hello my name is...(not slim shady :P)

Hier kun je jezelf even introduceren....
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

hello my name is...(not slim shady :P)

Bericht door Roald »

Zal mezelf ook maar eens voorstellen met een stukje historie.

Ben dus Roald, immiddels alweer 32 jaar (auw) en al jaren besmet het het 19 16v virus.
Toen ik ooit ergens begin jaren 90 voor het eerst een 19 16v zag wist ik het al, was opslag verliefd op de auto.
Maar goed toen nog jong en geen rijbewijs en al helemaal geen geld er voor, het waren toen nog immers 'nieuwe auto's'

Nadat ik het LBO (tegenwoordig VMBO) autotechniek had afgerond op D niveau ben ik naar de autoschool (MBO) in apeldoorn gegaan.
Echter kwam ik er gedurende de opleiding er achter dat ik de techniek wel prachtig vond maar dat ik het niet zag zitten om er m'n dagelijks werk van te maken.
Na het behalen van m'n diploma ben ik ook een volledig andere richting ingeslagen uiteindelijk ben ik dus de IT in gegaan, computers was mijn andere grote hobby en is het nog steeds.
Na in verschillende takken van de IT te hebben gewerkt ben ik nu sinds een jaar of 2 systeem beheerder bij mijn opdrachtgever KLM.

Na eerst wat auto's van de zaak te hebben gehad (2 peugot partners en 1 306 station diesel stink hokken) kwam er een mindere periode in de IT die ik ook duidelijk gevoeld heb en moest een prive auto gaan kopen en daar kwam de R19 weer om de hoek kijken.
Gezien ik toen niet zoveel geld had moest het wel een zuinige auto worden, het werd een R19 Ph1 europa met een 1.4 motor met kenteken DS-GJ-68.
Voor de tijd was het wel even leuk maar goed zo'n 1.4 zonder optie's was toch wel erg traag en saai, toen deed een oom van me zijn PH2 R19 weg welke toch een stuk leuker was dan de 1.4.
Deze had een schuif/kanteldak,in kleur meegespoten bumpers,spoiler,mistlichten,sportstuur en de welbekende 1.7i 75PK motor wat een hele vooruitgang was, de HB-ZJ-76 heeft me bijna 6 jaar lang met heel weinig problemen trouw rond gebracht door half europa.
Aan alles komt een eind en de HB-ZJ-76 begon langzamerhand op te raken rond 2006 het 19 16v virus was er nog altijd.
Via via kon ik een ph2 19 16v kopen voor heel weinig, auto leek eerst nog wel op te knappen maar bij nader inzien was er echt niets maar ook dan niets meer van te maken, besloten 3 weken na aankoop de GG-GX-95 naar de sloop te brengen.

Toen bij mijn Renault dealer een Megane 1 Ph1 1.6e uit 1999 gekocht met alles electrisch en Airco wat opzich best een lekker wagentje was als ie het deed..man o man wat een ellende met die auto gehad minimaal 1 maal per maand bij de garage (garantie) en de kwaliteit van de afwerking was in vergelijking met een R19 om te janken, ik miste m'n trouwe HB-ZJ-76 ernstig.

Na 17 maanden megane ellende zag ik op marktplaats een advertentie voor een 19 16v die zeldzaam mooi moest zijn, dacht eerst dat zeggen allemaal zien ze er op de foto's goed uit kom je kijken en blijkt het een barrel te zijn, verder toen even niet meer op gelet.
Alsof het lot ermee speelde ging de megane weer stuk nu een ruitensproeier pomp die overleed, nu was ik het zat met de megane.
M'n Pa gebeld dat we voor een 19 16v moesten gaan kijken, die was eerst aardig sceptisch van joh zou je dat wel doen je auto omruilen voor een 6 jaar oudere.
De 19 16v bleek niet bij een louche handelaar te staan maar bij een echte Renault dealer dat sterkte mij in het feit dat dit misschien inderdaad wel eens een hele nette zou kunnen zijn, afspraak gemaakt en op een zaterdag met m'n pa er heen gegaan.
Nou daar stond de GB-RL-27 en de auto zag er inderdaad super gaaf uit,strak in de lak geen rare roestplekken een bestuurders stoel die nog heel is, viel van de ene in de andere verbazing, toen wist ik het al deze word het!

Test rit gemaakt de auto reed heerlijk als nieuw en ALLES werkte nog precies zoals het hoort, de koop was toen snel gedaan.
De week er na (en die duurde lang!) de 19 16v opgehaald, wat een feest voelde echt alsof ik weer thuis was, sindsdien erg happy met m'n oldskool hothatch scheurijzer, dit is immiddels alweer ruim een jaar geleden en nu nog steeds net wijs met het bakkie als de dag dat ik hem ophaalde.
Problemen (afkloppen!!) tot nu toe weinig gehad, alleen dat 3 maanden terug de dynamo overleed, nou ja kan gebeuren na 16 jaar, gloednieuwe revisie dynamo er in gegooid probleem opgelost.

Tot zover voor meer info zie project topic.

Grtz,

Roald
Anything worth doing is worth doing right!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: hello my name is...(not slim shady :P)

Bericht door Roald »

VeldMuijz schreefCOLONPoehé, flinke history. Leuk dat je er wat over te vertellen hebt. Hopelijk blijft de 19 wel heel in tegenstelling tot de Megane :P.

In ieder geval welkom!
Tja het kromme is de 19 16v stond bekend als 'probleem auto' en onderhouds gevoelig, nou vergeleken met de eerste Megane's valt dit reuze mee :lol:
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: hello my name is...(not slim shady :P)

Bericht door Xabre »

vanmiddag je auto nog gezien in Ter Apel, echt een nette wagen!
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: hello my name is...(not slim shady :P)

Bericht door Roald »

@Xabre

Dank je :D en net zoals jij is die van mij ook bij de parkeerdeuk dokter geweest, is nu nog een stukkie netter 8-)
Nu nog de voorkant opnieuw laten spuiten zodat alle steenslag weg is en dan is het helemaal top.
Anything worth doing is worth doing right!
karin19
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Vr 05 Jun 2009, 09:55

Re: hello my name is...(not slim shady :P)

Bericht door karin19 »

welkom ..... ;)
BUTTON_POST_REPLY