cabrio van Jacques

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Not drie plaatjes
Bijlagen
Ook momentsleutel voor de kleine boutjes
Ook momentsleutel voor de kleine boutjes
100_6769klein.jpg (38.81 KiB) 14963 keer bekeken
100_6768klein.jpg
100_6768klein.jpg (49.74 KiB) 14963 keer bekeken
MET WELK KOPPEL ZET JE DE OLIESPROEIERS VAST?
MET WELK KOPPEL ZET JE DE OLIESPROEIERS VAST?
100_6767klein.jpg (51.04 KiB) 14963 keer bekeken
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Dat staat wel in het werkplaatshandboek toch? volgens mij is het inderdaad heel weinig.
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Nee. Ik gebruik 2 boeken Haynes en de Vraagbaak. Tevens heb ik een lijst van aantrekkoppels uit autodata, maar het staat er niet in.
Inmiddels een antwoord van Jo ontvangen. Oliesproeiers aantrekken met 18Nm.
Verder trek in alle kleine boutjes ook aan met de momentsleutel te weten M6 10Nm, M7 15Nm, M8 22Nm. Die gegevens heb ik uit een lijste gehaald voor 8.8 bouten.
michiel
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Do 24 Mrt 2011, 20:00

Re: cabrio van Jacques

Bericht door michiel »

hey jacques.ik heb het zelfde probleem als jou met de ecu van de megane.maar klopt het dat er 2 verschillende types ecu zijn voor een f7r 710?die van mij ziet er heel anders uit aan de achterkant.
hoor het graag als je het weet.(of van iemand anders die het eventueel weet.) ps wat word er door de startvergrendeling nou precies uitgeschakelt.er gaan op internet zoveel verschillende verhalen rond.
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Ronald16V »

De brandstofpomp wordt niet aangestuurd. da's eigenlijk de hele startblokkering. :)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ronald16V schreefCOLONDe brandstofpomp wordt niet aangestuurd. da's eigenlijk de hele startblokkering. :)
Dat klopt. Sommige ECU's krijgen nog een gecodeerd signaal van de UCH op pin 35 van de ECU. Daarmee wordt de ECU vrijgegeven. Dat is er bij mij dus uitgeprogrameerd. Daarom wil ik mijn ECU testen in een megane 2.0 16V, die het al doet.
michiel
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Do 24 Mrt 2011, 20:00

Re: cabrio van Jacques

Bericht door michiel »

loopt de motor wel als ik er een externe pomp aan hang?
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

michiel schreefCOLONloopt de motor wel als ik er een externe pomp aan hang?
Ja, Als je een benzinepomp hebt die 3 bar of meer levert dan moet de boel lopen.

Ik zit even te wachten tot ik zeker weet of de Megane ECU het doet. Anders schakel ik over op de F7P ECU en daar heb ik een ander vliegwiel voor nodig (44 tanden). Ik heb geen motorsteunen over anders zou ik de boel even testen op een los subframe. Als alles goed is kan ik de ECU binnenkort bij Martijn Kool testen enanders even van Ronald de motorsteunen lenen.
Wat plaatjes om een idee te geven dat er nog wat gebeurd. Ik wil het megane 4 in 2 in 1 spruitstuk gebruiken. Inmiddels is de EGR aansluiting afgedopt en zit er een pen in met een schuine kant, zodat de pijp aan de binnenkant weer glad is. De RVS balgen van de downpipe zijn stuk. Een nieuwe downpipe is in bestelling. Duurt even. Deze zit alleen op de 2.0 16V megane van 1996 tot 1999. Dus het is een beetje zeldzaam. Verder heb ik ondertussen een dood blok van Mark gekregen, zodat ik al veel heb kunnen overzetten. O ja, voor de sleutelaars: Voor montage van de koppakking moet je bij stap 6 de bouten 107 graden verdraaien. Daar heb ik er een speciaal T-stuk voor gekocht, ca 40 cm, van Belzer. Het kost best wat kracht om in een keer de boel 107 graden te verdraaien. Vandaar dus.
Bijlagen
balgen stuk
balgen stuk
downpipe.jpg (53.77 KiB) 14903 keer bekeken
spruitstuk
spruitstuk
spruitstuk.jpg (50.48 KiB) 14903 keer bekeken
bklok grotendeels samengebouwd
bklok grotendeels samengebouwd
blok_1.jpg (75.4 KiB) 14903 keer bekeken
blok distributiekant
blok distributiekant
blok voorzijde.jpg (90.96 KiB) 14903 keer bekeken
koppakking
koppakking
koppakking.jpg (52.23 KiB) 14903 keer bekeken
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Ik snap nog steeds hoe ze er ooit bij gekomen zijn om een EGR op een benzine motor te maken :(
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Vandaag even met de Megane 2.0 16V van Roy en Nicole gereden. Ik wilde toch even weten hoe dat rijdt. Ik kan je zeggen dat het (ondanks dat de auto al 2 ton had gelopen) veel beter trekt dan een 1764cc 16V. Een wereld van verschil.
BUTTON_POST_REPLY