cabrio van Jacques
Re: cabrio van Jacques
Heb je helemaal geen Lambdasonde meer, of wil je die er nog in maken?
Of hij moet in de downpipe zitten, maar zie hem niet
Zou persoonlijk die koppeling (met die klem eromheen) tussen je kat en middendemper er tussenuit halen, die lekken nogal graag en lijkt me overbodig?
Of hij moet in de downpipe zitten, maar zie hem niet
Zou persoonlijk die koppeling (met die klem eromheen) tussen je kat en middendemper er tussenuit halen, die lekken nogal graag en lijkt me overbodig?
Re: cabrio van Jacques
@ Roald
Ik ook. Anders is het in ieder geval geprobeerd, ca 8 uur werk geweest en ervaring opgedaan met RVS lassen.
@ Niels
Lambda sonde komt er nog op. Op het konische gedeelte van de inlaat van de kat.
De koppeling op de uitgang is bewust gedaan. Dan kan ik mijn uitlaat recht hangen.
Ik ook. Anders is het in ieder geval geprobeerd, ca 8 uur werk geweest en ervaring opgedaan met RVS lassen.
@ Niels
Lambda sonde komt er nog op. Op het konische gedeelte van de inlaat van de kat.
De koppeling op de uitgang is bewust gedaan. Dan kan ik mijn uitlaat recht hangen.
Re: cabrio van Jacques
Ok, duidelijk. Wil je de auto dan ook weer op de rollenbank meten om te zien of het wat (en zo ja hoeveel) oplevert?
Re: cabrio van Jacques
Nee.
Het is klaar. Ik ga een klijken hoe het rijdt.
Het is klaar. Ik ga een klijken hoe het rijdt.
- Bijlagen
-
- 101_8173.JPG (366.88 KiB) 16354 keer bekeken
-
- 101_8170.JPG (201.99 KiB) 16354 keer bekeken
-
- 101_8168.JPG (255.44 KiB) 16354 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
Als de R19 na een rit even stil staat, start die beroerd. Alle hitte gaat in het inlaatspruitstuk zitten. In het Engels heet dit heat soak. Vanmiddag de temperatuursensor verplaatst van het spruitstuk naar voor de vlinderklep.
- Bijlagen
-
- Hier zit nu de temperatuursensor.
- 101_8176.JPG (388.93 KiB) 16326 keer bekeken
-
- Hier zat nu de temperatuursensor.
- 101_8177.JPG (312.28 KiB) 16326 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
hebben die motoren daar wel vaker last van zo'n heat soak? of is het afhankelijk van iets?
Re: cabrio van Jacques
Ik heb er last van en Arthuur (tutuur op RTC, die eerst het blok van Roald had) heeft er ook eens over gehad, dat hij er last van had.
In ieder geval: Als ik een stuk heb gereden en ik stop even, dan loopt de motor wat moeilijk na het start en wil afslaan. Alle warmte blijft in het inlaatspruitstuk zitten. Mocht je er last van hebben, dan kan je de sensor verplaatsen. Zo zat het een paar jaar later ook op de megane F7R.
(Je vraag ik jouw topic ga ik straks beantwoorden als het nog nodig is)
In ieder geval: Als ik een stuk heb gereden en ik stop even, dan loopt de motor wat moeilijk na het start en wil afslaan. Alle warmte blijft in het inlaatspruitstuk zitten. Mocht je er last van hebben, dan kan je de sensor verplaatsen. Zo zat het een paar jaar later ook op de megane F7R.
(Je vraag ik jouw topic ga ik straks beantwoorden als het nog nodig is)
Laatst gewijzigd door 1 op Jacques, in totaal 0 keer gewijzigd.
Re: cabrio van Jacques
Daar heb ik geen last van, na een stuk rijden even stil staan (zeg 10 a 20 minuten) dan start ie juist het beste
Komt in mijn geval door die enorme 803 injectoren, koud starten is even weten is dat je een klein tikje op het gas pedaal moet geven.
Juist als de motor net niet helemaal is afgekoeld start hij het moeilijkst.
Komt in mijn geval door die enorme 803 injectoren, koud starten is even weten is dat je een klein tikje op het gas pedaal moet geven.
Juist als de motor net niet helemaal is afgekoeld start hij het moeilijkst.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: cabrio van Jacques
De distributieriem en radiator maar weer eens vervangen. Het blijft altijd een klusje.
- Bijlagen
-
- 101_8545.JPG (543.19 KiB) 14997 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
radiator valt wel mee toch? de riem is wat anders! zo kan ie er weer tegenaan voor lange tijd Jacques!