schokdempers renault 19 16V cabriolet
schokdempers renault 19 16V cabriolet
Wie weet wat de orginele bestelnummers zijn voor de veerpoten zijn ik heb op de dempers 7700789515/8 staan ik vraag mij af of dit wel de goede veerpoten zijn.Hij is namelijk verlaagd en ik wou er andere verlagings veren onder zetten die maar 3 cm verlagen maar deze passen niet de diameter van de veer is anders .Veren voor een 16V zijn toch van boven wat kleiner en onder wat groter toch.De veren die er nu onder zitten hebben overal de zelfde diameter
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
Denk dat je dan de verkeerde voren hebt. Nummer wat je noemt is wel van een 16V dus die schokdemper is goed.
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
Zo zien de originele veren eruit.
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
niet-16v veerpoot:
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
Leuk, dat je ook een plaatje van een 8V schokbreker plaatst. Dan kan hij even vergelijken.
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
Bedankt dan kan ik nu veren zoeken
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
Nu ik dit topic zo terug zie, waarom zit bij een 16V de veer eigenlijk schuin over de veerpoot heen en bij een 8V gewoon recht? En wat is hiervan het voordeel?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
De reden hiervoor is eigenlijk vrij simpel, bij een 8V veerpoot zit het lager onderin de poot, bij een 16V zit deze boven in. Het lager boven in heeft als voordeel dat het beter stuurt.
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
waarom zullen ze dan niet bij alle 19's het zo doen als bij de 16v?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Re: schokdempers renault 19 16V cabriolet
Omdat de 16V topschotels iets verder naar achteren gemonteerd staan geeft dat iets meer "caster" in de wielgeometrie, en daarbij iets meer "dynamisch camber" (meer camber bij inveren bijvoorbeeld)