Pagina 6 van 22

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 21 Jan 2011, 07:48
door fs1
't is hier idd stil, ik check elke dag maar weinig te zien, al goed dat jij nog goed bezig bent jacques! als het weer lente wordt ga ik ook weer aan de gang met de blauwe 19 :-) ms heb jij tegen dan een goed motortje over? :-p

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 21 Jan 2011, 07:57
door Roald
Het is inderdaad erg stil hier de laatste tijd :(
Maar goed bezig weer jacques begint te vorderen zo met je 2.0 !

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 21 Jan 2011, 11:13
door MaartenJan
Ziet er nog steeds goed uit :)

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Do 27 Jan 2011, 22:35
door Jacques
Even lopen puzzelen. Ik mis een oor van mijn carterpan. In eerste instantie dacht ik dan maar een F7P pan te gebruiken, maar de F7R pan kan 6L olie aan (incl. filter). Uiteindelijk dan maar de pan met een oor minder monteren.
Ik moest nog een gaatje in mijn spruitstuk hebben voor de luchttemperatuurzender. De stalen dop eruit geperst, gat er in op de draaibank, moer er tegen gelast en M14x1.5 erin getapt.
Inmiddels een motorsteun geleend van een maat om het onderblok af te maken.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 28 Jan 2011, 09:15
door MaartenJan
Hoe kan dat oor nou missen Jaques? Is die afgebroken of is die gewoon mysterieus afwezig? Voor de rest looking good :)

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 28 Jan 2011, 11:18
door Jacques
Ik ben bang dat het gebeurd is, toen de vorige eigenaar de koppeling heeft (laten) vervangen. Waarschijnlijk hebben ze een bout over het hoofdgezien. Ik weet zeker dat ze niet het subframe hebben laten zakken tijdens deze actie, want de bout RA van het subframe zat compleet vastgerot. Van de andere kant: De auto heeft daarna weer gereden en er is niets aan de hand verder.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 28 Jan 2011, 11:49
door MaartenJan
Op die ene bout zal het ook niet aankomen gelukkig.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 28 Jan 2011, 13:43
door Jacques
Ik had ook al rondgekeken maar er worden alleen nieuwe of gebruikte carterpannen van de F7R 714 aangeboden. Dat is hetzelfde blok maar met ketting aangedreven oliepomp. Daar zit een ronding waar bij mij de oliepomp zit. En dus is de keuze: De bestaande lassen met kans op kromtrekken of gewoon een oor minder. Bijgaand plaatje van F7R 714 carterpan

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 28 Jan 2011, 14:21
door MaartenJan
Dan zou ik ook kiezen voor een oortje minder, zonder dat ene oortje stort de boel echt niet in mekaar :mrgreen:

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Za 29 Jan 2011, 23:42
door Jacques
Vandaag weer eens een stuk verder gekomem. Ik ben begonnen met een spuitbus remmenreiniger. Dat werkt echt als je de boel moet schoonmaken. Ik heb gisteren een echte tang voor de montage van zuigerveren gekocht, maar daar heb je weinig aan. Met de hand gaat het ook goed. Van een vriend een spanband geleend om de zuigerveren aan te drukken en dan met klein klopje gaat de zuiger in de cilinder. De krukas zit er weer in. ARP bouten in de drijfstangen. Ik gebruik overal een momentsleutel voor. Ik heb er twee 10-60 en 20-110Nm. Ook de M6, M7 en M8 boutjes. Nog een vraagje: Met welk koppel moet je de oliesproeiertjes vast zetten. Aangezien het M10x1,0 draad is dacht ik ca 15Nm. Nog wat plaatjes