cabrio van Jacques

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Jacques schreefCOLONIK weet het. Ik gebruik megane nokken. Overigens kreeg ik van Menno te horen dat de originele injectoren (200cc @ 3 bar)tegen de duty-cycle grens aan zitten. Wie meer vermogen uit zo'n blok wil halen moet of de brandstofdruk verhogen of andere injectoren nemen.
Mmz minder heb ik net een set 802 injectoren verkocht, maar was er volgens menno dan nog meer uit te halen met alleen grotere injectoren ?!?

@Ronald

Inderdaad dus dat zou nog iets lekkerder moeten gaan :D
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Nee, er was met grotere injectoren niet meer extra uit het blok te halen. Maar de stelregel is maximaal 80% dutycycle. Honda gaat zelfs tot bijna 100% dutycycle. Nu rij ik nooit vol gas. Dus dat gaat wel goed. Wat jouw verhaal betreft. 802 injectoren zijn 310 cc en 2,4 ohm Dat is dan tock OK.

Megane gebruikt origineel   0280155724   229cc   16.0 ohm
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Jacques schreefCOLONNee, er was met grotere injectoren niet meer extra uit het blok te halen. Maar de stelregel is maximaal 80% dutycycle. Honda gaat zelfs tot bijna 100% dutycycle. Nu rij ik nooit vol gas. Dus dat gaat wel goed. Wat jouw verhaal betreft. 802 injectoren zijn 310 cc en 2,4 ohm Dat is dan tock OK.

Megane gebruikt origineel   0280155724   229cc   16.0 ohm
Dat klopt Jacques zei het dat ik die 802 injectoren dus verkocht heb ;)
Najah mocht het nodig zijn dan vind ik vast nog wel een andere set.
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik had het verkeerd gelezen dat de 802 verkocht zijn. Maar de bestaande megane injectoren kun je toch prima gebruiken in combinatie met KDFI.
Ze zijn volgens berekeningen geschikt tot 183 krukaspeekaas. Opbrengst per injector/5 Dus 229/5= 45,8 pk en dan maal 4 geeft 183,5pk
Ik heb het uit een artikel van internet http://autospeed.com/cms/title_Injector ... ticle.html
Kun je overigens zelf verder gaan in je eigen topic.
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Voorlopig zal er even nog niks te melden zijn in mijn eigen topic, pas na de winterstop denk ik weer :)
183 pk zal mijn 2.0 niet gaan halen ik ben al blij als ie rond de 160 a 165 pk zal gaan doen, dat zal al meer dan een prima upgrade zijn!
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Ronald16V »

Ik heb nog een setje 802's liggen extra maar die heb ik mischien nog nodig voor een ander project... ik betwijfel alleen of ze groot genoeg zijn daarvoor en anders hoor je 't wel. ;)
Gebruikers-avatar
Jacques
BerichtenCOLON 507
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Voorlopig een Remus einddemper. De schotten in mijn Magnesx zaten los. De demper maakt iets meer herry. Misschien dat ik de Magnex een keer open zaag en de boel weer vast zet.
Bijlagen
100_7065klein.jpg
100_7065klein.jpg (37.01 KiB) 13130 keer bekeken
100_7066klein.jpg
100_7066klein.jpg (26.42 KiB) 13136 keer bekeken
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Staat toch niet verkeerd zo met die Remus demper, alleen voor het mooie zou je hem recht t.o.v. de uitsparing in de bumper kunnen hangen.
Ronald vind die Remus uitlaten altijd weer te stil :lol:
Anything worth doing is worth doing right!
Ronald16V
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON Do 30 Apr 2009, 22:53

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Ronald16V »

Kan echt niet zo Jacques, lijkt wel een Golf GTI zo met die demper zo schuin. :lol: :mrgreen: Wel een mooi uitlaatje :)

Vind die Remus dingen inderdaad wat aan de stille kant. met originele middenpijp hoor je het verschil bijna niet eens. :) Al ga ik straks ook wat downsizen qua uitlaatgeluid, ik heb straks mijn handen al wel vol aan een setje krijsende ITB's en de decibel limieten worden ook steeds scherper op het circuit.

Heb nog wel een mooie Devil Group N van voor tot achter liggen voor de mensen die echt gek willen worden in de auto. :mrgreen:
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Mwah vond die van mij al luid genoeg met de Remus en geen middendemper :mrgreen:
Anything worth doing is worth doing right!
BUTTON_POST_REPLY