Roald's 19 16v ph2
Re: Roald's 19 16v ph2
Dat is al een keer gebeurd bij die van mij, dus er zit geen rek meer in helaas.
Deze slang is gewoon oud en op, we zullen er wat op moeten gaan verzinnen.
Ga dalijk even stukje benzine slang halen en een verlengstukje zodat ik iig voorzichtig richting Ronald ermee kan rijden.
Toen we anderhalve week geleden de rubbertjes van de injectoren hebben vervangen is denk ik de genadeklap geweest voor deze slang.
Denk dat het onderstaande het wordt:
Injectie rail aanpassen met een stuk 'harde leiding' (pijpje oplassen) om de bochtjes er in te krijgen en dan met universeel stuk benzine slang richting aansluiting bij subframe gaan.
Kan daarna de turbo weer op zijn 'hoge boost' stand worden gezet.
Man o man wat vloog dat ding vorige week op zijn hoge boost stand zeg!!
De nieuwe hoge boost stand zal nog bijna 0,2 bar meer zijn (liep net geen 0,6 bar op de oude hoge boost stand)
Zelfs met deze lange versnellingsbak kon ik het allemaal maar net zonder wielspin in de 2e versnelling aan de grond houden.
In de eerste versnelling vanaf 4000 rpm wielspin bij elke stand van het gaspedaal
Deze slang is gewoon oud en op, we zullen er wat op moeten gaan verzinnen.
Ga dalijk even stukje benzine slang halen en een verlengstukje zodat ik iig voorzichtig richting Ronald ermee kan rijden.
Toen we anderhalve week geleden de rubbertjes van de injectoren hebben vervangen is denk ik de genadeklap geweest voor deze slang.
Denk dat het onderstaande het wordt:
Injectie rail aanpassen met een stuk 'harde leiding' (pijpje oplassen) om de bochtjes er in te krijgen en dan met universeel stuk benzine slang richting aansluiting bij subframe gaan.
Kan daarna de turbo weer op zijn 'hoge boost' stand worden gezet.
Man o man wat vloog dat ding vorige week op zijn hoge boost stand zeg!!
De nieuwe hoge boost stand zal nog bijna 0,2 bar meer zijn (liep net geen 0,6 bar op de oude hoge boost stand)
Zelfs met deze lange versnellingsbak kon ik het allemaal maar net zonder wielspin in de 2e versnelling aan de grond houden.
In de eerste versnelling vanaf 4000 rpm wielspin bij elke stand van het gaspedaal
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Het zit even niet mee, heb waarschijnlijk verkeerde benzine in mijn tank gekregen waar bio ethanol in zat.
Ik tank altijd v-power of BP ultimate want dat zou (nog) ethanol vrij moeten zijn.
Nadat eerst de afdichting rubbertjes van de injectoren waren gaan lekken zijn nu ook de O ringen van de benzinedruk regelaar gaan lekken.
Deze zullen ook wel snot zijn geworden net zoals de rubbertjes van de injectoren.
De Benzine slang heb ik inmiddels weer dicht door even een verlengstukje er tussen te zetten.
Vanavond de boel maar weer los halen en hopen dat het nu dicht blijft.
Ik tank altijd v-power of BP ultimate want dat zou (nog) ethanol vrij moeten zijn.
Nadat eerst de afdichting rubbertjes van de injectoren waren gaan lekken zijn nu ook de O ringen van de benzinedruk regelaar gaan lekken.
Deze zullen ook wel snot zijn geworden net zoals de rubbertjes van de injectoren.
De Benzine slang heb ik inmiddels weer dicht door even een verlengstukje er tussen te zetten.
Vanavond de boel maar weer los halen en hopen dat het nu dicht blijft.
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Wat voor benzinedrukregelaar heb je?
Re: Roald's 19 16v ph2
Jacques,
Gewoon de originele regelaar die aan het eind van de injectie rail zit.
Gisteravond de regelaar omgewisseld voor een andere en de boel is nu eindelijk weer dicht en lek vrij.
