Pagina 18 van 23

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Wo 18 Jul 2012, 00:05
door Jacques
Vandaag een flink eind opgeschoten. Om het gietijzeren spruitstuk eraf te halen moet het hitteschild (beide) en de kap van de startmotor eraf en dan is het dik een uur martelen met sleuteltje 10. Maar het Devil spruitstuk zit er dan zeer rap op. Tot nu toe lijkt alles goed te passen. Ik kom alleen 12mm te kort. Morgen een stuk staal halen en een adapterflens draaien. Het spruitstuk is overigens 5kg lichter dan het gietijzeren ding. Ik kom ook nog een stuk heatwrap te kort. Heeft iemand een meterje of 2 over? Foto's volgen nog.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Wo 18 Jul 2012, 00:29
door Sareno
Wauw. Ik heb je topic eens doorgespit maar respect hoor.

Het voelt best goed om weer terug te zijn. Het kriebelt nu al weer!

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Do 19 Jul 2012, 23:10
door Jacques
Sareno schreefCOLONWauw. Ik heb je topic eens doorgespit maar respect hoor.

Het voelt best goed om weer terug te zijn. Het kriebelt nu al weer!
Leuk he, al dat knutselen. Soms houdt je geen handen meer over en vraag je jezelf wel eens af of het nog goed komt.

Terug naar mijn topic. Vandaag wat verder. Omdat ik er nu goed bij kan, heb ik de rubber bussen waar het stuurhuis in zit vervangen. Mijn stuur stond steeds in een andere positie. Uitlaatsysteem met een Clio 16V kat zit er nu weer onder. Er zit voorlopig een plaat tussen om de verschillende flensen aan elkaar te krijgen.
Ik heb nog heatwrap nodig voor de downpipe anders gaat de het rubber van de binnenste homokineet kapot. Heb ik geleerd van Ronald. Ik ga morgen even bij iemand van RTC kijken, die nog wat heatwrap heeft liggen.

O ja. De voorpijp wordt uiteindelijk vastgezet met veren net als bij het standaard spruitstuk.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Do 26 Jul 2012, 22:01
door Jacques
Inmiddels de race kat van Martijn hier in huis. Ik het een vierkante flens gemaakt aan de uitgang en een inlaatstuk met ring aan de inlaatkant. Het zelfde systeeem als bij de uitlaatdemper. Nog passen onder de auto en dan laten aflassen. Ik heb geen argon gas en RVS draad. Misschien iemand die het wil aflassen? (Het is RVS)

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Do 26 Jul 2012, 23:26
door Xabre
Ja dat ziet er prima uit, simpel maar goeie oplossing zo. :)

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 27 Jul 2012, 23:37
door Jacques
Een colega van me gaat het komende week TIG lassen.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Zo 29 Jul 2012, 07:11
door Roald
Mooi werk Jacques ziet er keurig uit :)

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Zo 29 Jul 2012, 17:24
door Jacques
De zaak zit er eindelijk onder. Ik moest nog een schroef maken voor het verensysteem waarmee de downpijp aan het spruitstuk zit. De beol is geborgd met een splitpen om te voorkomen dat ik dit onderdeel eens verlies. Ik heb nog niet op de weg gereden. De hoeveelheid geluid valt reuze mee,
Voorpijp in de heat wrap
Voorpijp in de heat wrap
100_7243klein.jpg (45.46 KiB) 20890 keer bekeken

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Ma 30 Jul 2012, 23:06
door Sareno
Stomme vraag misschien maar waar is de heatwrap goed voor? Scheurt dat niet of zorgt dat niet voor vuilophoping en dus uiteindelijk roest?

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Ma 30 Jul 2012, 23:20
door Jacques
Heatwrap is er om te zorgen dat het rubber van de aandrijfas niet te warm wordt. Er zit bij dit spruitstuk geen hitteschild om de voorpijp. Verder is het hele spruitstuk van RVS. Dus roest zal wel meevallen. Mocht de heat wrap niet werken, dan komt er als nog een plaatje RVS tussen. Volgens Roy, waar ik het van heb gekocht gaat het prima, Hij gebruikt het voor de downpipe van een 5 gtt. Ik zal de wrap in de gaten houden.