bart z'n 19's

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

idd +200000km ook, we zullen daar eens naar kijken dan zeker ;-) als die dingen kapot gegaan zijn, hoeft dat niet noodzakelijk te betekenen dat er nog andere schade is dan?
Gebruikers-avatar
Xabre
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON Ma 25 Mei 2009, 19:35

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Xabre »

waarom stop je die F7R d'r niet in, probleem opgelost :D
19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

omdat ik wat centjes nodig heb om weer een ietwat recentere auto te kunnen rijden ook...
Gebruikers-avatar
MaartenJan
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON Di 23 Jun 2009, 15:57

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door MaartenJan »

fs1 schreefCOLONidd +200000km ook, we zullen daar eens naar kijken dan zeker ;-) als die dingen kapot gegaan zijn, hoeft dat niet noodzakelijk te betekenen dat er nog andere schade is dan?
Als ze versleten zijn kun je het resultaat krijgen wat je nu hebt. Maar zolang dat nog niet het geval is: nee. Eventuele slijtage deeltjes blijven achter in het olie filter. Dus als dat ding af en toe nieuwe olie+filter heeft gekregen zit het wel goed.

Op het moment dat je het blok er uit hebt even de carterpan er af schroeven en de drijfstanglagers vervangen. Je kan aan de oude meteen zien dat het niet meer is wat het moet zijn. Op RTC zwerft volgens mij nog wel een foto rond. Je kan ze het beste vervangen voor federal mogul lagers, die hebben een lipje er in. Bij renault krijg je zonder lipje en dan is het heel tricky kwa montage anders gaan ze meedraaien.

En dan is het wel een idee om gelijk ook even wat keringen mee te nemen, dan zit je voorlopig ook niet met olielekkage.
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

zal weer even wat tijd overheen gaan denk ik eer we tot een conclusie gaan komen... gisterenavond alvast de 19 terug naar bij m'n pa gesleept...

actiefoto:
Afbeelding
Julianr19
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON Zo 17 Jan 2010, 15:42

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Julianr19 »

8-)
zoef*
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

ondanks stilstand van de blauwe, vandaag de gele koni's achteraan onder gezet, wegens verkoop originele :-)
Roald
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON Wo 13 Mei 2009, 11:09

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door Roald »

Zit er toch nog wat progessie in ondanks dat je blok aan diggelen is gegaan.
Maar wat is nu het plan met de blauwe en het blok ?
Anything worth doing is worth doing right!
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

eerst bezien of het ms te redden is, ivm lagers of schalen of zoiets? ken niet veel van de motoriek... en anders moet het blok van de cabrio erin
fs1
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON Zo 08 Nov 2009, 17:11

Re: bart z'n "nieuwe" daily 19

Bericht door fs1 »

oja ook voor de duidelijkheid effe, aangezien de blauwe niet de nieuwe dagelijkse auto zal worden, ben ik snel op zoek gegaan naar iets anders en kwam ik voor een zeer goede prijs, en eindelijk net terug haalbaar m'n vorige liefde weer tegen

Afbeelding

de blauwe gaat zeker in ere hersteld worden aangezien me dat een veel leuker project lijkt dan de cabrio, daarom dat ik beslist heb dat die de deur uitgaat maar dat hadden jullie vast al gemerkt ;-)
BUTTON_POST_REPLY