cabrio van Jacques
Re: cabrio van Jacques
Vandaag een flink eind opgeschoten. Om het gietijzeren spruitstuk eraf te halen moet het hitteschild (beide) en de kap van de startmotor eraf en dan is het dik een uur martelen met sleuteltje 10. Maar het Devil spruitstuk zit er dan zeer rap op. Tot nu toe lijkt alles goed te passen. Ik kom alleen 12mm te kort. Morgen een stuk staal halen en een adapterflens draaien. Het spruitstuk is overigens 5kg lichter dan het gietijzeren ding. Ik kom ook nog een stuk heatwrap te kort. Heeft iemand een meterje of 2 over? Foto's volgen nog.
Re: cabrio van Jacques
Wauw. Ik heb je topic eens doorgespit maar respect hoor.
Het voelt best goed om weer terug te zijn. Het kriebelt nu al weer!
Het voelt best goed om weer terug te zijn. Het kriebelt nu al weer!
Re: cabrio van Jacques
Leuk he, al dat knutselen. Soms houdt je geen handen meer over en vraag je jezelf wel eens af of het nog goed komt.Sareno schreef:Wauw. Ik heb je topic eens doorgespit maar respect hoor.
Het voelt best goed om weer terug te zijn. Het kriebelt nu al weer!
Terug naar mijn topic. Vandaag wat verder. Omdat ik er nu goed bij kan, heb ik de rubber bussen waar het stuurhuis in zit vervangen. Mijn stuur stond steeds in een andere positie. Uitlaatsysteem met een Clio 16V kat zit er nu weer onder. Er zit voorlopig een plaat tussen om de verschillende flensen aan elkaar te krijgen.
Ik heb nog heatwrap nodig voor de downpipe anders gaat de het rubber van de binnenste homokineet kapot. Heb ik geleerd van Ronald. Ik ga morgen even bij iemand van RTC kijken, die nog wat heatwrap heeft liggen.
O ja. De voorpijp wordt uiteindelijk vastgezet met veren net als bij het standaard spruitstuk.
- Bijlagen
-
- alles onde de auto
- 100_7219.JPG (46 KiB) 22751 keer bekeken
-
- Er moet nog heat wrap om de down pipe
- 100_7221.JPG (64.75 KiB) 22751 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
Inmiddels de race kat van Martijn hier in huis. Ik het een vierkante flens gemaakt aan de uitgang en een inlaatstuk met ring aan de inlaatkant. Het zelfde systeeem als bij de uitlaatdemper. Nog passen onder de auto en dan laten aflassen. Ik heb geen argon gas en RVS draad. Misschien iemand die het wil aflassen? (Het is RVS)
- Bijlagen
-
- 100_7223klein.jpg (27.08 KiB) 22715 keer bekeken
-
- 100_7237klein.jpg (38.46 KiB) 22731 keer bekeken
-
- 100_7238klein.jpg (106.08 KiB) 22731 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jacques op vr 27 jul 2012, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: cabrio van Jacques
Ja dat ziet er prima uit, simpel maar goeie oplossing zo. 

19 16V Register - just kick a little somethin' for them cars that be bumpin'
Re: cabrio van Jacques
Een colega van me gaat het komende week TIG lassen.
Re: cabrio van Jacques
Mooi werk Jacques ziet er keurig uit 

Anything worth doing is worth doing right!
Re: cabrio van Jacques
De zaak zit er eindelijk onder. Ik moest nog een schroef maken voor het verensysteem waarmee de downpijp aan het spruitstuk zit. De beol is geborgd met een splitpen om te voorkomen dat ik dit onderdeel eens verlies. Ik heb nog niet op de weg gereden. De hoeveelheid geluid valt reuze mee,
- Bijlagen
-
- Detail verensysteem / borging
- 100_7244klein.jpg (29.95 KiB) 22704 keer bekeken
Re: cabrio van Jacques
Stomme vraag misschien maar waar is de heatwrap goed voor? Scheurt dat niet of zorgt dat niet voor vuilophoping en dus uiteindelijk roest?
Re: cabrio van Jacques
Heatwrap is er om te zorgen dat het rubber van de aandrijfas niet te warm wordt. Er zit bij dit spruitstuk geen hitteschild om de voorpijp. Verder is het hele spruitstuk van RVS. Dus roest zal wel meevallen. Mocht de heat wrap niet werken, dan komt er als nog een plaatje RVS tussen. Volgens Roy, waar ik het van heb gekocht gaat het prima, Hij gebruikt het voor de downpipe van een 5 gtt. Ik zal de wrap in de gaten houden.