gisteren na de formule 1 nog maar eens naar m'n pa thuis gereden, de achteras moest vanonder de cabrio, karin heeft die namelijk nodig, was best een klusje, de moeilijke dingen gingen makkelijk, de makkelijke dingen gingen moeilijk!
*de handremkabels los uit het haakdingetje, haakdingetje verbogen, dus dat ging lekker makkelijk, was helemaal verroest dus toch niet meer bruikbaar, handremkabels zelf in superstaat!
*diezelfde kabels zitten dan nog door het chassis geklikt, dat stukje plastiek kreeg ik ook onder geen beding los, dus, 't is een sloopauto, dat stukje ijzer maar liggen plooien als gek totdat het gewoon los viel
dat ging ook vlotjes dan
*schokdempers waren er al af, gelukkig, want dat heeft toen ook een uur geduurd, die bouten onderaan zaten vaaast!
*remleidingen moeten los om de remdrukverdeler mee eraf te krijgen, eentje ging vrij vlot, de andere helaas niet, zelfs met het speciale remleidingen sleuteltje schoot ie eraf... dan maar dat plaatje kapot gemaakt en remleiding doorgeknipt, dan kon ie erdoor en was het hele geval los, achteraf met griptang kwam het warteltje zo los dus daar heeft de nieuwe eigenaar straks ook niks last van
*dan 4 moeren losmaken van de bevestiging van de as zelf, dat liep ook niet van een leien dakje, de voorste (zowel links als rechts) zaten echt vast en heeft toch wel even geduurd voor die er helemaal af waren! op een gegeven moment dus alle 4 moeren eraf, maar de as bleef lekker zitten waar ie zat, effe bas gebeld om raad, klein voorhamertje gepakt, tegen de bouten tikken en hop, daar lag de hele as op de grond, ik blij
een achteras in de koffer van de laguna