Pagina 7 van 22

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Za 29 Jan 2011, 23:44
door Jacques
Not drie plaatjes

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Ma 31 Jan 2011, 07:44
door MaartenJan
Dat staat wel in het werkplaatshandboek toch? volgens mij is het inderdaad heel weinig.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Ma 31 Jan 2011, 10:35
door Jacques
Nee. Ik gebruik 2 boeken Haynes en de Vraagbaak. Tevens heb ik een lijst van aantrekkoppels uit autodata, maar het staat er niet in.
Inmiddels een antwoord van Jo ontvangen. Oliesproeiers aantrekken met 18Nm.
Verder trek in alle kleine boutjes ook aan met de momentsleutel te weten M6 10Nm, M7 15Nm, M8 22Nm. Die gegevens heb ik uit een lijste gehaald voor 8.8 bouten.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Do 24 Mrt 2011, 20:08
door michiel
hey jacques.ik heb het zelfde probleem als jou met de ecu van de megane.maar klopt het dat er 2 verschillende types ecu zijn voor een f7r 710?die van mij ziet er heel anders uit aan de achterkant.
hoor het graag als je het weet.(of van iemand anders die het eventueel weet.) ps wat word er door de startvergrendeling nou precies uitgeschakelt.er gaan op internet zoveel verschillende verhalen rond.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Do 24 Mrt 2011, 22:56
door Ronald16V
De brandstofpomp wordt niet aangestuurd. da's eigenlijk de hele startblokkering. :)

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 25 Mrt 2011, 17:25
door Jacques
Ronald16V schreefCOLONDe brandstofpomp wordt niet aangestuurd. da's eigenlijk de hele startblokkering. :)
Dat klopt. Sommige ECU's krijgen nog een gecodeerd signaal van de UCH op pin 35 van de ECU. Daarmee wordt de ECU vrijgegeven. Dat is er bij mij dus uitgeprogrameerd. Daarom wil ik mijn ECU testen in een megane 2.0 16V, die het al doet.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Vr 25 Mrt 2011, 19:26
door michiel
loopt de motor wel als ik er een externe pomp aan hang?

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Za 26 Mrt 2011, 17:20
door Jacques
michiel schreefCOLONloopt de motor wel als ik er een externe pomp aan hang?
Ja, Als je een benzinepomp hebt die 3 bar of meer levert dan moet de boel lopen.

Ik zit even te wachten tot ik zeker weet of de Megane ECU het doet. Anders schakel ik over op de F7P ECU en daar heb ik een ander vliegwiel voor nodig (44 tanden). Ik heb geen motorsteunen over anders zou ik de boel even testen op een los subframe. Als alles goed is kan ik de ECU binnenkort bij Martijn Kool testen enanders even van Ronald de motorsteunen lenen.
Wat plaatjes om een idee te geven dat er nog wat gebeurd. Ik wil het megane 4 in 2 in 1 spruitstuk gebruiken. Inmiddels is de EGR aansluiting afgedopt en zit er een pen in met een schuine kant, zodat de pijp aan de binnenkant weer glad is. De RVS balgen van de downpipe zijn stuk. Een nieuwe downpipe is in bestelling. Duurt even. Deze zit alleen op de 2.0 16V megane van 1996 tot 1999. Dus het is een beetje zeldzaam. Verder heb ik ondertussen een dood blok van Mark gekregen, zodat ik al veel heb kunnen overzetten. O ja, voor de sleutelaars: Voor montage van de koppakking moet je bij stap 6 de bouten 107 graden verdraaien. Daar heb ik er een speciaal T-stuk voor gekocht, ca 40 cm, van Belzer. Het kost best wat kracht om in een keer de boel 107 graden te verdraaien. Vandaar dus.

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Za 26 Mrt 2011, 18:59
door MaartenJan
Ik snap nog steeds hoe ze er ooit bij gekomen zijn om een EGR op een benzine motor te maken :(

Re: cabrio van Jacques

GeplaatstCOLON Ma 18 Apr 2011, 00:03
door Jacques
Vandaag even met de Megane 2.0 16V van Roy en Nicole gereden. Ik wilde toch even weten hoe dat rijdt. Ik kan je zeggen dat het (ondanks dat de auto al 2 ton had gelopen) veel beter trekt dan een 1764cc 16V. Een wereld van verschil.