cabrio van Jacques

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Mooie info Jacques.

Net nog even uitgebreid door zitten lezen, dit lijkt me de beste oplossing voor mijn Megane F7R, hoef ik ook niet aan de KDFI waar ik toch een beetje huiverig voor was.
Maar hoe kom ik in contact met die Rzuki ?
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Zijn e-mailadres staat op blz 3 van zijn topic of de printplaat en anders even registeren en contact opnemen. Je kunt het ook aan Taco vragen van het Megane forum. Uiteindelijk heb je straks een redelijk stuk megane in je R19 zitten.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Dat ik er overheen heb gelezen ernstig zeg :lol:

Dat ik straks een redelijk stuk Megane in mijn 19 heb zitten jammer dan, het gaat een stuk beter vooruit dan die luie F7P.
Sinds ik een stukje in jouw cabrio heb gereden en de kracht onderin de toeren merkte dacht ik yes die 2.0 moet er zsm in ;)
Bovendien mijn F7R krijgt nog de wat scherpere F7P nokken plus dat mijn 3 deurs een aanzienlijk stuk lichter is.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Andere velgen. Ik heb van Martijn de Speedline velgen overgenomen. Ze zijn net terug van de poedercoater. Ja, er zitten nu hoge wang banden onder 195/55/15. Eens kijken of er wat meer comfort in gaat zitten. Ik wil zo wie zo wat grotere bandomtrek. Je JC5 bak is 5% korter gegeared.
Bijlagen
voorzijde met naafdop
voorzijde met naafdop
100_7117.JPG (44.54 KiB) 15716 keer bekeken
Voorzijde zonder naafdop
Voorzijde zonder naafdop
100_7116klein.jpg (48.85 KiB) 15716 keer bekeken
Ook de binnenkant is netjes
Ook de binnenkant is netjes
100_7118klein.jpg (54.63 KiB) 15716 keer bekeken
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik had nog een 4 in 2 in 1 van de megane liggen, waarvan de balgen kapot waren. Inmiddels 2 flexibele delen gekocht bij de groothandel en begonnen met de boel klaar te maken om te lassen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Supersprint o.i.d., maar dit had ik nog liggen. De aansluiting naar de kat is ca 54mm inwendig. Wordt vervolgd.
Bijlagen
100_7129.JPG
100_7129.JPG (35.8 KiB) 15657 keer bekeken
100_7127.JPG
100_7127.JPG (24.92 KiB) 15657 keer bekeken
100_7126.JPG
100_7126.JPG (21.8 KiB) 15657 keer bekeken
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Inmiddels is de budget 4in2in1 in elkaar gelast en moet ik nog de bijbehorende katalystator aanpassen (uitlaatflens en lambdasonde)
Bijlagen
mijn gelaste 4in2 in1
mijn gelaste 4in2 in1
100_7136klein.jpg (32.13 KiB) 15640 keer bekeken
typische manier van samenvoegen
typische manier van samenvoegen
megdownpipe.jpg (57.14 KiB) 15640 keer bekeken
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Weer lekker bezig jacques, ben benieuwd of je er ook wat van gaat merken.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik merk wel dat de 2L heel gevoelig is op het gebied van uitlaatdiameter van het spruitstuk. Daarom heb ik dit spruitstuk maar eens aangepakt. Bij bijna alle Megane F7R spruitstukken zijn de balgen kapot. Er zit overigens ook een zeer royale kat bij.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Inmiddels een Devil 4in2in1 spruitstuk overgenomen van Martijn. Net gepast op mijn sloopblok en meteen een beugeltje gemaakt om het spruitstuk af te steunen. Het spruitstuk zit slimmer in elkaar dan ik vermoedde. 4 gelijke bochten van 38mm inwendig en 35cm lang. Ze eindigen in een open kamer. Er gaan 2 bochten naar achteren (42mm inw) en via een gemeenschappelijk kanaal 54mm inwendig gaat de boel eruit. Ik zit even te wachten op een katalysator, dan kan de boel eronder. Het Megane spruitstuk gaat in de verkoop.
Bijlagen
Beugel om kracht op te vangen
Beugel om kracht op te vangen
100_7208.JPG (53.37 KiB) 15479 keer bekeken
Spruitstuk 4-2-1
Spruitstuk 4-2-1
100_7212.JPG (65.67 KiB) 15479 keer bekeken
Zo ziet het spruitstuk er nieuw uit
Zo ziet het spruitstuk er nieuw uit
collect_devil4en2.jpg (43.6 KiB) 15509 keer bekeken
Laatst gewijzigd door 2 op Jacques, in totaal 0 keer gewijzigd.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Mooi werk weer jacques, ben benieuwd of je het gaat echt gaat merken.
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY