cabrio van Jacques

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques » za 29 jan 2011, 23:44

Not drie plaatjes
Bijlagen
100_6769klein.jpg
Ook momentsleutel voor de kleine boutjes
100_6769klein.jpg (38.81 KiB) 5514 keer bekeken
100_6768klein.jpg
100_6768klein.jpg (49.74 KiB) 5514 keer bekeken
100_6767klein.jpg
MET WELK KOPPEL ZET JE DE OLIESPROEIERS VAST?
100_6767klein.jpg (51.04 KiB) 5514 keer bekeken

Gebruikersavatar
MaartenJan
Berichten: 426
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan » ma 31 jan 2011, 07:44

Dat staat wel in het werkplaatshandboek toch? volgens mij is het inderdaad heel weinig.

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques » ma 31 jan 2011, 10:35

Nee. Ik gebruik 2 boeken Haynes en de Vraagbaak. Tevens heb ik een lijst van aantrekkoppels uit autodata, maar het staat er niet in.
Inmiddels een antwoord van Jo ontvangen. Oliesproeiers aantrekken met 18Nm.
Verder trek in alle kleine boutjes ook aan met de momentsleutel te weten M6 10Nm, M7 15Nm, M8 22Nm. Die gegevens heb ik uit een lijste gehaald voor 8.8 bouten.

michiel
Berichten: 29
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 20:00

Re: cabrio van Jacques

Bericht door michiel » do 24 mar 2011, 20:08

hey jacques.ik heb het zelfde probleem als jou met de ecu van de megane.maar klopt het dat er 2 verschillende types ecu zijn voor een f7r 710?die van mij ziet er heel anders uit aan de achterkant.
hoor het graag als je het weet.(of van iemand anders die het eventueel weet.) ps wat word er door de startvergrendeling nou precies uitgeschakelt.er gaan op internet zoveel verschillende verhalen rond.

Ronald16V
Berichten: 288
Lid geworden op: do 30 apr 2009, 22:53
Locatie: Zwolle

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Ronald16V » do 24 mar 2011, 22:56

De brandstofpomp wordt niet aangestuurd. da's eigenlijk de hele startblokkering. :)

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques » vr 25 mar 2011, 17:25

Ronald16V schreef:De brandstofpomp wordt niet aangestuurd. da's eigenlijk de hele startblokkering. :)
Dat klopt. Sommige ECU's krijgen nog een gecodeerd signaal van de UCH op pin 35 van de ECU. Daarmee wordt de ECU vrijgegeven. Dat is er bij mij dus uitgeprogrameerd. Daarom wil ik mijn ECU testen in een megane 2.0 16V, die het al doet.

michiel
Berichten: 29
Lid geworden op: do 24 mar 2011, 20:00

Re: cabrio van Jacques

Bericht door michiel » vr 25 mar 2011, 19:26

loopt de motor wel als ik er een externe pomp aan hang?

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques » za 26 mar 2011, 17:20

michiel schreef:loopt de motor wel als ik er een externe pomp aan hang?
Ja, Als je een benzinepomp hebt die 3 bar of meer levert dan moet de boel lopen.

Ik zit even te wachten tot ik zeker weet of de Megane ECU het doet. Anders schakel ik over op de F7P ECU en daar heb ik een ander vliegwiel voor nodig (44 tanden). Ik heb geen motorsteunen over anders zou ik de boel even testen op een los subframe. Als alles goed is kan ik de ECU binnenkort bij Martijn Kool testen enanders even van Ronald de motorsteunen lenen.
Wat plaatjes om een idee te geven dat er nog wat gebeurd. Ik wil het megane 4 in 2 in 1 spruitstuk gebruiken. Inmiddels is de EGR aansluiting afgedopt en zit er een pen in met een schuine kant, zodat de pijp aan de binnenkant weer glad is. De RVS balgen van de downpipe zijn stuk. Een nieuwe downpipe is in bestelling. Duurt even. Deze zit alleen op de 2.0 16V megane van 1996 tot 1999. Dus het is een beetje zeldzaam. Verder heb ik ondertussen een dood blok van Mark gekregen, zodat ik al veel heb kunnen overzetten. O ja, voor de sleutelaars: Voor montage van de koppakking moet je bij stap 6 de bouten 107 graden verdraaien. Daar heb ik er een speciaal T-stuk voor gekocht, ca 40 cm, van Belzer. Het kost best wat kracht om in een keer de boel 107 graden te verdraaien. Vandaar dus.
Bijlagen
downpipe.jpg
balgen stuk
downpipe.jpg (53.77 KiB) 5454 keer bekeken
spruitstuk.jpg
spruitstuk
spruitstuk.jpg (50.48 KiB) 5454 keer bekeken
blok_1.jpg
bklok grotendeels samengebouwd
blok_1.jpg (75.4 KiB) 5454 keer bekeken
blok voorzijde.jpg
blok distributiekant
blok voorzijde.jpg (90.96 KiB) 5454 keer bekeken
koppakking.jpg
koppakking
koppakking.jpg (52.23 KiB) 5454 keer bekeken

Gebruikersavatar
MaartenJan
Berichten: 426
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan » za 26 mar 2011, 18:59

Ik snap nog steeds hoe ze er ooit bij gekomen zijn om een EGR op een benzine motor te maken :(

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques » ma 18 apr 2011, 00:03

Vandaag even met de Megane 2.0 16V van Roy en Nicole gereden. Ik wilde toch even weten hoe dat rijdt. Ik kan je zeggen dat het (ondanks dat de auto al 2 ton had gelopen) veel beter trekt dan een 1764cc 16V. Een wereld van verschil.

Plaats reactie