Zoals verwacht waren de o ringen ook helemaal zacht/week geworden.
Volgende week naar Ronald toe dan wordt de bezineslang definitief gemaakt en de turbo kan weer naar zijn hoge druk setting toe
Oude hoge druk setting was 0,6 bar wordt nu 0,7 bar, kortom nog meer powerrr!
Gewoon de originele regelaar die aan het eind van de injectie rail zit.
Gisteravond de regelaar omgewisseld voor een andere en de boel is nu eindelijk weer dicht en lek vrij.
Zoals verwacht waren de o ringen ook helemaal zacht/week geworden.
Volgende week naar Ronald toe dan wordt de bezineslang definitief gemaakt en de turbo kan weer naar zijn hoge druk setting toe
Oude hoge druk setting was 0,6 bar wordt nu 0,7 bar, kortom nog meer powerrr!
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
zo blijf je elke keer maar bezig met kleine kinderziektes maar is dat zo erg te merken van 0,2 TOT 0,6???
Re: Roald's 19 16v ph2
Ja inderdaad zo blijf je bezig met kinderziektes, maar hoop ze er nu een beetje uit te hebben.
Het verschil met 0,2 of 0,7 bar is een verschil van dag en nacht ongeveer.
Het verschil tussen hij gaat lekker of hij gaat gewoon belachelijk hard
Tis echt een monster nu op 0,7 bar, denk aan acceleratie op het niveau van een Mégane 3 RS 275 Trophy.
Vanaf 70 naar 170 is mijn 19 16v nu zelfs iets sneller
Het verschil met 0,2 of 0,7 bar is een verschil van dag en nacht ongeveer.
Het verschil tussen hij gaat lekker of hij gaat gewoon belachelijk hard
Tis echt een monster nu op 0,7 bar, denk aan acceleratie op het niveau van een Mégane 3 RS 275 Trophy.
Vanaf 70 naar 170 is mijn 19 16v nu zelfs iets sneller
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
word echt tijd dat ik weer met de mijne bezig ga! dat wil ik ook!! hahah
Re: Roald's 19 16v ph2
Zou zeggen rij voor de grap eens een rondje mee dat geeft je pas echt motivatie
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
Hier ook nog maar even posten
Afgelopen zondag de leren voorstoelen er in gezet samen met Jacques, staat toch een stuk beter zo 8)
Voor:
De slijtplekken in de oude bestuurders stoel:
Het leer:
Wonder boven wonder kwamen de moeren aan de onderkant van de auto met wat overredings-kracht los na ruim 23 jaar.
Ze waren wel erg ver heen dus we hebben ze meteen vervangen voor nieuwe exemplaren en een lik kopervet er aan gedaan.
We hebben ook nog het betere schuim uit zitting van mijn oude bijrijders stoel overgezet op de huidige bestuurders stoel, zit weer als nieuw.
Al met al zijn we er toch een 2,5 uur mee bezig geweest, maar zeer de moeite waard al zeg ik het zelf
Thx Jacques!
Afgelopen zondag de leren voorstoelen er in gezet samen met Jacques, staat toch een stuk beter zo 8)
Voor:
De slijtplekken in de oude bestuurders stoel:
Het leer:
Wonder boven wonder kwamen de moeren aan de onderkant van de auto met wat overredings-kracht los na ruim 23 jaar.
Ze waren wel erg ver heen dus we hebben ze meteen vervangen voor nieuwe exemplaren en een lik kopervet er aan gedaan.
We hebben ook nog het betere schuim uit zitting van mijn oude bijrijders stoel overgezet op de huidige bestuurders stoel, zit weer als nieuw.
Al met al zijn we er toch een 2,5 uur mee bezig geweest, maar zeer de moeite waard al zeg ik het zelf
Thx Jacques!
Anything worth doing is worth doing right!
Re: Roald's 19 16v ph2
dat wordt ook tijd dat je aan het leer gaat mooizo! maar heb je nu al eens op een rollenbank gestaan met de auto?