
Vond het trouwens wel apart, een cabrio 8v automaat.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Dit weekend weer wat opgeschoten.
Zondag heb ik mee mogen rijden met vrijrijden. Eerst in een Clio Williams van Geert, en toen in de bijnacup Megane van Martijn Kool.
Dat geeft me ook een duidelijk beeld van de beide motoren. De Clio Williams haalt makkelijk door naar 7000 rpm en de megane is bij 6000 toeren al een beetje buiten adem. Klinkt logisch want dan is de luchtsnelheid al 90m/s. Wel trekt de megane als een beer vanaf 2000 rpm.

Inmiddels zit er dus een radiator van een R19 1800 automaat in en is het reservoir van de stuurbekrachtiging verplaatst naar links. Hiervoor heb ik speciaal slang gekocht dat geschikt is voor ATF (ook wel hydraulische olie). Het is even zoeken, maar in Hillegom zit RSH en die bouwt klassieker om naar stuurbekrachtiging. Ik heb bij de koplamp links een plaatje gemaakt enerzijds omdat ik de koude lucht onder het linker spatbord ga halen en dan heb ik meteen een montage plek voor eventuele componenten (stappenmotor, stuurb. reservoir en misschien nog een relais). Ik heb geen oliekoeler voor de stuurbekrachting meer voor de radiator. Die zit nu rechts op het subframe (standaard megane).
Bijgaand plaatjes. De roestige delen zijn vanavond geverfd. Het einde nadert. Alleen nog een plekje voor de stappenmotor verzinnen.
Bijlagen
Dew toeters haal ik nog weg. Weer extra koeling
Dew toeters haal ik nog weg. Weer extra koeling
100_6994klein.jpg (54.12 KiB) 13999 keer bekeken
100_6995klein.jpg
100_6995klein.jpg (188.21 KiB) 13999 keer bekeken
100_6996klein.jpg
100_6996klein.jpg (213.22 KiB) 13999 keer bekeken
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

dumpie schreefCOLONWij hebben ook zon motor gebouwd voor de cross, ook 2 liter met 1800 kabelboom enz.
alleen paste bij mij de gewone bougiedoppen niet op de 2 liter klepdeksel. lukt dat bij jou wel?
Bij mij past het ook niet. Bij 2 bougies zit de boel veel te ruim en bij de andere 2 kan het alleen met de blauwe Magnecor kabels. Daar is de bovenste dop van soepeler silicone en laat zich in de bougieschacht drukken. (De rode magnecore kabels willen zo wie zo niet.) Ik ben al een F7P klepdeksel aan het spuiten. Ik moet toch nog de kopbouten natrekken als hij de eerste keer is warm geweest.
BUTTON_POST_REPLY