bart z'n 19's

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door Roald »

Zo zie je blokken inderdaad maar zelden :shock:
Ik weet dat je de Megane ecu ook programmeerbaar kan maken vanuit inderdaad Jacques zijn topic hier en op RTC.
IIg bedankt voor de info.
Ik ging ook niet voor een pk monster maar ook voor een vlottere 19 16v die vooral niet meer zo lui onderin de toeren is zoals de F7P origineel is.
Als ik een PK/koppel monster wil zal er een turbo ombouw moeten komen.
Maar van een kleine 120 pk adw origineel naar 150 adw is toch een aardig meer dan merkbare upgrade ;)
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door MaartenJan »

Dat merk je prima, mijn laguna (dci) is van 101 adw naar 128 adw gegaan en het is er gewoon een hele
andere auto van geworden.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door Roald »

Dat merkte ik al met de cabrio van Jacques met de standaard Megane F7R er in, hele andere auto zoveel soepeler onderin de toeren, een wereld van verschil met die luie F7P.
En toen had hij de mapping voor inrijden er nog op zitten, zou nu volgens Jacques nog beter moeten gaan onderin de toeren.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door MaartenJan »

En van een F7P naar een F7R gaat het ook nog dubbel op, niet alleen extra pk maar ook nog een bak koppel erbij :mrgreen:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door Roald »

En vooral die bak extra koppel met name onderin de toeren maakt een gigantisch verschil.
Anything worth doing is worth doing right!
michiel
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Do 24 Mrt 2011, 20:00

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door michiel »

waarom niet gewoon een 19 kabelboom met een willie computer en een verdeler in de kop maken?is toch veel simpeler!en je krijgt ook het gewenste 2liter vermogen+ geen gezeik met computers en afstellen !
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door Jacques »

F7P met een soort willie chip om in te rijden en uiteindelijk gewoon laten afstellen door Menno of Henk Dijkstra. Zo heb ik het gedaan.

De standaard Megane ECU is uiteraard ook bruikbaar. Je kunt de startonderbreker eruit laten halen of zorgen dat de de juiste sleutel en transponder etc. hebt.

KDFI is eerder gebruikt voor een F7R megane blok. Dat heeft als voordeel dat een basis programma al bestaat en je het verder zelf moet afstellen.
Er zit wel een mogelijkheid op voor on-line monitoring en een wide band lambda.

Als je een goede Megane ECU hebt is dat veruit het voordeligst. De optie om een F7P ECU te gebruiken kan ook. Reken op 50 euro kop bewerken (kamer erin frezen) Kopvlakken, koppakking en kopbouten komen er nog bij en ca 150-250 euro programeren van de Eprom. Of je moet het niet zo nauw nemen en een williams of e-bay eprom erin stoppen. (wel een beetje jammer)

In het geval van Bart is de F7P natuurlijk de beste keus. Er zit al een onstekingsverdeler in de kop en Jo weet de weg naar Henk. Je hoeft verder ook geen draadboom aan te passen. Kat in het bakje.

Bart, Waarom gebruik je een williams 4in1? Ik heb hier gelezen http://www.motor-talk.de/forum/leistung ... 77790.html en er staat ook op het RTC forum een stuk over http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 5791eadee0, dat het gietijzeren spruitstuk veel meer koppel levert over het hele toerenbereik dan het williams 4in1 spruitstuk. Ik gebruik zelf ook het gietijzeren spruitstuk (De megane 4in2 in1 ligt op de plank).
fs1
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door fs1 »

vandaag ik een roestige achterklep vervangen door een goei exemplaar, koplampen en achterbumper geplaatst, terwijl jo begon aan de opbouw van het nieuwe blok:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beetje slechte kwaliteit vd foto's helaas...
jo21
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON Wo 23 Dec 2009, 18:13

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door jo21 »

spijtig van de kwaliteit, blokje ziet er gewoon als nieuw uit. Ow, wacht...hij is ook nieuw !
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n "nieuwe" 19 16v

Bericht door Roald »

Goed bezig daar, maar ondanks de matige kwaliteit van de foto's kun je wel zien dat hier een keurig vers blokje word opgebouwd 8-)
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY