Chris's Renault 19 16V Ph1.
Chris's Renault 19 16V Ph1.
Bij deze dan ook mijn projecttopic.
Toen ik net m'n rijbewijs gehaald had, ben ik begonnen met een R19 1.7 8V:
Deze heb ik ongeveer een jaartje gereden, en ook het e.e.a. aan aangepast zoals:
Velgen
Verlagings veren
Geblindeerde achterruitjes
Embleemloze grill
16V Ph1 sideskirts
Strakgemaakte bumpers
Sportuitlaatje (merk: Whitehooker )
Witte knipperlichtjes
En nog heel veel kleine dingetjes zoals het zwartgespoten interieur en wat audio zaken.
Opzich reed de 8V nog prima, maar ik was toe aan iets sportievers. Na even zoeken kwam ik m'n huidige auto tegen. Deze kon ik voor een schappelijk prijsje van de destijdse voorzitter van de RTC (Riël) overnemen.
Een ritje naar Limburg was het resultaat en na een kleine proefrit zonder twijfelen de 16V van hem gekocht.
Dit is zoals hij er toen uitzag:
Inmiddels is er al veel aan gedaan, qua onderhoud en ook wat dingen qua uiterlijk.
Ik weet de volgorde niet meer precies, maar dit is ongeveer wat er aan gedaan is:
16" imitatie supertourismo velgen (wit) met Uniroyal Rainsport bandjes
3 cm verlaging
Koni Geel schokdempers rondom (wereld van verschil qua wegligging )
Nieuwe draagarmen, fuseekogels, stuurkogels en stuurhuishoezen
Clio RS remmen voorzijde gemonteerd (geboorde schijven)
Achter schijven + blokken vervangen (ook geboorde schijven)
Meerpuntsgordels
Demperloze middenpijp van devil
Zelfgelaste katvervanger
RVS sporteinddemper (ja het maakt nu veel lawaai )
Bodem en dorpels roestvrij gemaakt en in de Tektyl gezet
Niewe handremkabels
Distributieriem + spanrol en looprol vervangen
Krukaskeering (distr. zijde) + secundaire as keering vervangen
Koppakking vervangen, tevens alle andere pakkingen aan de kop en ook nieuwe klepseals. (uiteraard ook de kop gevlakt)
Gehele ontsteking vernieuwd, d.w.z.: bougies, rode Magnecor kabels, rotor en verdelerkap
Motorolie + filter vervangen en een nieuw luchtfilter. (heb een tijdje een open filter gehad, maar dat loopt toch niet echt lekker, dus daarna is het origineel weer terug gekomen).
LEREN BEKLEDING waar ik erg blij mee ben
Interieur compleet gespoten, zie foto's zodadelijk
Electrische buitenspiegels
Achterruiten geblindeerd
Korte dak-antenne
Achterruitenwisser weggehaald
Reflectorplaat op de achterklep geplaats en alles met van die speciale rode verf gespoten, zodat het 1 geheel werd.
Een Alpine Head-unit, componenten set, versterker en subwoofer van Caliber, en een aparte versterker voor de subwoofer
Verder zijn alle deuren en de kofferbak gedempt met bitumen matten
Ik zal nog wel een hoop vergeten zijn, maar dat was het in grote lijnen.
Eigenlijk zegt een foto meer dan duizend woorden, dus hier een aantal foto's uit de verzameling
Oude remmen:
Nieuwe Clio RS Remmen :
Nieuwe look voor het interieur:
Hier nog zonder lederen stoelen en vloerbedekking:
Meerpuntsgordels en LEDER:
Motorruimte schoongemaakt, kleppendeksel gespoten en de rode magnecor kabels geplaatst:
Foto's van de audio installatie:
Hier de oude koppakking:
De nieuwe velgen:
Hier zie je ook de reflectorplaat:
Dat was het wel zo'n beetje. Volgende week vrijdag (12-06-2009) ga ik trouwen en zal dit onze trouw-auto worden. Foto's volgen snel
Toen ik net m'n rijbewijs gehaald had, ben ik begonnen met een R19 1.7 8V:
Deze heb ik ongeveer een jaartje gereden, en ook het e.e.a. aan aangepast zoals:
Velgen
Verlagings veren
Geblindeerde achterruitjes
Embleemloze grill
16V Ph1 sideskirts
Strakgemaakte bumpers
Sportuitlaatje (merk: Whitehooker )
Witte knipperlichtjes
En nog heel veel kleine dingetjes zoals het zwartgespoten interieur en wat audio zaken.
Opzich reed de 8V nog prima, maar ik was toe aan iets sportievers. Na even zoeken kwam ik m'n huidige auto tegen. Deze kon ik voor een schappelijk prijsje van de destijdse voorzitter van de RTC (Riël) overnemen.
Een ritje naar Limburg was het resultaat en na een kleine proefrit zonder twijfelen de 16V van hem gekocht.
Dit is zoals hij er toen uitzag:
Inmiddels is er al veel aan gedaan, qua onderhoud en ook wat dingen qua uiterlijk.
Ik weet de volgorde niet meer precies, maar dit is ongeveer wat er aan gedaan is:
16" imitatie supertourismo velgen (wit) met Uniroyal Rainsport bandjes
3 cm verlaging
Koni Geel schokdempers rondom (wereld van verschil qua wegligging )
Nieuwe draagarmen, fuseekogels, stuurkogels en stuurhuishoezen
Clio RS remmen voorzijde gemonteerd (geboorde schijven)
Achter schijven + blokken vervangen (ook geboorde schijven)
Meerpuntsgordels
Demperloze middenpijp van devil
Zelfgelaste katvervanger
RVS sporteinddemper (ja het maakt nu veel lawaai )
Bodem en dorpels roestvrij gemaakt en in de Tektyl gezet
Niewe handremkabels
Distributieriem + spanrol en looprol vervangen
Krukaskeering (distr. zijde) + secundaire as keering vervangen
Koppakking vervangen, tevens alle andere pakkingen aan de kop en ook nieuwe klepseals. (uiteraard ook de kop gevlakt)
Gehele ontsteking vernieuwd, d.w.z.: bougies, rode Magnecor kabels, rotor en verdelerkap
Motorolie + filter vervangen en een nieuw luchtfilter. (heb een tijdje een open filter gehad, maar dat loopt toch niet echt lekker, dus daarna is het origineel weer terug gekomen).
LEREN BEKLEDING waar ik erg blij mee ben
Interieur compleet gespoten, zie foto's zodadelijk
Electrische buitenspiegels
Achterruiten geblindeerd
Korte dak-antenne
Achterruitenwisser weggehaald
Reflectorplaat op de achterklep geplaats en alles met van die speciale rode verf gespoten, zodat het 1 geheel werd.
Een Alpine Head-unit, componenten set, versterker en subwoofer van Caliber, en een aparte versterker voor de subwoofer
Verder zijn alle deuren en de kofferbak gedempt met bitumen matten
Ik zal nog wel een hoop vergeten zijn, maar dat was het in grote lijnen.
Eigenlijk zegt een foto meer dan duizend woorden, dus hier een aantal foto's uit de verzameling
Oude remmen:
Nieuwe Clio RS Remmen :
Nieuwe look voor het interieur:
Hier nog zonder lederen stoelen en vloerbedekking:
Meerpuntsgordels en LEDER:
Motorruimte schoongemaakt, kleppendeksel gespoten en de rode magnecor kabels geplaatst:
Foto's van de audio installatie:
Hier de oude koppakking:
De nieuwe velgen:
Hier zie je ook de reflectorplaat:
Dat was het wel zo'n beetje. Volgende week vrijdag (12-06-2009) ga ik trouwen en zal dit onze trouw-auto worden. Foto's volgen snel
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
Welkom terug hier, en alvast gefeliciteerd met het trouwen over een week.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
Helaas is de 19 afgekeurd voor de APK. Aangezien ik nu een vrouw en dochter heb, en we binnenkort een huis willen kopen, zal de 19 er uit moeten
Mankementen:
Handrem werkt niet voldoende voor apk
Uitlaat lekt bij aansluiting achterdemper
Uitlaat hangt op achterbrug
Kokerbalk rechtsvoor moet een nieuw stuk in gelast worden
Koppeling slipt (plaat, drukgroep en lager zijn zo'n 7000km geleden vervangen dus ik vermoed een lekke keerring)
Co te hoog (1.52)
Hij gaat weg tegen elk aannemelijk bod. (excl. audio)
punten van interesse:
z.g.a.n. Uniroyal Rainsport banden
z.g.a.n. Koni geel rondom (met 3cm verlagingsveren voor)
plaatwerk goed op de achterspatborden na
lederen bekleding
koppakking zo'n 10.000km geleden vervangen
demperloze middenpijp (devil)
deuren en kofferbak gedempt met bitumen matten
Mocht je interesse/vragen hebben, stuur maar een berichtje op het forum of mail naar: c.uyland@xcellent.nl
gr.
Chris
Mankementen:
Handrem werkt niet voldoende voor apk
Uitlaat lekt bij aansluiting achterdemper
Uitlaat hangt op achterbrug
Kokerbalk rechtsvoor moet een nieuw stuk in gelast worden
Koppeling slipt (plaat, drukgroep en lager zijn zo'n 7000km geleden vervangen dus ik vermoed een lekke keerring)
Co te hoog (1.52)
Hij gaat weg tegen elk aannemelijk bod. (excl. audio)
punten van interesse:
z.g.a.n. Uniroyal Rainsport banden
z.g.a.n. Koni geel rondom (met 3cm verlagingsveren voor)
plaatwerk goed op de achterspatborden na
lederen bekleding
koppakking zo'n 10.000km geleden vervangen
demperloze middenpijp (devil)
deuren en kofferbak gedempt met bitumen matten
Mocht je interesse/vragen hebben, stuur maar een berichtje op het forum of mail naar: c.uyland@xcellent.nl
gr.
