cabrio van Jacques

Laat ons weten hoe ver je bent met jouw bolide!
fs1
Berichten: 650
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 17:11
Locatie: beveren-waas, belgië
Contacteer:

Re: cabrio van Jacques

Bericht door fs1 »

't is hier idd stil, ik check elke dag maar weinig te zien, al goed dat jij nog goed bezig bent jacques! als het weer lente wordt ga ik ook weer aan de gang met de blauwe 19 :-) ms heb jij tegen dan een goed motortje over? :-p
Roald
Berichten: 650
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 11:09
Locatie: Amersfoort

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Roald »

Het is inderdaad erg stil hier de laatste tijd :(
Maar goed bezig weer jacques begint te vorderen zo met je 2.0 !
Anything worth doing is worth doing right!
Gebruikersavatar
MaartenJan
Berichten: 426
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Ziet er nog steeds goed uit :)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 508
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Even lopen puzzelen. Ik mis een oor van mijn carterpan. In eerste instantie dacht ik dan maar een F7P pan te gebruiken, maar de F7R pan kan 6L olie aan (incl. filter). Uiteindelijk dan maar de pan met een oor minder monteren.
Ik moest nog een gaatje in mijn spruitstuk hebben voor de luchttemperatuurzender. De stalen dop eruit geperst, gat er in op de draaibank, moer er tegen gelast en M14x1.5 erin getapt.
Inmiddels een motorsteun geleend van een maat om het onderblok af te maken.
Bijlagen
motorsteun
motorsteun
100_6761klein.jpg (27.57 KiB) 17948 keer bekeken
spruitstuk met gat voor temp-sensor
spruitstuk met gat voor temp-sensor
100_6759klein.jpg (38.43 KiB) 17948 keer bekeken
carterpan die oor mist
carterpan die oor mist
100_6756klein.jpg (63.36 KiB) 17948 keer bekeken
Dop met opgelaste moer
Dop met opgelaste moer
100_6755klein.jpg (7.76 KiB) 17948 keer bekeken
spruitstuk origineel
spruitstuk origineel
100_6758klein.jpg (39.09 KiB) 17948 keer bekeken
Gebruikersavatar
MaartenJan
Berichten: 426
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Hoe kan dat oor nou missen Jaques? Is die afgebroken of is die gewoon mysterieus afwezig? Voor de rest looking good :)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 508
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik ben bang dat het gebeurd is, toen de vorige eigenaar de koppeling heeft (laten) vervangen. Waarschijnlijk hebben ze een bout over het hoofdgezien. Ik weet zeker dat ze niet het subframe hebben laten zakken tijdens deze actie, want de bout RA van het subframe zat compleet vastgerot. Van de andere kant: De auto heeft daarna weer gereden en er is niets aan de hand verder.
Gebruikersavatar
MaartenJan
Berichten: 426
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Op die ene bout zal het ook niet aankomen gelukkig.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 508
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Ik had ook al rondgekeken maar er worden alleen nieuwe of gebruikte carterpannen van de F7R 714 aangeboden. Dat is hetzelfde blok maar met ketting aangedreven oliepomp. Daar zit een ronding waar bij mij de oliepomp zit. En dus is de keuze: De bestaande lassen met kans op kromtrekken of gewoon een oor minder. Bijgaand plaatje van F7R 714 carterpan
Bijlagen
carterpan F7R 714
carterpan F7R 714
verkeerde carterpan 714.jpg (6.28 KiB) 17939 keer bekeken
Gebruikersavatar
MaartenJan
Berichten: 426
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 15:57

Re: cabrio van Jacques

Bericht door MaartenJan »

Dan zou ik ook kiezen voor een oortje minder, zonder dat ene oortje stort de boel echt niet in mekaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 508
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:34

Re: cabrio van Jacques

Bericht door Jacques »

Vandaag weer eens een stuk verder gekomem. Ik ben begonnen met een spuitbus remmenreiniger. Dat werkt echt als je de boel moet schoonmaken. Ik heb gisteren een echte tang voor de montage van zuigerveren gekocht, maar daar heb je weinig aan. Met de hand gaat het ook goed. Van een vriend een spanband geleend om de zuigerveren aan te drukken en dan met klein klopje gaat de zuiger in de cilinder. De krukas zit er weer in. ARP bouten in de drijfstangen. Ik gebruik overal een momentsleutel voor. Ik heb er twee 10-60 en 20-110Nm. Ook de M6, M7 en M8 boutjes. Nog een vraagje: Met welk koppel moet je de oliesproeiertjes vast zetten. Aangezien het M10x1,0 draad is dacht ik ca 15Nm. Nog wat plaatjes
Bijlagen
Krukasboring even door blazen
Krukasboring even door blazen
100_6766klein.jpg (44.84 KiB) 17919 keer bekeken
100_6765klein.jpg
100_6765klein.jpg (71.06 KiB) 17919 keer bekeken
Zuigerveertang
Zuigerveertang
100_6764klein.jpg (49.43 KiB) 17919 keer bekeken
Zuigers erin
Zuigers erin
100_6763klein.jpg (58.24 KiB) 17919 keer bekeken
100_6762klein.jpg
100_6762klein.jpg (54.77 KiB) 17919 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jacques op ma 31 jan 2011, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie