cabrio van Jacques
Re: cabrio van Jacques
knappe motor, wat is dat voor iets precies?
Zundapp DB200, bouwjaar 1936, 200cc een-cilinder 2 takt, 7,5 pk, top 85km/h, 3 bak handgeschakeld met een schakelhandel op de tank.
net motortje
morgen weer lessen en hopelijk eind dit jaar me rijbewijs in de pocket

morgen weer lessen en hopelijk eind dit jaar me rijbewijs in de pocket

Ik heb net de koppakkingset, alle onderblokpakkingen en keerringen en 16 klepstoters binnen. Het valt mee. Vrijdag besteld in UK en maandag binnen.
Morgen verder met demonteren v.h. onderblok.
Morgen verder met demonteren v.h. onderblok.
zaterdag kom ik die kabelboom binnendroppen, zal rond de middag zijn gok ik
Goed Bezig jacques, je pakt het iig flink aan.
Ben benieuwd naar de vorderingen met je 2.0 16v de komende tijd.
Ben benieuwd naar de vorderingen met je 2.0 16v de komende tijd.
Anything worth doing is worth doing right!
Blok ligt nu helemaal uit elkaar. 1 Zuiger is eruit. Ik heb de slotspeling van de zuigerveren gechekt. De bovenste 0,2mm. De Middelste 0,65mm en de olieschraapveer heb ik laten zitten. Speling is gemeten op 60mm van de bovenkant van de bovenrand v.h. blok. Ik zit nog even te piekeren of ik wel of niet de boel hoon en van nieuwe veren voorzie. Ik had geel meer slotspeling verwacht bij 211 dkm.
- MaartenJan
Tsjah, een F motor slijt praktisch niet als je hem maar regelmatig van verse olie voorziet
Zijn er nog mooie hoon lijnen zichtbaar in de cilinderwand? Zo ja, dan zou ik niet honen.

Zijn er nog mooie hoon lijnen zichtbaar in de cilinderwand? Zo ja, dan zou ik niet honen.
Ja, kijk maar.
Ik zit ook te twijfelen. Geen nieuwe veren en honen heeft ook als voordeel dat ik de boel niet hoef in te rijden. Ik moet misschien nog op de vermogensbank om een chip op maat te maken en dat lijkt me niets als de zuigerveren nog moeten inlopen.
Ik zit ook te twijfelen. Geen nieuwe veren en honen heeft ook als voordeel dat ik de boel niet hoef in te rijden. Ik moet misschien nog op de vermogensbank om een chip op maat te maken en dat lijkt me niets als de zuigerveren nog moeten inlopen.
- Bijlagen
-
- 100_6674klein.jpg (97.25 KiB) 19161 keer bekeken
- MaartenJan
Ziet er nog hartstikke mooi uit ja, zou ik persoonlijk niks aan doen