marco stelt zich voor

Hier kun je jezelf even introduceren....
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

marco stelt zich voor

Bericht door marco »

Een goede dag allemaal

Mijn naam is marco en ben op moment van schrijven 28 jaar en woon in waddinxveen.
Ik ben een trotse eigenaar van een R19 1.8 16V uit 93, en hoop dat nog een lange tijd te blijven ;) .

Dan nu even mijn historie hoe ik bij de R19 ben gekomen,
Mijn eerste auto was een normale 19 een groene uit 89 en heb daar een jaar met plezier in gereden.
Toen een hele lange tijd geen renault gereden maar:
opel astra station
ford fiesta
ford mondeo station
fiat panda
En toen kwamen we (mijn ex en ik) weer een R19 tegen op marktplaats voor een leuke prijs,
en dat ging dus om een R19 1.8 16V, toen we gingen kijken bij deze auto zag die er gek genoeg nog heel goed uit.
Dus dat was zonder er moeilijk over te doen een makkelijke keus om te nemen( want wat rijd er nu beter een panda of R19).
Er waren natuurlijk wel een paar puntjes die niet zo heel goed meer waren, maar dat mocht niet baten.
Hier de puntjes die niet zo goed meer waren:
1: Een dikke kras op de motorkap
Afbeelding
Er was iemand met een sleutel langs gegaan ofzoiets, de vorige eigenaar had wel met een lakstift geprobeerd om het te repareren maar dat was niet zo goed en mooi gelukt.
2: De welbekende schade aan de stoelen, sorry heb daar geen foto van.
Dit waren op het zicht de enigste punten aan de auto die te zien waren.

Afbeelding Afbeelding

Na een tijdje in de auto gereden te hebben (zonder problemen) kregen we last met het starten van de auto, ze zeiden dat het de startmotor was. Dat klopte gedeeltelijk, maar de startonderbreker was een groter probleem.
Dat probleem is ondertussen wel verholpen, maar de startmotor moet nog steeds een keer vervangen worden.
Hij doet het nog wel, maar niet voor de volle 100%.
Dat word een aandachts punt voor het aankomende jaar.
En dat samen met de remmen, want rechtsvoor is niet meer helemaal naar behoren.

Als deze 2 punten zijn verholpen hoop ik weer een lange tijd te kunnen genieten van mijn R19 16V,
en dan kan ik rustig aan gaan kijken voor nieuwe stoelen en de motorkap een opknapbeurt geven zodat ie er weer mooi uitziet.

mvg Marco van den Hoek
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: marco stelt zich voor

Bericht door Jacques »

Welkom Marco.
Over je startmotor: Ik heb pas een stukje geschreven over de Valeo startmotor, zie het topic electra. Die startmotor draait een stuk vrolijker rond.
Gebruikers-avatar
chris19
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON Di 02 Jun 2009, 08:12

Re: marco stelt zich voor

Bericht door chris19 »

Welkom Marco.

Leuke 16V heb je daar, die velgjes staan hem ook goed :)
---------------------------------------------------------------
Renault 19 1.8 16V Ph1. '91
---------------------------------------------------------------
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

Re: marco stelt zich voor

Bericht door marco »

Dat is idd een goede tip over de start motor, het is een goede zaak geweest om me hier aan te melden.

Heeft er iemand toevallig ook nog een goede tip over remmen, want mijn rechter voor rem doet het niet zo goed meer.
Op de schijf zit al roest dus hij doet al een tijdje zijn werk niet meer naar behoren, dat word dus vervangen denk ik.

Weet iemand welke rem ik moet halen en wat dat ongeveer gaat kosten als ik het moet vervangen?

mvg marco
marco
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Ma 11 Jan 2010, 01:43

Re: marco stelt zich voor

Bericht door marco »

chris19 schreefCOLONWelkom Marco.

Leuke 16V heb je daar, die velgjes staan hem ook goed :)
Bedankt :D , ik denk alleen dat ik het niet zo leuk zal vinden als ik er nieuwe banden om moet laten gooien.
om die 17inch zal dat best aardig wat kosten :?
Marcel
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON Do 25 Jun 2009, 23:03

Re: marco stelt zich voor

Bericht door Marcel »

Welkom hier Marco :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: marco stelt zich voor

Bericht door Jacques »

marco schreefCOLON Heeft er iemand toevallig ook nog een goede tip over remmen, want mijn rechter voor rem doet het niet zo goed meer.
Op de schijf zit al roest dus hij doet al een tijdje zijn werk niet meer naar behoren, dat word dus vervangen denk ik.
Weet iemand welke rem ik moet halen en wat dat ongeveer gaat kosten als ik het moet vervangen?
Voor ontluchtingsnippels, lees eerst dit viewtopic.php?f=24&t=87
Ik zou mijn de zuiger van de remklauw schoonmaken en insmeren met ATE remmenvet. Dit is een speciaal blauw siliconen vet gemaakt voor hydraulische remmen. Verkrijgbaar bij automaterialenzaak. Schoonmaken van hydr. remdelen met spiritus.
Voor goedkope remdelen zie APO: www.autopartsonline.nl
Joopieboy
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Wo 02 Dec 2009, 19:51

Re: marco stelt zich voor

Bericht door Joopieboy »

Welkom hier, smoelt goed met de 17 inchers zo en de verlaging, ook leuk dat je gele mistlampen hebt! :mrgreen:
Niels
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON Vr 28 Aug 2009, 17:30

Re: marco stelt zich voor

Bericht door Niels »

Welkom Marco, enne mooie 16v. En qua remmen; net wat jacques zegt netjes uit elkaar halen en invetten, heb je trouwens ook revisie setjes voor, die zijn niet eens zo gek duur, of natuurlijk meteen upgraden naar RS remmen :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: marco stelt zich voor

Bericht door Xabre »

Welkom Marco... ik meende dat deze 16V van een vrouw van CRS was?
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
BUTTON_POST_REPLY