Chris
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
Hier ga je spijt van krijgen gozer
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
met die paar 100 euro die je voor die 19 krijgt dan je nog geen huis kopen hoor
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
- MaartenJan
- BerichtenCOLON 426
- GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
Roald schreefCOLONHier ga je spijt van krijgen gozer
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
Geloof me ik weet het, maar er zit echt niets anders op. Ik kan hem nergens stallen en als ik er een liefhebber nog een plezier mee kan doen vind ik dat een geruststellendere gedachte dan hem naar de sloop te brengenMaartenJan schreefCOLONRoald schreefCOLONHier ga je spijt van krijgen gozer
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
Een plus punt vergeten: Clio RS remmen. Het is voor veel mensen een struikelblok om de fusees aan te passen!chris19 schreefCOLON punten van interesse:
z.g.a.n. Uniroyal Rainsport banden
z.g.a.n. Koni geel rondom (met 3cm verlagingsveren voor)
plaatwerk goed op de achterspatborden na
lederen bekleding
koppakking zo'n 10.000km geleden vervangen
demperloze middenpijp (devil)
deuren en kofferbak gedempt met bitumen matten
gr.
Chris
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
Dat is waar Jacques, inderdaad zitten er ook Clio RS remmen op (zijn nog in goede staat) en ik heb nog een Laguna hoofdremcylinder liggen welke je erbij krijgt
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Re: Chris's Renault 19 16V Ph1.
Positief nieuws, ik heb een mooie plek gevonden om hem te stallen. M'n oma is het huis uit, dus is de oprit (met carport) en verwarmde garage beschikbaar gekomen.
Voorlopig lijkt het er dus op dat ik hem nog even houd
Wel zit ik er aan te denken om hem dan helemaal op te knappen, aangezien het nu niet meer m'n daily drive is, en hij ook geschorst is, dus ik heb nog een jaar de tijd.
Ergens kon ik het ook niet over m'n hart verkrijgen om hem weg te doen na alles wat we meegemaakt hebben
Het plan is om hem van binnen zo kaal mogelijk (en dus ook zo licht mogelijk te maken), d.w.z. alle overbodige dingen er uit, bekleding, plastic, bitumen matten, audio, deurpanelen (worden dan vervangen voor iets van plastic ofzo)
Verder wil ik er dan ook een eenvoudige rolkooi in hebben, en misschien nog het frame doorlassen. (heb nu een buurman die handig is met mig/mag en autogeen lassen )
qua uiterlijk blijft hij verder wel hetzelfde, misschien nog een witte bies over de motorkap/dak, maar dat zie ik nog wel even. Eerst maar zorgen dat het volgende zowiezo gedaan word:
Remblokken achter vervangen
Originele uitlaat monteren
Andere catalysator scoren
Kokerbalk bodem rechtsvoor vervangen (en gelijk de rest van de bodem nakijken)
Koppelingsplaat vervangen (drukgroep + lager zijn nog praktisch nieuw)
Krukaskeerring bakzijde vervangen
V-bak keerring vervangen
Stuurkogels beide zijden vervangen (1 is kapot, ander heeft scheurtjes in het rubber)
Fuseekogel rechts had speling, hierdoor is het schroefgat in de draagarm uitgelubberd (heb volgens mij nog een nieuwe draagarm liggen )
Achterspatborden repareren (roestduivel)
hier een foto van m'n andere project (zo goed als afgerond) en tevens daily drive, een Puch Maxi met 2speed handgeschakeld blok :
Voorlopig lijkt het er dus op dat ik hem nog even houd
Wel zit ik er aan te denken om hem dan helemaal op te knappen, aangezien het nu niet meer m'n daily drive is, en hij ook geschorst is, dus ik heb nog een jaar de tijd.
Ergens kon ik het ook niet over m'n hart verkrijgen om hem weg te doen na alles wat we meegemaakt hebben
Het plan is om hem van binnen zo kaal mogelijk (en dus ook zo licht mogelijk te maken), d.w.z. alle overbodige dingen er uit, bekleding, plastic, bitumen matten, audio, deurpanelen (worden dan vervangen voor iets van plastic ofzo)
Verder wil ik er dan ook een eenvoudige rolkooi in hebben, en misschien nog het frame doorlassen. (heb nu een buurman die handig is met mig/mag en autogeen lassen )
qua uiterlijk blijft hij verder wel hetzelfde, misschien nog een witte bies over de motorkap/dak, maar dat zie ik nog wel even. Eerst maar zorgen dat het volgende zowiezo gedaan word:
Remblokken achter vervangen
Originele uitlaat monteren
Andere catalysator scoren
Kokerbalk bodem rechtsvoor vervangen (en gelijk de rest van de bodem nakijken)
Koppelingsplaat vervangen (drukgroep + lager zijn nog praktisch nieuw)
Krukaskeerring bakzijde vervangen
V-bak keerring vervangen
Stuurkogels beide zijden vervangen (1 is kapot, ander heeft scheurtjes in het rubber)
Fuseekogel rechts had speling, hierdoor is het schroefgat in de draagarm uitgelubberd (heb volgens mij nog een nieuwe draagarm liggen )
Achterspatborden repareren (roestduivel)
hier een foto van m'n andere project (zo goed als afgerond) en tevens daily drive, een Puch Maxi met 2speed handgeschakeld blok :
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------